Unconfigured Ad

Collapse

E-starter igjen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yul_brünner
    • Sep 2004
    • 249

E-starter igjen!

I mangel av plass, har formosaen blitt lagt i Asker, og handlet E-starter i dag for også å kunne fly på noen lokale fottballbaner. med jr på slep.

har søkt litt rund, og leste Soloflyging sin tråd om E-starteren. Men ble litt forundret over at det ikke var noen,- gjør slik og slik med balanserorene, da de har samme oppsett som Formosaen.

Har nettopp byggd opp min E-starter, og lurer litt på om et er noen lure triks på bal. ror, ettersom de har samme prinsippet som Formosa. holder GWS metoden på E-starter, eller bør man gjøre en Formosa-uppgrade på de??

Andre tips som er lurt med E-starter som ikke står i boka??

Skal brukes med Original 400 motor, ICS 300 controler li-ion 1100 / li-po 700-1100 2/3 celler

Joachim
  • Soloflying
    • Aug 2004
    • 201

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skrev dette i byggetråden, men jeg gadd ikke å sjekke

Angående balanseror så vet jeg ikke hvordan Formosaen har det, men jeg gjorde som det stod i boka, mer eller mindre. Det står at du skal bruke noen små papirlapper som hengsler der. Jeg gjorde dette først, men fant ut at de var svake og vanskelige å få dyttet inn. Derfor klippet jeg opp noen henglser i melkekartong og brukte de på samme måte i stedet for. Det gikk mye lettere å gå dem inn, og de er kraftigere. Vekten er ikke stort større heller. En annen ting jeg gjorde var å brette en relativt stor bit melkekartong rundt stålstangen som styrer rorene. Dette gjorde at stangen fikk en større flate å gå på, og ble mer solid enn bare den tynne stangen. Det var kanskje litt dårlig forklart, om du ikke skjønner så bare si fra så kan jeg ta et bilde e.l.
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Yul_brünner
      • Sep 2004
      • 249

Bilde hadde vært flott.
      Joachim

Comment

• Soloflying
        • Aug 2004
        • 201

Bilde hadde nok vært greit ja, men det var desverre litt vanskelig å komme til fant jeg ut
        Lagde derfor en tegning i paint, håper du forstår
        Attached Files
        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Yul_brünner
          • Sep 2004
          • 249

Ah.. Skjønner, forstår.. Fant ut at det går fint å bruke noen av wire/ledningsføringene som følger med (de er runde med en lite konisk tapp som står opp, nesten kjegle formet, og hullet i midten passer på ror-overføringene men litt makt... DEL 9a på medfølgende GWS plast (klar type)
          Ble tight og fint på både Formosaen og E-starteren.

Takker for svar
          Joachim

Comment

Working...