Unconfigured Ad

Collapse

minifuntana

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moser`n
    • Mar 2006
    • 31

minifuntana

Hvordan er det å forsterke hjulbøyla?
    Etter en landing så trefte jeg litt for hardt bakken så balsaen for i filler.
    Dette er nå reparert,men etter en tur igjenn idag så var samme problem,enda jeg ikke landet for hardt. Nå siste turen tok jeg av hjulopphenget og kastet åt flyet. Dette flyr fint,men det kan da ikke tåle noe som helst dette flyet.
    Noen som har hatt samme problem og hva har dere gjort med det?
    Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Jeg landet min på svært ujevnt underlag i starten uten store problemer, så å si at det ikke tåler noe mener jeg ikke stemmer. En må bare ta hensyn til at dette er en modell laget for å være lett, ikke robust som en helplanket trainer

Når jeg tilslutt rev løs understellet så limte jeg på en 3mm(mener jeg å huske) kryssfinnerplate under der hvor understellet sitter montert og skrudde understellet i denne. Den gikk i hele kroppens bredde og var vel +\- 6-7 cm lang. Hadde aldri noe problemer etter dette.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• moser`n
      • Mar 2006
      • 31

Originally posted by esmel
      Jeg landet min på svært ujevnt underlag i starten uten store problemer, så å si at det ikke tåler noe mener jeg ikke stemmer. En må bare ta hensyn til at dette er en modell laget for å være lett, ikke robust som en helplanket trainer

Når jeg tilslutt rev løs understellet så limte jeg på en 3mm(mener jeg å huske) kryssfinnerplate under der hvor understellet sitter montert og skrudde understellet i denne. Den gikk i hele kroppens bredde og var vel +\- 6-7 cm lang. Hadde aldri noe problemer etter dette.
      Hei og takk for svar. Kanskje det skal være sånn ja. Det er en meget fin modell, uten tvil. Det er nok sant det du sier at det tåler mere enn jeg syntest. Man drar som regel forhastede meninger når noe sånt skjer. Da skal jeg prøve med ei kryssfinerplate under der jeg også. Det må bli ganske stift det skulle det bli. Kjempetakknemlig for svar
      Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Alt i orden, bare hyggelig å hjelpe til litt.

Når innfestinga blir stivere så øker også sansynligheten for at understellet knekker. Jeg bestilte nytt understell fra smallsize og fikk levert en dag eller to senere, bare til informasjon hvis uhellet skulle være ute...hehe (vet ikke om de har understell inne nå men de hadde det da jeg trengte i hvert fall )
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...