Jeg har kjøpt meg en slik billig SU-27 på en nettauksjon. Har ikke helt troa på at den er noe serlig med den medfølgende styremekanismen (styrer med motorene). Jeg skal prøve å bruke 2 servoer til V-tail, men har ikke vært så mye borti dette. Jeg hadde ment å kutte ser jeg har satt inn de røde strekene, er dette nok?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Modifisere en 2ch SU-27
Collapse
X
-
Tror heller jeg ville satset på å fly den med balanseror og høyderor jeg. Det er relativt vanlig å fly små seilfly på hang med det, og det funker som gull.
Tviler på at du kommer til å trenge siderorsfunksjon på denne, og den økte manøvreringsevnen balanseror + Høyderor vil gi er verdt litt ekstra jobb med å få det til.
-
Originally posted by torgustTror heller jeg ville satset på å fly den med balanseror og høyderor jeg. Det er relativt vanlig å fly små seilfly på hang med det, og det funker som gull.
Tviler på at du kommer til å trenge siderorsfunksjon på denne, og den økte manøvreringsevnen balanseror + Høyderor vil gi er verdt litt ekstra jobb med å få det til.
Mulig jeg prøver først med V-tail, kan evt modifisere til ballanseror/høyderor om ikke det virker.Cheers,
Tore, Alta
Comment
-
Enig i det. Vinkelen på ditt høyderorsforslag vil gi det problemer med oppror, men med en liten endring på det så burde det funke.
At balanserorene blir for skråstilte tror jeg ikke. Flyr en del isoporvinger og de har også nokså skråstilte ror, men funker som bare det.
Har tegnet inn et forslag til roroppsett i blått så kan du ha det i bakhodet når du tar en avgjørelse.
PS.
V-tail = sideror + høyderorsfunksjon. Altså flyr du med side og høyderor om du konverterer til V-tail.
Edit: lagt til PSLast edited by torgust; 03-09-06, 14:49.
Comment
-
Originally posted by torgustEnig i det. Vinkelen på ditt høyderorsforslag vil gi det problemer med oppror, men med en liten endring på det så burde det funke.
At balanserorene blir for skråstilte tror jeg ikke. Flyr en del isoporvinger og de har også nokså skråstilte ror, men funker som bare det.
Har tegnet inn et forslag til roroppsett i blått så kan du ha det i bakhodet når du tar en avgjørelse.
PS.
V-tail = sideror + høyderorsfunksjon. Altså flyr du med side og høyderor om du konverterer til V-tail.
Edit: lagt til PS
Det jeg trodde V-tail var er at en bruker 2 servoer til høyde ror, høyderorene brukes også slik som ballanseror brukes. Altså ett ror går opp, mens det andre går ned når en svinger. Begger rorene går opp når en gir høyderor. Var det det du mente?Cheers,
Tore, Alta
Comment
-
Originally posted by purpleDet jeg trodde V-tail var er at en bruker 2 servoer til høyde ror, høyderorene brukes også slik som ballanseror brukes. Altså ett ror går opp, mens det andre går ned når en svinger. Begger rorene går opp når en gir høyderor. Var det det du mente?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
Comment
-
Forsåvidt riktig det du sier, men om du bygger om halen så den står i v-form vil dette gi resultatet side + høyde.
Derimot om du setter opp en deltamiks, også kjent som elevon-miks så får du det resultatet du ønsker. Det er da en forutsetning av rorflatene du skal bruke står mer eller mindre 180 grader på hverandre.
Tror de rorene du har tegnet inn på ditt opprinnelige forslag vil gi for lite utslag til at det vil funke særlig godt som balanserorsfunksjon. Du vil nok få svært langsomme reaksjoner med så lite rorflater i forhold til vingespennet på hovedvingen.
Delta-miks og v-hale miks funker forsåvidt på samme måte. En opp og en ned for svingfunsjoner, og begge opp/ned for høyderor, men det benyttes altså to forskjellige navn på det avhnegig av om vingen står i en v eller ikke. Det er også gjerne forskjellige sammensetninger av kanaler som benyttes til hhv v-hale og delta-miks i radioenes ferdig definerte mikser til slikt.Last edited by torgust; 03-09-06, 18:11.
Comment
-
Har bestemt meg for å bruke hele halevingen til "tailerons/elevons" som på fullzise SU-27. Da blir det også lettere å konvertere til evt ballanseror/høyderor senere.
Om været blir fint hadde jeg ment å teste denne i orginal stand først. Noen som har erfaringer med dette flyet? De selges i bøtter og spannpå QXL.Cheers,
Tore, Alta
Comment
-
..
Erfaring og erfaring. Flyet jeg fikk fløy ikke, enkelt og greit.. Full throttle, kompis som kaster, flyet leaner straks ut til venstre og går i bakken. trekkspillnese. teiper på plass batterier and such, og prøver en gang til. Før vi tester kjører vi motoren litt og ser tydelig at den ene går fortere enn den andre. test to skjer samme greia, lean til høre og i bakken. Knekt vinge.
Men, det kosta jo 80kroner elns, så var jo verdt det da, vi lo mye. dessuten er det jo en fin batteripakke og noen motorer der som sikkert kan brukes til noe fint.
Har flydd motorstyrte fly før, og de funka bra, men denne var det ikke håp for. fullt mulig det var en mandagsmodell da.Lars Erik Haug
Øvregate 17
N-2635 Tretten
lehaug@gmail.com
tlf: 97972797
H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
Seagull Cessna Trainer
Unnamed Slope Glider
"Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"
Comment
-
Originally posted by lehaugHar flydd motorstyrte fly før, og de funka bra, men denne var det ikke håp for. fullt mulig det var en mandagsmodell da.Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.
Comment
-
Originally posted by CessnaknuserenJeg har også erfart det samme. Kjøpte en 2c. SU-27 på en nettauksjon, og den hadde ikke krefter nokk til å holde seg oppe.Cheers,
Tore, Alta
Comment
-
Originally posted by CessnaknuserenJeg har også erfart det samme. Kjøpte en 2c. SU-27 på en nettauksjon, og den hadde ikke krefter nokk til å holde seg oppe.
Nå blir det motorbytte og modifisering.Cheers,
Tore, Alta
Comment
Comment