Kall meg gjerne kjerringa mot strømmen, men jeg vil gjerne ha tak i en STOOR børstemotor. Hvor store er blitt laget, og hvor får man tak i? Hvis noen har noen store liggende som de vil bli kvitt, så hyl ut.
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor stor børstemotor kan man få tak i?
Collapse
X
-
Hvor stor?Til hva?
Fins en del forholdsvis kraftige med neodymer fra de store leverandørene, men kan ikke huske å ha sett noen som drar opp mer enn 5-6 kilo modeller. Men så har jeg ikke leita heller.
Sjekk Kontronik f.eks.Absolutt ikke NLF-medlem lenger! -
spørs hvilken flytype det er. 3D? trainer?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Høres ut som om denne kunne passe: http://www.horizonhobby.com/Products...odID=EFLM4046A
Eventuelt den litt mindre http://www.horizonhobby.com/Products...odID=EFLM4032A hvis du klarer å begrense vekta litt.
Men hvis du absolutt skal gå helt opp i størrelse er jo denne fin: http://www.horizonhobby.com/Products...odID=EFLM4160A
Du er forresten ikke på vei mot strømmen i det hele tatt. Mange er i ferd med å gå for større elektrofly nå. Synkende priser er nok en grunn, men også det å slippe å justere den idiotiske sølemotoren.
Disse motorene skal vel også være mulig å få tak i hos smallsize for eksempel, og sikkert noen andre også som selger e-flite. Axi lager også flere i tilsvarende størrelse.Last edited by bengtern; 23-10-06, 13:31.-----------
BengtComment
-
tingen var liksom at han skulle ha børste motor og ikke børsteløs motor.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Det var en som het Dino fra Plettenberg tror jeg. Tror den taklet flere kW, men jeg tviler på at du finner en, dessuten passer den ikke til et så lite fly. Hehe.
Trorr det blir billigere med børsteløst i den størrelsen.Last edited by tahustvedt; 23-10-06, 13:55.Comment
-
William123 : Det er en høyvinget trainer. Tyor: de GWS-motorene er for parkflyers. Hvorfor vil jeg ha med børster....tja...nostalgisk sannsynligvis. Liker å gjøre ting litt annerledes. Flyet ser ut som en Hobbico Superstar for de som vet hvordan den ser ut.It`s not the fart that kills...it`s the smell!Comment
-
hvis jeg husker feil så har graupner en speed 700 som man kan få kjøpt med gir. kan kanskje passse?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Originally posted by HighFlyKall meg gjerne kjerringa mot strømmen, men jeg vil gjerne ha tak i en STOOR børstemotor. Hvor store er blitt laget, og hvor får man tak i? Hvis noen har noen store liggende som de vil bli kvitt, så hyl ut.Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
-
Kanskje jeg skal gidde gjenta det...
Det er helst børste NEODYM-motorer du skal ha. Vet Mega lager en del, vet også der er noen små/middels i VM-serien fra ModelMotors (AXI).
HER er noen AXI-data, se gjerne på ferrittmotorene også. Men generelt blir de fleste fra AXI noe små til ditt bruk...
Leverandører: Thorbjørn & Kåre har og kan skaffe, og dem vet hva du skal ha. En tlf dit så får du nettopp det du ønsker deg.
En av motorseilerne til en kompis er en 3-kilos Kranich, og den stiger meget bra med en NEeodym-motor fra T&K i nesa, men som sagt; jeg husker ikke merket men dette kan dem i den sjappa. Vet ikke andre plasser her på berget dem har så god peil på dette med børste/neodym.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Det du vil ha er noe i retningen av en Speed 700 med et beltedrev. Du finner ingen børstemotorer av "outrunner"-type, slik at du må til med gir eller belte for å få et moment og turtall som passer tild en proepllen du skal bruke.
Men som Jarle sier, ring T&K så får du råd (det rimte også gitt)Anders Valland
TrondheimComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment