Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generell info om fly for liten plass ønskes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Generell info om fly for liten plass ønskes.

    Hei,

    Jeg har lite peiling, har nettopp bygget en EasyStar, men er interessert i noe som egner seg godt for å fly på mindre områder. Jeg foretrekker el, men kan kanskje vurdere brensel også.

    jeg så en som var meget fornøyd med Tiger Moth, den kunne fly langsomt - han hadde landet touch-and-go på hodet sitt med den og den trengte ikke stor plass.

    Men finnes det byggesett for, kan den flys med el?

    Eller andre typer som kan være verdt å studere?

    Innendørs er jo også interessant, men er det ikke bedre med helikopter da?

    Så lite som jeg vet er det meste som kan sies av interesse...

    mvh, Rolf

  • #2
    Hei! På små plasser og ved lite vind så er GWS TigerMoth helt ypperlig. Flyr fint og rolig uten noen store overraskelser.Andre tilsvarende modeller er f.eks GWS Pico Stick. Har begge disse flyene, og koseflyr mye med de.
    It`s not the fart that kills...it`s the smell!

    Comment


    • #3
      Originally posted by RolfAA
      Hei,

      Jeg har lite peiling, har nettopp bygget en EasyStar, men er interessert i noe som egner seg godt for å fly på mindre områder. Jeg foretrekker el, men kan kanskje vurdere brensel også.

      jeg så en som var meget fornøyd med Tiger Moth, den kunne fly langsomt - han hadde landet touch-and-go på hodet sitt med den og den trengte ikke stor plass.

      Men finnes det byggesett for, kan den flys med el?

      Eller andre typer som kan være verdt å studere?

      Innendørs er jo også interessant, men er det ikke bedre med helikopter da?

      Så lite som jeg vet er det meste som kan sies av interesse...

      mvh, Rolf
      hallo
      Det finnes mye arti RC for en liten plass. Men hvor liten er det snakk om? Fotballbane, Basketball bane, inne i stua?
      Jeg har mange anbefalinger for alle de stedene For inne bruk (håndball/basketbane) er det masse enkle byggesett, men skal du inn i stua må du nok gjøre det sjøl eller være forberedt å bruke en del penger (ca 3000 SEK for å være exaskt).
      Cheers,
      Tore, Alta

      Comment


      • #4
        For å fly bak huset (stor bakgård) etc er det genialt med Vertigo og LieRider fra UltraMicro. Disse funker godt innendørs også. Ikke uten grunn at reviewet på Vertigoen er det mest leste her... (MFN) ModellflyNytt.no
        Jeg har hatt flere av de fleste depronmodellene fra Ultramicro, Vertigoen åpnet jo øynene mine for indoor og backyard leking! Og flere enn meg har hatt det dritgøy med disse sakene.
        Ja det koster litt å kjøpe elektronikken til disse hvis du ikke har noe, og dem er ikke altfor slitesterke! Men moro...
        Et alternativ er selvsagt ShockFlyer`ne. Samme oppsett i dem som i Vertigo omtrent.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by purple
          hallo
          Det finnes mye arti RC for en liten plass. Men hvor liten er det snakk om? Fotballbane, Basketball bane, inne i stua?
          Jeg har mange anbefalinger for alle de stedene For inne bruk (håndball/basketbane) er det masse enkle byggesett, men skal du inn i stua må du nok gjøre det sjøl eller være forberedt å bruke en del penger (ca 3000 SEK for å være exaskt).


          fly inne i stua? kult. hva fungerer til det da? har ei stue på ca 20m2.
          kan jeg fly fly her inne? forklar!!!!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by ChristianAustenå
            fly inne i stua? kult. hva fungerer til det da? har ei stue på ca 20m2.
            kan jeg fly fly her inne? forklar!!!!!
            Det skule vel gå bra. Det finnes en RTF (Ready To Fly) som heter Butterfly, lages av et Canadisk selskap kalt Plantraco (404 Not Found). Flyet veier 3,6 gram inkl. motor, batteri og mottaker laget av balsa. De har også et karbonfly som veier 3 gram (404 Not Found).

            Disse produktene selges her i skandinavia av MFT´s blogg
            Du må nok regne med å betale en del for dette, men for noen er det nok verdt det...

            Du kan lese mer om flyet på RCgroups.com
            Cheers,
            Tore, Alta

            Comment


            • #7
              Landet på hodet sier du??

              Dette var vel ikk epå Nesøya hendelsen skjedde.

              Vi lo godt da vi fikk det til.

              (skulle det ikke ha vært oss du så (meg og min bror), så er det forlatelig å si at dette er en modell som BØR landes på pilotens hode, gir et rart kick)

              Joachim

              Comment


              • #8
                Her er en video av Carbon Butterfly. Verdens minste RTF modellfly.
                Page not found – Checkerboard RC
                Cheers,
                Tore, Alta

                Comment

                Working...
                X