Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noe som kjenner dette Cessna "bird dog" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noe som kjenner dette Cessna "bird dog" ?

    Hei

    Fant dette stilige klassiske Cessna
    http://www.hobby-lobby.com/cessna.htm

    Noen som har det i sin hangar ?
    Har noen kjøpt fra Hobby-Lobby ?

    Vil en hyperion 2213/20 eller 2213/24 passe i dette flyet ?

    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    vil tro at en hyperion 2213-20 på 3S og 9x6 propell vil fungere veldig bra.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Noen som vet ca fraktkostnader fra USA og hit for en slik pakke. Varen måtte bestillesm pakkes og veies før de kunne si noe om frakten ?
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

      Comment


      • #4
        Det blir.. vel... dyrt!

        7.99USD + UPS/Fedex takster. Skal du ha den kjapt (6-7 dager) står det jo også med rød skrift hos Hobby-Lobby: "Expensive" Det er en grunn til at det er svært få som tar seg råd til å bestille fly (spesielt ARF) fra USA... Blir noe rimeligere med båt men det tar sin tid å vente da. Ikke gratis det heller.
        Det som gjør det så dyrt er primært volumet på pakken. Hender jeg bestiller servoer fra Tower når jeg skal ha mange, gjerne 20 eller mer og har god tid.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Jepp Joo, finner ut at dette prosjektet lar jeg ligge...
          Ser på den siden til Hobbe-Lobby at de har mange fine fly for elektro. Får håpe noen av våre forhandlere også får tak i slike fine fly

          Gisle
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment


          • #6
            Du kan jo se på muligheten til å bruke JetCarrier Air & Sea – Logistics for a digital future. . Der får du en adresse i usa som du bestiller til og så sender de videre igjen til Norge med enten fly eller båt. Det kan slå rimeligere ut, men for båtfrakt så bør du nok ha mer enn ett fly for å få en fornuftig pris. Med flyfrakten så bør ting være smått, stort teller som tungt der.
            -----------
            Bengt

            Comment


            • #7
              rbckits online shop - RBCkits Online Shop also has a Bird Dog in their program:
              RBCkits Online Shop
              Attached Files
              Last edited by ron van sommeren; 08-10-06, 14:41.

              Comment


              • #8
                Fant i Sverige jeg

                404 Not Found
                Gisle Ranum
                Trondheim
                "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                Comment


                • #9
                  Kommer til Norge!!!

                  Snakket med Elefun i dag og de skulle ta inn flyet. Fin pris blir det og.
                  Så da løser det seg



                  Gisle
                  Gisle Ranum
                  Trondheim
                  "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                  Comment


                  • #10
                    Da er den på vei

                    Elefun fiksa dette og nå er flyet på vei! Service der i gården alltid !!!

                    Siden finnes ikke USAF ECS ARTF&kategoriID=54-183-147-69-13-143-151-170-14-43-15-16-134-145-204

                    Videresendt fra Oslo i morges, så om om "feilfrie" posten klarer å få pakken til Trondheim i natt er vi klar til å starte byggingen.
                    Bestemte meg for å prøve de nye Waypoint børsteløse motorene, så det ble en 2215/22.
                    Skal bli artig å se om dette flyet overlever jomfruturen

                    Har også kjøpt meg en Spektrum DX6 i samme slengen, så trenger jeg ihvertfall ikke å skylde på glitch. Tok med ekstra mottaker så kan jeg putte en i Chipmunken også.....Får vel kjøpe til noen ekstra til de andre elflyene etterhvert. Men det koster jo litt da Liksom ikke bare å bytte alt med en gang.

                    Gisle
                    Gisle Ranum
                    Trondheim
                    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                    Comment


                    • #11
                      du må fortelle hvordan jomfruturen ble! har sett på det flyet lenge, men veit liksom ikke?
                      Robert
                      Hole El-Flyforening

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by subzero
                        du må fortelle hvordan jomfruturen ble! har sett på det flyet lenge, men veit liksom ikke?
                        Se denne tråden Cessna Bird Dog er kommet i hus - (MFN) ModellflyNytt.no
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X