Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har endelig fått til et fly jeg kan fly inne i et rom. Modellen er en Square17 (oppskalert Square9). Flyet fløy fine sirkler inne i klasserommet på skolen, men det er ganske tungt siden jeg har bygget solid i stedet for lett. Skal enda lage en mindre og lettere modell. Nærmer meg mitt mål om å fly hjemme i stua...
ME WANTS!! hvor handler du stuff? må du bruke plantraco remoten, eller kan man bruke sin egen?
Fantastisk kult fly.
På dette flyet har jeg brukt en motaker for Aktuator kalt JMP, til den bruker jeg min vanlige radio. du får kjøpt denne mottakeren her: www.indoorflyer.co.uk
Der kan du handle bortimot alt utstyr
Originally posted by dagauss
Hva slags motor er det du bruker, og hvor fikk du tak i den? Er det en sånn pager-motor?
Disse aktuatorene, lager du selv?
På denne har jeg brukt en 7 mm motor med gearkasse, kjøpt fra www.bsdmicrorc.com. Jeg har forresten handlet mye hos dem, rask og meget god servise!
Har ikke beggynt med å vikle aktuatorer selv ennå, men det er mest av latskap...
Neste microfly blir jeg å bruke en pagermotor, litt lettere i vekt,men gir mindre skyv. Veide balsa stengene i dag og de veide under et gram, men da manglet kroppen og vingefestene som jeg tipper blir ca 0,7 gram ekstra. så kommer betrekningen på et par gram, mottaker 2 gram, actuator 0,5 gram, motor 2,3 gram og batteri på 3 gram.
Håper på å ende på ny personlig rekord. Den gamle er på 13 gram.
Har nå beggynt på den nye modellen. Den har et vingespenn på 35 cm og kommer nok på litt under 12 gram. Den er en litt mindre modell enn den forrige men veier kun 1/2 parten. Tror dette blir en veldig sakteflyvende modell. Den er laget av balsa trukket med slik plastfolie som en har over mat før en setter det i kjølern. Det var det letteste jeg hadde å trekke modellen med, var et sant ##%@ å jobbe med, men tror det gikk ok.
Til styring bruker jeg en Hinge acctuator fra Plantraco og JMP (3 gram) kontrolleren. Kunne spart 5 gram om jeg hadde gått til innkjøp av den letteste Plantraco mottakeren (0,38 gram) og et 30 mAh batteri. Jeg bruker et 90 mAh batteri (3 gram med kontakter). Poster her når den er ferdig! Kanskje med en video.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment