er det noen som veit om det går ann og convertere en cessna 177 cardinal fra fabrikken ARC til elektro?
Unconfigured Ad
Collapse
cessna 177 cardinal
Collapse
X
-
Alt kan konverteres til elektro.
Var en tråd om konvertering av den modellen for ikke mange dagen tilbake mtp. valg av elektro-utstyr. Søk og du vil finne svarEspen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D -
Originally posted by esmelVar en tråd om konvertering av den modellen for ikke mange dagen tilbake mtp. valg av elektro-utstyr. Søk og du vil finne svar
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
hehe er vel denne Gisle sikter til tenker jeg http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=13322Comment
-
Originally posted by tyorhehe er vel denne Gisle sikter til tenker jeg http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=13322Robert
Hole El-FlyforeningComment
-
Og svaret er fortsatt ja, men det er sikkert enklere (og mer fornuftig) å convertere andre modeller som enten er tiltenkt konvertering eller som ikke veier like mye... Å konvertere den modellen krever at du lager en egen motorbukk, samt feste til batteriet, slik i utgangspunktet i hvert fall.
Det går fint an å spørre om flere forskjellige ting i samme tråd. Det er også fint om hver enkelt tråd får navn/overskrift ut i fra hva det spørres om. cessna 177 kan være så mangt...Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Originally posted by esmelOg svaret er fortsatt ja, men det er sikkert enklere (og mer fornuftig) å convertere andre modeller som enten er tiltenkt konvertering eller som ikke veier like mye... Å konvertere den modellen krever at du lager en egen motorbukk, samt feste til batteriet, slik i utgangspunktet i hvert fall.
Det går fint an å spørre om flere forskjellige ting i samme tråd. Det er også fint om hver enkelt tråd får navn/overskrift ut i fra hva det spørres om. cessna 177 kan være så mangt...Robert
-
Mine konverteringer pleier å bli 100-300 g lettere enn det som er normal tomvekt med glow-motor. Jeg bruker UBEC til strømforsyning og moderne lette servoer og det hjelper godt. Alle monner drar. 4 servoer som er 20 g lettere enn standard hjelper godt. Ved god throttle-kontroll kan man bruke et lite og lett batteri og fortsatt få lang flytid.
En gjennomtenkt konvertering gir god balanse uten å legge til ekstra nese eller halevekt. Ofte kan man fjerne materiale fra eksisterende kryssfinerdeler eller andre tunge materialer, selv om de allerede er montert i skroget. Firewall er ofte overdimensjonert på glowmodeller.Comment
-
Jeg syns AXI 4130 er for stor motor til dette flyet.
Har du batterier som du har tenkt å bruke? Hvor stor propeller har du plass til?Last edited by tahustvedt; 16-11-06, 18:14.Comment
-
Originally posted by tahustvedtJeg syns AXI 4130 er for stor motor til dette flyet.
Har du batterier som du har tenkt å bruke? Hvor stor propeller har du plass til?Robert
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment