Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det standard medfølgende løsning du har brukt for å montere motoren? Og hvilken propell bruker du?
Ja det er standard ja. Men da det er laget for annet motorfeste enn det som følger Waypoint/hyperion, så måtte jeg kun borre 3mm hull til motorfestet og skaffe meg 4 stk 3mm gjennomgående skruer med mutter og skive.
Propell er jeg litt usikker, men har satt på en APC 10x5E så får jeg se hvordan det funker.
Flyet er kjempe !
Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
Ja det er standard ja. Men da det er laget for annet motorfeste enn det som følger Waypoint/hyperion, så måtte jeg kun borre 3mm hull til motorfestet og skaffe meg 4 stk 3mm gjennomgående skruer med mutter og skive.
Du tenker på at Hyperion/WP bruker type backmount "kryss" eller er jeg på vidda?
Du tenker på at Hyperion/WP bruker type backmount "kryss" eller er jeg på vidda?
Ja det var det jeg tenkte på. Det er bare å skru krysset fast i motoren. Borre et 10 mm gjennomgående hull (det er et lite fra før) for bakakslingen på motoren. Så merke av for hullene i krysset, borre 3mm og skru fast.
Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
Ja jeg skal gi rapport ja !! Prøve å få til film også
Tyor, hvordan er stripa ute hos dere? Tror ikke dette funker fint på ujven gressbane, men kanksje jeg kunne tatt meg en tur til dere?
Vedr motorfeste glemte jeg å si... Den platen som motoren festes i settes i 4 stk karosseriskruer som er lange. Platen kan da justeres inn og ut og i alle vinkler etter behov. Ganske enkelt og genialt
Gisle Ranum
Trondheim
stripa vår er veldig dårlig egnet til slike "småfly" var meninga den skulle opparbeides på nytt i høst, men snøen tok oss Vet ikke om den er bar heller nå. hvis stripa på udduvoll er bar så er den mye finere en vår i hvertfall. Men du skal selvfølgelig være velkommen hvis du vil. hadde tenkt å få tatt jomfrutur på me109´n på søndag.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Jo da et kjempefly. Nydelig take off og herlig å fly.....når jeg først fikk banket inn i hodet at dette flyet er litt forskjellig fra andre fly jeg har. Det reagerer mye senere og har ikke samme hurtige reaksjoner på balanseror som andre tilsvarende høyvingede fly. Og det er vel også veldig skalalikt.
Det flyr nydelig, og landingene var en fryd for øyet. Det glidefly på throttle off og det er bare helt fantastisk hvor sakte du kan fly flyet og likevel har styringsfart,
Dette var moro.
Det er en slowflyer og liker ikke acroflying. Det tar loop fint, men jeg prøvde ikke roll og tror heller ikke det er godt egnet for det.
Alt gikk som en drøm helt til at jeg ikke registrerte at jeg var på feil side av ei bjørk under landing og jeg seglet med throttle off rett i treet. Flyet gikk på nesen i bakken. Finerplaten motoren er festet i knakk (men den har jeg flere av og kan også enkelt lages ) Batteribraketten løsnet og cowlingen er historie. Cowlingen er dessverre sprø som flatbrød. og jeg vet ikke om jeg får tak i ny. Det må jeg sjekke med Elefun.
Men de andre skadene er allerede reparert og flyet er igjen snart klart for take off (uten cowling)
Jeg bruket APC 10x5E propell. Tror jeg går opp til APC 10x7E. Noen som har gode anbefalinger (kv for motoren er 910 og jeg bruker lipo 3s 2200)
Hvordan vil en SF propell funke? Har den andre egenskaper en E propell.
Har du lyst på en kose/søndagsfly som cruiser vakker på himmelen så kan jeg trygt anbefale dette flyet. Solid og pent. Ville kanskje valgt et med litt mer farger. Dette er grått og litt vanskelig å se mot en blå himmel.
Dessverre ble det ikke god filming, da det meste ikke kom på tape. Så jeg vet ikke enda om den er noe å legge ut.
Gisle
Gisle Ranum
Trondheim
Hei Gisle ser ut til at det er flere på forumet som har vært uheldige med jomfruturer i dag. Ditt fly fløy i hvertfall
Jepp og det var kun pilotfeil som ødela for det hele Men flyet er nå klar for ny runde igjen ganske snart. Litt kjedelig med cowlingen, da jeg ikke vet om å få ny. Vet heller ikke hvordan keg kan lage meg en ny...
Men en ting er bra oppleve. INGEN glitch . Spektrumen ser ut til å funke på det området ihvertfall. Og dette er på plass hvor jeg ofte før har hatt glitch.
Gisle Ranum
Trondheim
SF er for SlowFly. Helst nedgirede motorer og lite effekt. Regner med du raser rundt med 9000RPM og 200 Watt inn, så SF er utelukket. De propellene er rett og slett ikke laget for formålet.
Merkelig at dere skal plante alle de nye flya i skogen hele tiden
Hva med å trene på å ha kontroll over hvor det beveger seg?
Klarer dere 10 legger i 40 meters høyde 70 meter fra dere etter hverandre, på samme linje, parallelt med stripa? Eller svirrer dere bak sikkerhetslinja stadig vekk?
Ny flytur i dag. Kanonfint fly å fly. Det er spesielt herlig å se hvor sakte det kan fly og fremdeles ha løft og styringfart.
Dessverre forferdelig kastvind i dag, så jeg fant det best å avslutte etter kort tid og stikke hjem..
Hatt flere flyturer med Bird dogen og det er et nydelig fly for "koseturer". Ingen akrobat, men landingene med flyet er en nytelse, og perfekte touch and go. Har prøvd med APC 10x5 og 10x7, hvor begge funker fint. Holder trolig en knapp på 10x5 da dette ikke er noe fartsfly og trenger kraft ved lave hastigheter.
Gisle Ranum
Trondheim
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment