Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor mange watt og thrust treng for warbirds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    du kom meg i forkjøpet Tyor, ja det er den jeg mente. jeg trodde det var den du hadde linket til først i tråden oops:
    http://www.czpjsza-motory.cz/produkt...00_graf_en.jpg

    den forteller at på 4S Li-Po trekker den 2300g statisk og 33A, med 13x6,5 APC E propell.
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Haldor
      2 - så lenge en ikke begrenser seg med liten batteripakke/mindre enn optimal motor så er det ingenting i veien å gå litt over "minimum". Overskuddet kan tas ut i enten ekstra flytid eller mer fart. Throttle funker finfint mellom 0 og 100% også
      Meget viktig punkt ja Haldor! Jeg forutsetter også som deg at man ikke putter inn noen anorektiske batterier som ødelegger regnestykket.

      Hadde nettopp noen morsomme opplevelser med den nevnte 3D-modellen som fungerte OK med gamle ProLite-batterier fra ThunderPower med 12c-16c-rating og 4000mAh. Investerte i noen nye av siste generasjon FlightPower med max 30C som rating og mindre kapasitet (3700). Det var ikke verdt å finmåle sakene engang, det virket som jeg hadde gått opp fra 4S til 5S med den nyeste generasjonen batterier Så med samme motoren fikk jeg ikke bare trygge uttrekk fra hovring, den ble nå skutt opp!

      Den andre modellen derimot (som kan sammenlignes med Spitfire i ønskede flyegenskaper) ble så rå at når jeg skulle skolefly med den fikk eleven panikk hver gang han kom over halv gass. Der vil jeg heller ha litt mer lazy effekt tilgjengelig...

      Tyor: Bare å prøve, den vil sannsynligvis fly OK, men du vil ønske deg mer effekt etter hvert (min gjetning)
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        ja skal prøve og hvis det blir litt lite på den så kanskje den holder til ouya´n den er jo ganske lett.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Så lenge du ikke skal ta av på ei langhårete gresstripe er det i alle fall verdt et forsøk ja. Med gressunderlag må man kanskje "nappe" modellen av og det er kritisk å ha for lite effekt i sånne tilfeller.

          Uansett regner jeg med du blir fornøyd med den fine gangen som PJS-motorer har.

          Har selv planer om å teste Ouya`en med et 600 Watts oppsett, noe som betyr ei større ombygging av kroppen for å få batteriluke... Bare det blir tid ledig kombinert med tiltakslyst.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            Originally posted by joo
            Hadde nettopp noen morsomme opplevelser med den nevnte 3D-modellen som fungerte OK med gamle ProLite-batterier fra ThunderPower med 12c-16c-rating og 4000mAh. Investerte i noen nye av siste generasjon FlightPower med max 30C som rating og mindre kapasitet (3700). Det var ikke verdt å finmåle sakene engang, det virket som jeg hadde gått opp fra 4S til 5S med den nyeste generasjonen batterier Så med samme motoren fikk jeg ikke bare trygge uttrekk fra hovring, den ble nå skutt opp!
            Ja det er mange som ikke forstår betydning av faktisk spenning under belastning. Ett 3S batteri er jo 11.1V så alle 3S er like ikke sant?
            På ett 3S oppsett så vil en 10% økning av spenning resultere i rundt 20% eller mer effekt og dette er utslag som absolutt er merkbare.
            ----------------
            Haldor
            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

            Comment


            • #21
              Som jeg vel nevnte tidligere, så er statisk thrust interessant når du skal sette opp en 3D maskin. For et fly som Spitfire så blir det for meg nermest uinteressant. Hva skal du bruke den til?

              Comment


              • #22
                Originally posted by pleym
                Som jeg vel nevnte tidligere, så er statisk thrust interessant når du skal sette opp en 3D maskin. For et fly som Spitfire så blir det for meg nermest uinteressant. Hva skal du bruke den til?
                spitfire´n er tenkt å bruke til å trene på skala øvelsene som brukes i konkuranser. så det er jo snakk om skala flyging. Men det er jo altid greit med litt ekstra krefter hvis man kommer litt skeivt ut
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X