Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jomfrutur "Black Widow"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jomfrutur "Black Widow"

    Har bygget og bygget på et tomotors fly i depron, tungt inspirert av ww2 bombeflyet P61.

    Endelig Jomfrutur i dag, og det gikk veldig bra. Flyet ble mye tyngre enn tiltenkt, brukte tunge materialer og veldig tunge motorer. Heldigvis balanserte det fint ut, om enn landingen skjer i litt høy hastighet.

    Min første vellykkede scratchbuild, så jeg feirer med å legge ved en video:

    http://heltpropell.com/video/p61maiden
    heltpropell.com
    Trondheim MFK

  • #2
    Veldig bra,grattiseit tøft fly.Ser ut for att elektro kommer for fullt nå fremover,etter att børsteløst og lipo begynner å komme på markedet for alvor.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Ja, prisen har jo litt og si for noen av oss.

      Brukte "ordentlig" mottaker og batterier, og billig hongkong på resten. 13$ per motor, og 15$ per regulator. Det er jo ikke veldig bra kvalitet, men det flyr jo med nok power til uendelig vertikal.

      Skal straks gå i gang med å bygge et nytt fly, lite og lett til å fly i hagen.
      heltpropell.com
      Trondheim MFK

      Comment


      • #4
        syns du har all mulig grunn til å være fornøyd. Hvilke motorer brukte du ?
        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

        Ørjan Rapp

        Comment


        • #5
          Jeg brukte TowerPro bm2410-12, kjøpte de på ebay. Kv rundt 1250, tror jeg.

          De er tunge som bly med sine 65g hver, men det gir jo litt skalavekt, ikke sant? Forhandleren på ebay påstår at de gir 640g static thrust med 8060 propell, som nok er en liten overdrivelse.
          heltpropell.com
          Trondheim MFK

          Comment

          Working...
          X