Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate fra E-flite

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

Ultimate fra E-flite

Prøvde å søke men fant ikke noe på forumet om denne.
    Noen av dere som har noe erfaringer, driver å setter en slik sammen nå og tenkte at litt tips og råd trenger jeg altid.
    Jeg lurer dessuten fælt på om den anbefallt motoren (eflite park 400 920kv - outrunner) med 10x4,7 virkelig blir tilstrikkelig? Denne saken ser så utrolig liten ut til denne modellen. Skal flyes med 11,1v og flyvekt UTEN batteri er satt til 280 - 350g.

Takksam for hjelp - som vanlig

Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK
  • Rokken
    • Oct 2005
    • 3

Ultimate fra E-flite

Heisann, har hatt en slik en i et par år. Er ganske rasert nå foresten!!

Jeg brukte en e-flite 380 motor med girboks på min, den fungerte greit dro hvertikal på litt under full throttle...
    Men erfaringsmessig viste det seg at jeg brukte et batteri som ikke greide å gi nok strøm til motoren, så hvis du bruker et batteri som greier å gi motoren skikkelig med strøm vil nok dette oppsettet fungere bra.
    Har i senere tid brukt en apache motor fra mosshobby, og et 800mah bbp batteri. Det dro vertikalt på litt over halv throttel.

Ellers kan jeg si at den modellen er den jeg har brukt til å trene på f.eks å hovere, fly sidelengs osv
    så jeg kan nok si at den kan de fleste triks i boka!

Lykke til

Mvh
    Øystein

Comment

• bengtern
      • Oct 2005
      • 313

Jeg har flydd min Ultimate med både in og outrunner. Prøvde den også en gang med e-flite sin 370 outrunner men da greide den ikke annet enn å fly som et fly, og ikke som en samling ror dratt rundt av en propell (3D med andre ord). Den er ganske tung så lette batterier som kan levere er viktig. Jeg gikk akkurat tilbake til inrunner 370 på den fra 400 outrunner 920kv. Inrunner med girboks bråker betraktelig mere men den drar bedre også. Det er nok krefter i outrunneren så lenge du har lett nok utstyr, men jeg tror flytiden min er lengre og råere med inrunner. Ble plutselig litt usikker. Inrunner gjør at den tåler litt tyngre utstyr og vind bedre, men ikke forvent å kunne bruke bilbatteri i stiv bris.
      Jeg har også byttet hjul på min til noen lette skumhjul. Da er den mulig å lande på fint gress og på grus, og ikke bare på parkett. Hjulleggene har blitt dratt av mange ganger under landing.

Videre synes jeg overføringen fra øvre til nedre ballanseror er dårlig og du bør gå over til karbonstenger og krympestrømpe. Husk også lange servoarmer for de gode utslagene.
      -----------
      Bengt

Comment

• Propepperell
        • Jun 2005
        • 1093

Originally posted by bengtern
        Jeg har flydd min Ultimate med både in og outrunner. Prøvde den også en gang med e-flite sin 370 outrunner men da greide den ikke annet enn å fly som et fly, og ikke som en samling ror dratt rundt av en propell (3D med andre ord). Den er ganske tung så lette batterier som kan levere er viktig. Jeg gikk akkurat tilbake til inrunner 370 på den fra 400 outrunner 920kv. Inrunner med girboks bråker betraktelig mere men den drar bedre også. Det er nok krefter i outrunneren så lenge du har lett nok utstyr, men jeg tror flytiden min er lengre og råere med inrunner. Ble plutselig litt usikker. Inrunner gjør at den tåler litt tyngre utstyr og vind bedre, men ikke forvent å kunne bruke bilbatteri i stiv bris.
        Jeg har også byttet hjul på min til noen lette skumhjul. Da er den mulig å lande på fint gress og på grus, og ikke bare på parkett. Hjulleggene har blitt dratt av mange ganger under landing.

Videre synes jeg overføringen fra øvre til nedre ballanseror er dårlig og du bør gå over til karbonstenger og krympestrømpe. Husk også lange servoarmer for de gode utslagene.
        Takik for svar begge to.
        Vedr batteri. Jeg gikk til innkjøp av ett BBP 11,1 15C, 1150mAh (tror jeg) som veier 115gr. Er dette for tungt?

Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

Comment

• bengtern
          • Oct 2005
          • 313

Blir nok fin i starten med det batteriet. Jeg har brukt 900 15C BBP en stund, de er en del mindre og lettere. 800 10C BBP gir ikke nok futt. Har flydd den mye med 1500 7C BBP. De veier noe rundt 120g og da blir det mye mer full gass og varmere motor.
          Er ikke så mange steder å spare vekt på det flyet annet enn batteri og mottaker. Jeg har vurdert å lage en kopi med svart depron men det blir nok ikke med det første. Det materielet som e-flite bruker føles litt for tungt, samtidig som en har noen klistremerker som tilfører enda noen gram. Men styrken er ganske bra. Enda ingen skader i vinge, bare hjulfestet og at motoren har vridd løs karbonstanga i kroppen.
          -----------
          Bengt

Comment

Working...