Unconfigured Ad

Collapse

noen testet el-pattern i ca 1x1meters klassen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristianAustenå
    • Feb 2006
    • 257

noen testet el-pattern i ca 1x1meters klassen?

Har lyst på et fly og fly pattern med i ca 1meter klassen.
    for å kunne fly litt seriøst på gjorder og andre plasser når det ikke er mulighet for å fly de større flyene.

har sett at e-flight har kommet med en brio10, men leste at mange på rc-universe har hatt problemer med at den tippstaller til høyre...
    om det er flyet eller pilotene aner jeg ikke.

ser og på flinton sin quiet storm, som ser ut til å fly bra.

noen som vet hva som fungerer av disse flyene?
    andre anbefalinger?

den brioen er jo veldig fin, men ble litt skeptisk etter alle de på rc-universe...

og eventuelt hvordan flyr disse sammenliknet med den så allmenkjente formosa-en?

er veldig usikker og hadde vært fint med noen vetuge kommentarer og erfaringer her.
    Last edited by ChristianAustenå; 06-08-06, 16:12.
  • MicroMac
    • Jan 2003
    • 632

Sjekk http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=18

Liten F3A sak....i den gata du etterspør
    Vingespenn 108cm.

Har storebroren (ca 140 vs).... den flyr rett og slett veldig bra. Bortsett fra dårlig innfesting av understellet har jeg lite og utsette.

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11376
    mvh MM

Comment

• JarKri
      • Jun 2002
      • 158

Brio 10

Jeg har floyet Brio 10 i noen mnd naa. Maa si meg veldig fornoyd med dette flyet med unntak av et par ting. Det flyr veldig rent i forhold til storrelsen. Her er en kort oppsummering:

Negativt:
      -Rorene er skjeive. Bruk litt tid med strykejernet for aa rette dem opp.
      -Mangler halehjul. Kun en "pinne" folger med.
      -Rorhornene som folger med er alt for myke.
      -Hoyderoret bor forsterkes paa en eller annen maate. Synes overgangen mellom de to sidene er litt myk.

Positivt:
      -Veldig presist naar man har byttet ut rorhornene
      -Tracker veldig bra med unntak av i siderorsretningen. Dette merker man forst og fremst ved lange vertikale stigninger. Man maa jobbe en del med sideroret. Dette kan selvfolglig ligge litt hos piloten, men sammenlignet med et storre fly er det mye ekstra jobb.
      -Nydelig aa se paa.
      -Meget stiv horistontal finne naar man har limt paa karbon forsterkningene.
      -To delt vinge med karbonror.

Naar det gjelder diskusjonene paa rcuniverse tror jeg det er mange som behandler dette som et 3D fly. Det er det ikke. Det skal flys med litt fart. Jeg bruker Hacker A30-16M med TP 2100 3S. God kombinasjon for pattern. Men som sagt er jeg ikke helt fornoyd fordi jeg ikke faar trent pattern paa samme maate som med et storre fly.(jeg flyr vanligvis 90-size) Det kan man kanskje heller ikke forvente.

Jaran
      Jaran

Comment

• ChristianAustenå
        • Feb 2006
        • 257

ok.... men da er altså brioen meget bra til pattern flygning? er det sånn å forstå, selv om den da selvsagt ikke er like bra som et større fly(de i 90 størrelse du snakket om.)

Comment

• mmx
          • Nov 2005
          • 32

JarKri; Kjempebra innlegg om Brio!

Bare en ting jeg lurer på. Hvilken propell bruker du på det motor/batteri-oppsettet?
          mmx

Comment

• tra
            • Apr 2006
            • 2

Jeg trener litt pattern med en Fliton Prodigy. Den fly meget bra og nøytralt. Med en Hacker A30-28S, 1800 mah LiPo og 9x7,5 propell går den "på skinner" og kan gjøre alle pattern programmer som jeg kjenner til. Snill modell som kan landes på trange steder.

Comment

• ChristianAustenå
              • Feb 2006
              • 257

Men ingen har fåreløpig testet flere/mange av disse flyene selv og vet hvem som er mest egnet til trening av vingtreff/nordic øvelser?
              Last edited by ChristianAustenå; 09-08-06, 15:51.

Comment

Working...