Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløs motor til EStarter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davidsen
    • Sep 2005
    • 120

Børsteløs motor til EStarter

Jeg må ha børsteløs motor til EStarteren, da jeg idag prøvde flyet med flottører for første gang med standard motor. Brukte nesten hele innsjøen på å få flyet i lufta, og skremte livsskiten ut av 47 ender og 24 gjess.

Jeg er av den person som ikke klarer å vente, så jeg må ha dette klart til i morgen, helst idag. Derfor er jeg interisert i å se om noen av dere har noen tips til hvilken børsteløs motor med regulator som passer til en GWS E-Starter, som er å få tak i fra SmallSize/Hobbyland. Jeg har registrert at de ikke fører Hyperion. Har egentlig registrert at de fører et svært lite utvalg.

Noen som kan gi meg noen bra tips?
    David Gabrielsen,
    Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)
  • william123
    • May 2005
    • 2330

tja hvis du kan si hvilke merker de fører så hadde det vært fint
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Torstein
      • Nov 2005
      • 344

36 timer og en postkasse fra deg:

Torstein

Comment

• davidsen
        • Sep 2005
        • 120

Takker for denne Torstein, skal se om jeg klarer å vente så lenge :P
        Er nybegynner på elektroområdet, kan noen av dere gi meg tips om hvilke fartsregulatorer som passer, samt om det er noe mer jeg trenger for å få flydd flyet?

Følger det med drev/pinion til slike motorer, eller må jeg skaffe dette i tillegg?
        David Gabrielsen,
        Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

Comment

• Torstein
          • Nov 2005
          • 344

Det virker jo som du har det meste, men det du syns du mangler kan du for eksempel plukke fra denne pakken

eller denne

Vær snill med fuglene da!

-- Torstein

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Originally posted by davidsen
            Takker for denne Torstein, skal se om jeg klarer å vente så lenge :P
            Er nybegynner på elektroområdet, kan noen av dere gi meg tips om hvilke fartsregulatorer som passer, samt om det er noe mer jeg trenger for å få flydd flyet?

Følger det med drev/pinion til slike motorer, eller må jeg skaffe dette i tillegg?
            da dette er outrunnere så trenger du ikke drev osv. monterer propellen rett på motoren med ett propadapter. har ikke prøvd den hyperion motoren. men kan gå god for den st motoren med en 9x5 propell på 3s lipo så ar du 700gram thrust. den vrengte vingen av alfa flyet mitt på halv gass
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• davidsen
              • Sep 2005
              • 120

Originally posted by tyor
              da dette er outrunnere så trenger du ikke drev osv. monterer propellen rett på motoren med ett propadapter. har ikke prøvd den hyperion motoren. men kan gå god for den st motoren med en 9x5 propell på 3s lipo så ar du 700gram thrust. den vrengte vingen av alfa flyet mitt på halv gass
              Ok. Noen som kan vise meg et bilde av en slik motor festet til en E-Starter, som illustrerer hvordan dette løses?
              David Gabrielsen,

Comment

• TeGe
                • May 2005
                • 117

Dette er en måte å gjøre det på. Funket i hvertfall i min E-Starter.
                Ikke samme motor som det er snakk om over, men bare for å vise hvordan det kanskje kan løses.
                Gearbox`en er til 300 størrelse motor fra GWS.
                Attached Files

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

som TeGe viser på bildet der kan du i hvertfall gjøre med den st motoren den passer i skruehullene på en gws gearboks
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• Godseieren
                    • Apr 2003
                    • 296

Smallsize Hobbyland har E-flite. En E-flite 400 motor passer rett inn i girboksen. Den drar E-starteren vertikalt, med flottører!
                    Mvh
                    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• davidsen
                      • Sep 2005
                      • 120

Originally posted by Godseieren
                      Smallsize Hobbyland har E-flite. En E-flite 400 motor passer rett inn i girboksen. Den drar E-starteren vertikalt, med flottører!
                      Takker for svar, og har nå kjøpt meg overnevnte motor, bare at jeg valgte outrunner'n. Skulle teste flyet idag, men min bedre halvdel klarte å knekke hengslene til haleroret i det jeg skulle ut å teste det... da er det bare å telle til ti og bite tenna sammen...

Nå er flyet ihvertfall fit for fight, og gleder meg som en unge i morgen!
                      David Gabrielsen,

Comment

• davidsen
                        • Sep 2005
                        • 120

Har hatt mange fine stunder med nyinvestert motor og flotører på hytta i helga, men lurer litt på om jeg kjører litt for liten propell. Kjører med en 10*4.7, og den ligger akkurat innenfor grensa av hva som er anbefalt.

Er ikke kjempefornøyd med motorkraften, og lurte på om dere har noen tips om hvilken prop som er optimal til denne motoren.

(altså en E-Flite Park 400 Outrunner)
                        David Gabrielsen,

Comment

Working...