Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen med erfaringer på katana EP ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen med erfaringer på katana EP ?

    Den har hvert på markedet en stund nu og fås fra flere forhandlere i litt forsjelige utførelser

    Eks: Her

    http://rcnet.no/rc/product_info.php?...products_id=39
    Siden finnes ikke


    + og - med denne modellen ? hvordan er holdbarheten/kvaliteten på
    flyet vingen og skroget
    motor
    batteri
    ESC
    laderen
    mottaker og servoer
    Attached Files
    Last edited by tailbait; 06-11-06, 12:51.
    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

  • #2
    Det er noen tråder om denne fra en tid tilbake.

    katana 3D noen som sett/hørt om denne - (MFN) ModellflyNytt.no
    tull med katana - (MFN) ModellflyNytt.no
    ----------------------------------------------------------------------
    Kenneth Thommesen
    http://www.vingen.no/
    www.bmfk.org

    Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
    RaceM, Aspire
    Pike Perfection
    35cc Extra 260
    Extra 300L Leki

    Comment


    • #3
      Jeg er ute etter erfaringer etter en tids bruk

      Er alt ok etter den 50 - 100 ladingen? altså om utstyret er holbart nok til å brukes i modell no 2 og 3

      Det er hva jeg lurer på

      Så jeg ikke sitter å bygger fly for å sette utstyrs pakka over i.

      Som en så for 10 turer med og før utstyret er utslitt eller tar kvelden
      A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

      Comment


      • #4
        Den modelen tåler ikke mye i forhold til Extraen fra Dynam. Fløy en tur med min flyr fint. men en mislyket taikoff så ser det slik ut fra ca1m høyde

        http://www.ringerikemfk.com/index.ph...p&cat=0&pos=26

        Jeg syntes ikke anongsen stemer med at det tåler mye,det er helt feil etter min mening
        Amund Gårdhammer
        www.ringerikemfk.com

        Comment


        • #5
          Føler med deg

          Har gått hjem med flis flere ganger en jeg har løst til å huske.

          Fikk du brukt flyet ?

          for det var vel ikke jomfruturen ?

          Hva gjør du med den reparere eller kassere ?
          A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

          Comment


          • #6
            Originally posted by tailbait

            Fikk du brukt flyet ?

            for det var vel ikke jomfruturen ?

            Hva gjør du med den reparere eller kassere ?
            Jomfruturen gikk fint den men det var litt litte med futt i det med 1250mha bateri.
            På tur 2 satte jeg på et 2500mha bateri for å få litt mere effekt. men den traff bakken for meg med taikoff.
            Den kan fint bygges opp med litt balsa lim å nytt trekk.
            Er ikke sikkert på om jeg skal det, har litt lyst til å finne et solidere materiale til Kroppen men da blir det sikkert for tungkt
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • #7
              Har hatt mitt siden i sommer, opplevde at motoren kuttet ved belastning, viste ikke bedre og trodde det skulle være sånn helt til "knett" sa at hans ikke var slik, og rcnett tok kontakt og sa att batteriet kunne være for svakt, kjøpte meg ett nytt batteri(20C) og ble bedre da.Er plaget med enkelte rykk i servoer(glitch?)så flyr det i noe høyde(blir ikke helt trygg, mulig dårlig mottaker som var med siden den har vært sånn hele tiden).
              Vurderer å flytte servo for høyderor lengre bak for å få mere/større utslag på roret, staget sitter ytterst på rorhornet og det blir ikke bedre å flytte det nedover på rorhornet siden staget da kniper i overføringene etter flykroppen.
              Understellet er en vits, har tatt mitt bort, tar det opp vertikalt fra handa og lander det helst i noe høyt gress el. ikke på grus eller asfalt.
              Har ellers fungert greit(vurderer å skifte mottaker), har tatt noen propeller.
              Greit leketøy vedd lite vind, bruk d/r eller endel expo, ellers kan det bli arbeidsomt de første turene hvis man ikke er vant med mye rorutslag.
              Børge G Hansen

              Futaba 10C 2.4FASST
              Optic6
              C17E
              Dassler
              T-Rex
              T-Rex 600 N Pro
              U-CAN-DO 46
              Cessna Cardinal
              Cessna 182 skyline
              cap 232 27% alitalia
              edge 540 vince

              Comment


              • #8
                Var hos rcpartner å fikk testa radioen som fulgte med.

                han har et måleapparat for å teste sender styrke og frekvens separasjon og den mista signalet 40-50 cm fra test mottaker antenna det tilsvarer Ca: 100-150 m ute på stipa altså kun ok for inne flyging

                Min Futaba 8 UAPS mista signalet 4-5 m fra test mottaker antenna
                Har testa Futaba 8 UAPS med den medfølgende mottakeren og den var ok lengre enn jeg kunne se modellen

                Så jeg tror rykkingen i servone (glitch?) er senderens feil ikke mottakeren

                Har målt A trekket på motoren med 10x47 propell og 1250 mA 15C batteri

                med klemme ampermeter det viste 18.5-19 A

                Dynam motoren A22-15M er rata til 6 – 17 A med 21 A i 15 sek

                Så på et 1200 mA X 15C batteri = 18.750 A så det er i drøyeste laget

                og spesielt for det originale batteriet som kun er på 1250 mA X 10C =12.5 A maks blir 18.5-19 A drepen.

