Unconfigured Ad

Collapse

video av magister

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Ja da er jeg innom på ett av mine sjeldne besøk, og jeg undrer på om noen har oppgradert sine Magistere med tiden. Eller om de bare er fløyet til vrak og parkert?

Grunnen til at jeg spør, er så enkel som at min Magister står i samme forfattning som for noen år siden (uten motor og regulator/batterier). Og jeg antar at ting har gått videre innenfor el fly oppsett mens jeg har holdt på med andre ting.

Så jeg spør som følger:
    Hvilke motorer bruker man på fly i denne størrelsen i dag?
    Hvilke regulatorer bruker man så på de anbefalte motorer?
    Batteri anbefaling (Størrelse, antall seller, type)?
    Hvor anbefales man å handle i dag?

Etter at Ken (Griffin) gikk bort, Og Øgrey mistet Multiplex. Ble det mer eller mindre stopp for meg på modellfly, så noen tips hadde ikke skadet.
    Kansje her er tråder som passer som hånd i hanske på det jeg spør om? Så link hadde vært veldig greit.
    Mvh Vingemutteren
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Ja long time Vingemutteren
      Men du husket vegen i alle fall.

AXI 2820/12 duger i dag også. Du finner den hos RcPro og hos El-Flight i Danmark f.eks.
      Mange handler fra Hobbycity, de har mye rart billig, men motorene deres har jeg ikke så mye glede av syntes jeg. Akslingene bøyer seg ved noseover, magneter løsner og lagrene er ikke allverden. Men noen av motorene virker... Regulatorene (Turnigy) fungerer imidlertid godt. Og mange av batteriene derfra er verdt å kjøpe!

Du har vel ikke sluttet å fly?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• per.oines
        • Aug 2009
        • 296

Hei Vingemutteren, så det er ikke bare på kammeret man treffer deg
        Jeg er strålende fornøyd med både motorer, regulatorer og batteri fra Turnigy (hobbyking).
        Ellers så er vel Elefun ganske så flinke på akkurat multiplex sine modeller. Samt at throttlestore har billige batterier.
        Jeg lyt passe på å stoppe dersom du er på stripa og vi er på byatur!!
        -63.
        Graupner MC
        JR
        Multiplex
        Turnigy.
        Fly, alt for mange.

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Sluttet å fly? Ja jeg har vel egentlig det, sporten (skytesporten, ikke den teite der man springer omkring uten mål og mening) har tatt meg. Og verv og trening der har tatt all tid noen år. Siste flytur var i fjor høst, med min gamle T-Hawk og noen runder med slowsticken.

Men å fly er jo også stor morro, og når man har kjelleren full av alskens ubrukt/litebrukt/vrak. Er det nesten for dumt å måtte se på når gutta strekker på vingene sine (spesielt siden fingrene mine fortsatt virker å vite bedre enn øynene mine hva som skjer i lufta).

Tanken var å få noen rolige saker i lufta igjen, og ikke minst få ferdig Magisteren. Da min erfaring er at allt som står konstant flyklart, blir brukt!

P.s Per, Har ikke vert på stripa på flere år (for å fly), men aktiviteten virker være sakte på vei opp igjen i klubben. Men stikk oppom du, naboen (husverten) er der jo ofte. Kammeret ja, er jo der jeg bor.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

En AXI 2820/12 og ett 5mm prop adapter fra RcPro (765kr + frakt 99kr).
            + en Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC fra HobbyKing (220kr + frakt ?).
            Høres dette kurrant ut?
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

Det blir kanonbra! Koble deretter på en 4S 3000-5000 mah lipo og en 11*7 eller 12*6 APC E propell så blir det go' stæming
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

Working...