Unconfigured Ad

Collapse

Batteriplassering FreeAir I-16 Streetfighter?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arntum
    • Sep 2002
    • 252

    #1

    Batteriplassering FreeAir I-16 Streetfighter?

    Hei.
    Har kjøpt meg en I-16 Streetfighter (FreeAir). Monteringsbeskrivelsen er rimelig dårlig. Kan noen hjelpe meg med plassering av batteri? Skal bruke E-Tec 2 cellers 1250 mAh Li-Po pakke. Hvor er det best å plassere dette? Kanskje noen av dere som har denne modellen kan forklare eller sende bilder.

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #2
    Jeg anbefaler at du teiper batteriet fast til kroppen og finner ut hvor det må være og monterer det deretter, og om nødvendig monterer servoene lengre frem. Det var sånn jeg gjorde med Mustangen min. Jeg bruker også et E-Tec 1250 2S.

    Jeg har Mustangen og en kompis har Spitfire. Mustangen balanserte fint når jeg har den like bak vingebjelken, men på spitfiren så gikk det ikke an å balansere den uansett hvor langt frem det var.

    Comment

    • arntum
      • Sep 2002
      • 252

      #3
      Takk for svaret.
      Men et nytt spørsmål: Plasserer du batteriet på undersiden av kroppen eller på en av sideflatene til flykroppen?
      Tenker kanskje at flyet blir mer stabilt når batteriet er plassert på undersiden, men da er batteriet mer utsatt for skade.
      Hvor plasserer du forresten mottakeren. Jeg har tapet min på den ene sideflaten på flykroppen.

      PS: Enormt flotte videoer du har med kameraet i E-Starteren din!

      Arnfin
      ........................................
      Fly:
      Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
      Seamaster (Irvine 53 2-takt)
      Wingo (Phasor 15-3)
      Soarus Sports El.glider (600 børste)
      E-Starter (Axi 2212-24)
      ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
      C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
      Formosa (Himax C2812-1200)
      Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
      Cessna Skywagon 185 elektromodell
      Heli:
      Twister Bell 47
      Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
      Radio:
      Graupner/Jr MX-12
      Spektrum DX7

      mail: arntum@broadpark.no

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #4
        Når jeg hadde funnet posisjonen med alt teipet fast så skar jeg spor i kroppen for å skjule utstyret invendig. Mottakeren ligger inni kroppen, batteriet dytter jeg inn i en åpning under vingen og da ligger den godt gjemt inni kroppen. Høyderorservoen er montert i siden slik at ene siden av servoen er synlig. Balanserorservoen er montert under vingen og er litt utsatt under landing men har ikke fått skader enda.

        Comment

        • arntum
          • Sep 2002
          • 252

          #5
          Hei.

          Prøvde modellen i går kveld. Den var fryktelig framtung (under flyging), så jeg må flytte batteriet lenger bakover.
          Bildene viser hvor jeg har skåret ut åpning til batteriet. jeg forlenget denne åpningen bakover, men på grunn av for mye vind har jeg ikke fått prøvd meg på en ny tur.
          Men er dette en god plass for batteriet? Skal jeg lime inn isopor i åpningen og flytte batteriet til undersiden? Men der er servoen til balanserorene i veien.
          Akk og ve! Flyr din modell bra, Tahustvedt?

          Arnfin
          Attached Files
          ........................................
          Fly:
          Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
          Seamaster (Irvine 53 2-takt)
          Wingo (Phasor 15-3)
          Soarus Sports El.glider (600 børste)
          E-Starter (Axi 2212-24)
          ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
          C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
          Formosa (Himax C2812-1200)
          Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
          Cessna Skywagon 185 elektromodell
          Heli:
          Twister Bell 47
          Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
          Radio:
          Graupner/Jr MX-12
          Spektrum DX7

          mail: arntum@broadpark.no

          Comment

          • tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

            #6
            Vil tro det funker bra sånn Under ser du hvordan jeg har montert mitt batteri. Den flyr ganske fint og snillt. Halen vrir seg litt sideveis når jeg gir høyderor siden staget er på siden.

            Video av min:
            Attached Files
            Last edited by tahustvedt; 07-05-06, 10:30.

            Comment

            • arntum
              • Sep 2002
              • 252

              #7
              Hei.

              Det spørst om ikke din batteriplassering er noe lurere enn min. Det blir lågere tungdepunkt, og det er nok bra!
              Takk skal du ha.

              Arnfin
              ........................................
              Fly:
              Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
              Seamaster (Irvine 53 2-takt)
              Wingo (Phasor 15-3)
              Soarus Sports El.glider (600 børste)
              E-Starter (Axi 2212-24)
              ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
              C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
              Formosa (Himax C2812-1200)
              Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
              Cessna Skywagon 185 elektromodell
              Heli:
              Twister Bell 47
              Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
              Radio:
              Graupner/Jr MX-12
              Spektrum DX7

              mail: arntum@broadpark.no

              Comment

              • tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

                #8
                Betteriet mitt presses helt inn slik at det ikke stikkes ut.

                Comment

                • arntum
                  • Sep 2002
                  • 252

                  #9
                  Hei.

                  Nå har jeg endelig fått ballansert flyet (tror jeg). Det virker hverken nesetungt eller baktungt. Men modellen flyr som ei kråke - jeg har jammen ikke mye kontroll. Forstår ikke hvorfor.
                  Min modell er en del kortere enn din, Tahustvedt, kanskje det betyr noe. Jeg er i alle fall lite fornøyd. Får kanskje kjøpe Mustang og putte inn motor og elektronikk i den og se om ikke det går bedre. Slik det er nå, er det i alle fall ikke noe moro.

                  Arnfin
                  ........................................
                  Fly:
                  Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
                  Seamaster (Irvine 53 2-takt)
                  Wingo (Phasor 15-3)
                  Soarus Sports El.glider (600 børste)
                  E-Starter (Axi 2212-24)
                  ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
                  C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
                  Formosa (Himax C2812-1200)
                  Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
                  Cessna Skywagon 185 elektromodell
                  Heli:
                  Twister Bell 47
                  Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
                  Radio:
                  Graupner/Jr MX-12
                  Spektrum DX7

                  mail: arntum@broadpark.no

                  Comment

                  • arntum
                    • Sep 2002
                    • 252

                    #10
                    Vel, Tahustvedt. Nå tok modellen min nesten kvelden. Jeg gidder ikke å mekke mer på den. Det er den mest tullete modellen jeg har vært borti. (Men jeg er selvfølgelig åpen for at det er meg det er noe galt med - skjønt jeg flyr alle de andre modellene mine helt ok).
                    Jeg har nå bestilt Mustang'en i håp om at den er greiere å fly. Ser i alle fall slik ut etter dine erfaringer.
                    Tror du Mustangen vil egne seg for flyging innenfor en fotballbane på 40 X 60 m? Det er det som er målet mitt - å ha en modell jeg kan fly når jeg er på jobb på skolen (i friminutt og event. fritimer). Det er nemlig en modell som takler dette jeg er ute etter.

                    Arnfin
                    ........................................
                    Fly:
                    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
                    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
                    Wingo (Phasor 15-3)
                    Soarus Sports El.glider (600 børste)
                    E-Starter (Axi 2212-24)
                    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
                    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
                    Formosa (Himax C2812-1200)
                    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
                    Cessna Skywagon 185 elektromodell
                    Heli:
                    Twister Bell 47
                    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
                    Radio:
                    Graupner/Jr MX-12
                    Spektrum DX7

                    mail: arntum@broadpark.no

                    Comment

                    Working...