- Sønnens Grasshopper har begynt å få veeeldig kort propell. Er det noen som vet korrekte dimensjoner til denne. Hans utgave er direktedrevet, børstemotor 8,4V. Jeg har målt diameter på drevet til 5mm. Tykkelsen ved drevet er 5mm. Lengden kan ha vært 7".
Unconfigured Ad
Collapse
J-3 Grasshopper fra CC-Lee Propell
Collapse
X
-
sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen -
Hei! jeg byttet ut den dårlige orginal propellen til cuben .
Den var rett og slett elendig . Ubalansert og klumpete .
Jeg satte inn en slik og monterte propsaver på 380 motoren sammen med 7,4v lipo batterier .Men skal du bruke 11v må du gå ett hakk ned i størrelse .
Alternativt så finnes det jo en her som sikker er veldig bra men jeg rakk ikke å få erfaring med denne idet flyet er historie.
Geir I WalderhaugComment
-
Originally posted by lancair
Modellen fløy rimelig greit med den opprinnelige propellen. Jeg bestilte derfor fra Impx, og fikk propeller derfra rimelig prompte - i feil størrelse. De jeg fikk ser ut til å være til en J3 cub fra Parkzone, antakelig for giret motor.
TorsteinLast edited by Torstein; 17-06-06, 23:25.Comment
-
- Enten så har Impx en pussig internkontroll, eller så leser noen der forumet her. Jeg tror vel helst det siste ...
Ikke desto mindre - Første kaffekopp mandag morgen har ikke rukket å bli kald (og jeg bruker ikke termokrus) før telefonen ringer og en meget hyggelig mann ringer og lurer på "hvordan propellen passet". Jeg måtte jo si som sant var at den var "både for lang og trang på en gang".
Neste dag (i dag, tirsdag) ligger tre propeller i postkassen "som mannen sa var passe". De jeg fikk først kunne jeg bare beholde. Så nå har jeg tre propeller uten fly. Kjenner jeg meg selv rett går det ganske fort over.
Stor takk til Impx til en uslåelig (?) service!
TorsteinLast edited by Torstein; 20-06-06, 13:22.Comment
-
det må jeg si kan kalles god service!William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment