ja da hadde jeg tredje turen på 3 motorer med cargoen idag.
to ganger har motor 2 (motor 1= ytterst til venstre, motor 2 innerst til venstre osv osv.) hoppet ut og idag hoppet motor 1 ut. var ikke noe problem å fly på 3 motorer, selv om motoren hang ned etter ledningeneog dro venstre vinge mer ned etter som jeg økte throttle. neida, som sagt ingen problem fylt avfære med 3 av fire motorer. jeg må si at multiplex har ikke gjort noe særlig gjennomtenkt arbeid med motorfestene i cargoen. de er helt grei til direktedrevet speed 400 motorer, men ikke til sine egene multiplex gir.
første flyturen jeg/pappa hadde på cargoen var det så lite motorkraft at det var så vidt flyet holdt seg i lufta og landet hardt i grøfta ved banen. (3000 8,4V NiMh sub-c opp mot 500g) 2 av motorene spratt ut og de to andre var løs. derfor forsterket jeg festene til motorene i forkant, noe multiplex ikke hadde gjordt. motorene med gir skulle bare festes i bakkant, og det var ikke større feste areal enn ca 2cm2 . mao de var nesten løse etter de var limt. alt ble limt med 5 min E-POXY.
andre turen med 2stk 3S Li-Po 2200 mA i paralell, ca. 300g, ble flyet mye sprekere. det skulle være ett eller annet denne gangen også, så høyderorslinken hoppet av, eller EZ`n skrudde seg selv av, og batteriet som ikke var festet med borrelås skle bakover 3-4cm. dette resulterte i at flyet steg fint oppover helt til det la seg på rygg og fortsatte 2-3 fine store ukontrolerte looper, og havnet 30 cm ned i en nesten forsten myr.
til da hadde jeg/pappa en kræsjprosent på 100%, altså kræsjet 2 av to ganger.
de tre neste turene hoppet en motor ut hver tur. først motor 2, så motor øvre delen på giret på motor 2, så siste idag hoppet motor 1 ut.
men, gutter, det er ikke så ille å fly 4 motors fly på 3 motorer! (ihvertfall på denne modellen) hadde jeg skulle tippet hadde jeg trodd det skulle være som å fly på en halv vinge eller noe sånn.

første flyturen jeg/pappa hadde på cargoen var det så lite motorkraft at det var så vidt flyet holdt seg i lufta og landet hardt i grøfta ved banen. (3000 8,4V NiMh sub-c opp mot 500g) 2 av motorene spratt ut og de to andre var løs. derfor forsterket jeg festene til motorene i forkant, noe multiplex ikke hadde gjordt. motorene med gir skulle bare festes i bakkant, og det var ikke større feste areal enn ca 2cm2 . mao de var nesten løse etter de var limt. alt ble limt med 5 min E-POXY.
andre turen med 2stk 3S Li-Po 2200 mA i paralell, ca. 300g, ble flyet mye sprekere. det skulle være ett eller annet denne gangen også, så høyderorslinken hoppet av, eller EZ`n skrudde seg selv av, og batteriet som ikke var festet med borrelås skle bakover 3-4cm. dette resulterte i at flyet steg fint oppover helt til det la seg på rygg og fortsatte 2-3 fine store ukontrolerte looper, og havnet 30 cm ned i en nesten forsten myr.
til da hadde jeg/pappa en kræsjprosent på 100%, altså kræsjet 2 av to ganger.
de tre neste turene hoppet en motor ut hver tur. først motor 2, så motor øvre delen på giret på motor 2, så siste idag hoppet motor 1 ut.
men, gutter, det er ikke så ille å fly 4 motors fly på 3 motorer! (ihvertfall på denne modellen) hadde jeg skulle tippet hadde jeg trodd det skulle være som å fly på en halv vinge eller noe sånn.
Comment