Unconfigured Ad

Collapse

YAK 55 3D EP ARF, Flight Flex fra Great Planes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

YAK 55 3D EP ARF, Flight Flex fra Great Planes

Har tenkt å bestille meg en slik: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...-15-16-134-145

Har en hyperion 2213-20 liggende. ut fra at jeg kan drive en 10*5 APC E tror jeg at jeg også kan klare en 11*3.8, men ideelt sett burde jeg vel heller hatt en 2213-24 motor (noen som vil bytte??)

Venter på registreringskode fra motocalc som jeg nettopp bestilte så jeg har ikke fått gjort noen beregninger, men er litt redd for at en 11*3.8 kan bli litt heavy for motoren min. kun ut fra en sammenligning av loadfaktor ser det ok ut (d*d*pitch), men er det ikke slik at en SF propell belaster mer enn en tilsvarende E propell? Noen som har noen formeninger om dette?
    Alf Surdal
    Hovsherad
  • william123
    • May 2005
    • 2330

jo, en SF propell er tygnre for motoren å drive rundt
    hva med 10x4,7 eller 10x3,8 SF?
    tror 11" blir litt mye ja
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

var redd for det ja, men får finregne litt når motocalc koden kommer

kan nok prøve meg med en 10*3.8 prop vis ingen vil bytte motor. det vil helt sikkert gå, men spørsmålet er hvor mye thrust jeg vil få. vil helst ha 900g+ i thrust da dette skal brukes til 3D og flyet er oppgitt å vege 450g (antar det er flyklart med "alt")
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

tror hvis du laster på en 10x4,7 SF så hvil du få et sprekt fly.
        flyr selv et fly med en himark 2812-1200 med 10x5E. det går rett til himmels. det flyet veier 500 gram
        hvordan batteri har du?
        tror den motoren vil trekke ganske mange A, over 20A
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Alf Surdal
          • May 2005
          • 680

skal bruke e-tec 1800 20C batterier 145g.

hinderet kan være motoren. trekker litt over 17A med APC E 10*5.

peak strøm for motoren er 18A så en 10*4.7 SF er nok på grensen, men kan leve med høy strøm så lenge motoren tåler det pga batteristørrelsen.

tror dere 10*3.8 vil bli for skralt med tanke på pitch? Hva med en E propell? f.eks gws 10*5 (kan bruke o-ring på den, men ikke på APC)

hva er det egentlig som bestemmer om en bør bruke SF eller E propeller?
          Alf Surdal
          Hovsherad

Comment

Working...