                Etter tabellen jeg har på denne Dynam motoren A22-15M kan det lønne seg å gå ned til 9x38 propell du taper kun drøyt 100 gram i trekk kraft og fullgass A vill ligge på Ca: 14 A

                14 A er mer passe belastning på både motoren og et 15C batteri

                Selv med 9x38 propell = 14 A vill det originale batteriet bli for svakt

                Du må helt ned på 8x38 propell = Ca: 11 A for å få en A som det originale batteriet vil tåle

                Så motoren kuttingen du opplevde ved belastning var nok det originale batteriet som falt under ESCens cutoff V som er 2.78 V per selle

                Ellers takker jeg for fin ifo med eks : at du vurderer å flytte høyderor servo lengre bak for å få mer/større utslag på roret

                Understellet har jeg aldri gidda montere og prøve

                Dette er mine erfaringer så langt

                Men er det ikke noen som kan si noe om forventa leve tid på modellens utstyr som

                motor
                batteri
                Esc
                servoer
                Attached Files
                A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                Comment


                • #9
                  "Så jeg tror rykkingen i servone (glitch?) er senderens feil ikke mottakeren"

                  Det var ikke radio med i settet, bruker en Optic6, og har da sprell i flyet innenfor 25 meter. Har 2 andre mottakere i hvert sitt fly og det er ikke noe tull med de!!


                  "14 A er mer passe belastning på både motoren og et 15C batteri"

                  Kjøpte et 1200mah, 3s, 20c batteri, går greit med org. propell.


                  "Selv med 9x38 propell = 14 A vill det originale batteriet bli for svakt"

                  Hmmmm, synd det blir sendt med et slikt batteri da!!!!!!!!!????

                  Men som sagt er det et greit fly å gå bak huset med og komme igang med flyging på få min, istedet for å dytte de noe større inn i bilen for å dra på banen.
                  Børge G Hansen

                  Futaba 10C 2.4FASST
                  Optic6
                  C17E
                  Dassler
                  T-Rex
                  T-Rex 600 N Pro
                  U-CAN-DO 46
                  Cessna Cardinal
                  Cessna 182 skyline
                  cap 232 27% alitalia
                  edge 540 vince

                  Comment


                  • #10
                    "Kjøpte et 1200mah, 3s, 20c batteri, går greit med org. propell"

                    Blir motoren varm med det oppsettet ?

                    For med org, 10x47 propell og et 20C batteri som kan levere bra med A

                    Drar Dynam A22-15M gladlig 18.5-19 A

                    Og siden den er rata til 6 – 17 A med 21 A i 15 sek så er det muligens i drøyeste laget ??
                    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tailbait
                      Blir motoren varm med det oppsettet ?

                      Og siden den er rata til 6 – 17 A med 21 A i 15 sek så er det muligens i drøyeste laget ??

                      Nå flyr eg ikke så lenge på full gass, men har ikke egentlig kjent på motoren, skal gjøre det neste gang.

                      Du sier at den er "rata til 6 – 17 A med 21 A i 15 sek så er det muligens i drøyeste laget", vil det si at den normalt bruker 6-17A?, 21A i 15 sek hva menes?, er ikke noe inne på sånt, mener du at batteriet er for stort???
                      Børge G Hansen

                      Futaba 10C 2.4FASST
                      Optic6
                      C17E
                      Dassler
                      T-Rex
                      T-Rex 600 N Pro
                      U-CAN-DO 46
                      Cessna Cardinal
                      Cessna 182 skyline
                      cap 232 27% alitalia
                      edge 540 vince

                      Comment


                      • #12
                        rata til 6 – 17 A er min og max belastningen som den er bygd for

                        21 A i 15 sek er max belastningen i 15 sekunder som den kan tåle uten å ta skade

                        "mener du at batteriet er for stort???"

                        batteriet kan aldri bli for stort i Ah så lenge volten er den rette og for denne motoren er det max 3S lipo 11.1 V

                        batteriet leverer kun det motoren vill ha og den vill fint dra 30 A Kanskje så mye som 50 A vis den blir påsatt en stor nok propel men det vil kun resultere i at den tilslutt brenner opp

                        min og max belastningen bestemmes av hvor stor propel du bruker

                        Stor = høy A og liten propel =liten A

                        Den store org propellen 10x47 belaster motoren med 18.5-19 A og liten Eks 7x5 belaster motoren med Ca 8.7

                        Se A22-15M tabell.zip som ligger under tråd no 8
                        A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                        Comment

                        Working...
                        X