Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho F16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remyjo
    • Jul 2003
    • 4

Kyosho F16

Noen her som har kjennskap til Kyosho sitt F16ep??

Hvilket utstyr skal jeg skaffe for å få dette til å gå litt bedre, det "drar ikke skinnet av pølsa" akkurat.
  • Hurricane
    • Oct 2002
    • 21

Det er vel 7 celler som er standard på denne. Alle jeg kjenner som har vært borti denne modellen anbefaler minst 8 celler. Et tips kan være å prøve en 8-9 cellers NiMH pakke. Da bør effekten øke, uten vektøkning.
    www.elflight.dk selger NiMH pakker som tåler høy belastning. (30-50A)

Comment

• remyjo
      • Jul 2003
      • 4

hhhmmm hvordan går man opp 1-2 celler uten vektøkning????

Flyr med sanyo 3000mah 8,4v nå, og tja det holder seg jo i luften men....................

hva med børsteløse, ?? noen som har prøvd det???

Comment

• Hurricane
        • Oct 2002
        • 21

NiMH celler veier en del mindre enn Ni-Cd. Så det er mulig.

Med 7 celler på 3A er det ikke rart det går dårlig, det blir alt for tungt. Du kan også prøve en 8 cellers Ni-Cd pakke på 1700-2400mAh. Gir kortere flyvetid, men modellen blir mye kjappere.

Ettersom flyvetiden blir redusert en del, så kan det lønne seg å kjøpe 2 batteripakker, og lade den ene mens du flyr med den andre.

Etter søk på nettet ser jeg at en 3A sanyo Ni-Cd celle veier hele 85g. Da veier pakka di 600g. Det er enormt mye. Ser også at sanyo selger 3A NiMH celler som veier 60g, sikker på at det ikke er disse du har?

Til sammenlikning vil en pakke på 8x1700mAh Ni-Cd veie 350g, og det samme vil en 9x1900mAh NiMH pakke veie.

Comment

Working...