Unconfigured Ad

Collapse

Oppsett til RV-4 Park Flyer fra Great Planes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _marius
    • Jun 2004
    • 271

Oppsett til RV-4 Park Flyer fra Great Planes

Har såvidt begynt å lime sammen en RV-4 park flyer fra Great Planes: http://www.electrifly.com/parkflyers/gpma0010.html

Hva er lurt å kjøpe av motor, batteri osv til denne?
    Marius
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Pen modell!

Hvis vi tar utgangspunkt i at den kommer til å veie 700gram og den skal fly passe acro sier tommelfingerregelen at du bør ha en børsteløs motor i nesa som du putter inn minst 150 Watt i.
    Rimelige motorer, men ikke "skjitbillige" er AXI sine. En titt på spesifikasjoner sier meg at en AXI 2212/20 er i området rundt 200 Watt. Den har et kV-tall på 1150, altså litt mer turtall enn de langsomste. Det passer bra siden du ikke skal fly 3D med den, noe som krever lavere kV helst.

Propell: APC 9x4,5E vil være en propell som gir mest drag, og da trekker du ca. 18A fra batteripakken (3SLiPo). Men sannsynligvis trenger du ikke så mye effekt så jeg personlig ville prøvd med en mindre propell, 8x4E tenker jeg. Da trekker du mindre strøm ut av batteriet og har ennå nok effekt til å fly normal acro.

Så trenger du en ESC som klarer strømmen. Et rimelig velfungerende alternativ er Phoenix Thunderbird18. Og 3S LiPo som henger med og gir litt flytid, noe på 1500-2000mAh f.eks, som takler minst 12C.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• _marius
      • Jun 2004
      • 271

takk! Da blir det innkjøp!
      Marius

Comment

• _marius
        • Jun 2004
        • 271

Ehm...hvilken webshop selger dette?