ja, men da må man sette motoren opp ned i forhold til hvordan den egentlig skal stå.
Unconfigured Ad
Collapse
3 turer med 3 av 4 motorer
Collapse
X
-
-
ja, GeirJ jeg tror nok jeg blir hjemme i helgen
sfnix; det er direkte drevene motorer du bruker hvis du bruker de hvite Günther propellene (125x110cm=5x4,4 tommer)Last edited by jørgen123; 22-06-06, 10:10.Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
Originally posted by william123ja, men da må man sette motoren opp ned i forhold til hvordan den egentlig skal stå.
Til jørgen123: stemmer med direktedrift Gunther propeller på Smiley.
Har Twinstar2 med Cargo gear og propeller. Festet på annen måte.
Men er en litt hendig kan en kansje lage fester som ligner på Twinstar2 sine og sette i Cargo ? Sjekk hvordan de ser ut på Multiplex sine hjemmesider.
Er byggetegninger til de fleste flyene der. Lurer litt på å kjøpe Cargo til fotofly så jeg får mange fine innspill om hva jeg kan vente meg her.Tor A. Jakobsen
-------------------------------------------------
If your gonna Crash.... at least make it look Good!
-------------------------------------------------Comment
-
#19 UnapprovedOriginally posted by sfinxHalvt strømtrekk gir halv effekt.
Et lite regnestykke viser at de fire motorene yter grovt regnet 0,4Hk i originaloppsettet (Parallellkoblet). Seriekobling av to og to motorer vil halvere strømtrekket og effekten blir bare 0,2 Hk.
Jeg vet ikke helt hvordan du har regnet, men husk at alle elementer i effektformelen er variable. Derfor kan du halvere strømtrekket, doble spenningen og fortsatt ha samme effekten. Jeg har 4 cellers lipopakker koblet opp mot to parallelle serier med motorer. Jeg sparte i tillegg 80-100 g kabler og kontakter ved å koble på denne måte.
Vektbesparelsen skal jeg "bruke opp" på en B-17 finish.
Den samlede effekten av de fire girede motorene er det ingenting å utsette på. Er ganske sikker på at kjerra vil dra godt i lufta.Comment
-
cargoen flyr bare godt den (selv på 3 motorer), men det er bare så synd at jeg har blitt så plaget på nesten alle turene mine. tror faktisk ikke at jeg har fløyet ut et helt batteri uten å blitt plaget med noeartig å droppe bomber i fallskjerm
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
Originally posted by Geir J.Jeg vet ikke helt hvordan du har regnet, men husk at alle elementer i effektformelen er variable. Derfor kan du halvere strømtrekket, doble spenningen og fortsatt ha samme effekten. Jeg har 4 cellers lipopakker koblet opp mot to parallelle serier med motorer.
Ohms lov og effektformelen kommer en ikke utenom.
Du har doblet motstand og spenning. Strømmen er den samme som til 1 motor. Spenningen over hver motor er den samme, 7,2V. Du har spart strøm til en motor og får samme effekt. Og spart vekt.
redigert:Skriver vist også slik at det kan misforståes. Totalt har du jo "spart" strøm til to motorer. Er jo fire på Cargoen.
Hadde vært gøy å sett bilde av flyet når du er ferdig med converteringen til B-17 ?Last edited by sfinx; 23-06-06, 00:33.Tor A. Jakobsen
-------------------------------------------------
If your gonna Crash.... at least make it look Good!
-------------------------------------------------Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment