Unconfigured Ad

Collapse

cessna 177 cardinal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subzero
    • Jan 2006
    • 258

    #1

    cessna 177 cardinal

    er det noen som veit om det går ann og convertere en cessna 177 cardinal fra fabrikken ARC til elektro?
    Robert
    Hole El-Flyforening
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

    #2
    Alt kan konverteres til elektro.
    Var en tråd om konvertering av den modellen for ikke mange dagen tilbake mtp. valg av elektro-utstyr. Søk og du vil finne svar
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment

    • Gisle
      • Dec 2005
      • 575

      #3
      Originally posted by esmel
      Var en tråd om konvertering av den modellen for ikke mange dagen tilbake mtp. valg av elektro-utstyr. Søk og du vil finne svar
      Var det ikke subzero som startet den tråden ?

      Gisle
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

      Comment

      • subzero
        • Jan 2006
        • 258

        #4
        Originally posted by Gisle
        Var det ikke subzero som startet den tråden ?

        Gisle
        hæ hehe har jeg startet en tråd om det? husker jeg ikke
        Robert
        Hole El-Flyforening

        Comment

        • tyor
          • Mar 2005
          • 9757

          #5
          hehe er vel denne Gisle sikter til tenker jeg http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=13322
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          • subzero
            • Jan 2006
            • 258

            #6
            Originally posted by tyor
            hehe er vel denne Gisle sikter til tenker jeg http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=13322
            hehe ja helt sikkert men glemte og spørre da om man kan convertere det flyet
            Robert
            Hole El-Flyforening

            Comment

            • esmel
              • Dec 2004
              • 2830

              #7
              Og svaret er fortsatt ja, men det er sikkert enklere (og mer fornuftig) å convertere andre modeller som enten er tiltenkt konvertering eller som ikke veier like mye... Å konvertere den modellen krever at du lager en egen motorbukk, samt feste til batteriet, slik i utgangspunktet i hvert fall.

              Det går fint an å spørre om flere forskjellige ting i samme tråd. Det er også fint om hver enkelt tråd får navn/overskrift ut i fra hva det spørres om. cessna 177 kan være så mangt...
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment

              • subzero
                • Jan 2006
                • 258

                #8
                Originally posted by esmel
                Og svaret er fortsatt ja, men det er sikkert enklere (og mer fornuftig) å convertere andre modeller som enten er tiltenkt konvertering eller som ikke veier like mye... Å konvertere den modellen krever at du lager en egen motorbukk, samt feste til batteriet, slik i utgangspunktet i hvert fall.

                Det går fint an å spørre om flere forskjellige ting i samme tråd. Det er også fint om hver enkelt tråd får navn/overskrift ut i fra hva det spørres om. cessna 177 kan være så mangt...
                hjelper meg lite om andre modelle er lettere og konvertere når flyet er alt kjøpt
                Robert
                Hole El-Flyforening

                Comment

                • esmel
                  • Dec 2004
                  • 2830

                  #9
                  Har du kjøpt noe motor til det enda da?
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment

                  • tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

                    #10
                    Mine konverteringer pleier å bli 100-300 g lettere enn det som er normal tomvekt med glow-motor. Jeg bruker UBEC til strømforsyning og moderne lette servoer og det hjelper godt. Alle monner drar. 4 servoer som er 20 g lettere enn standard hjelper godt. Ved god throttle-kontroll kan man bruke et lite og lett batteri og fortsatt få lang flytid.

                    En gjennomtenkt konvertering gir god balanse uten å legge til ekstra nese eller halevekt. Ofte kan man fjerne materiale fra eksisterende kryssfinerdeler eller andre tunge materialer, selv om de allerede er montert i skroget. Firewall er ofte overdimensjonert på glowmodeller.

                    Comment

                    • subzero
                      • Jan 2006
                      • 258

                      #11
                      Originally posted by esmel
                      Har du kjøpt noe motor til det enda da?
                      nei men jeg tenkte på en axi 4130 hva tror du om det? har du noen forslag?
                      Robert
                      Hole El-Flyforening

                      Comment

                      • tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

                        #12
                        Jeg syns AXI 4130 er for stor motor til dette flyet.

                        Har du batterier som du har tenkt å bruke? Hvor stor propeller har du plass til?
                        Last edited by tahustvedt; 16-11-06, 18:14.

                        Comment

                        • subzero
                          • Jan 2006
                          • 258

                          #13
                          Originally posted by tahustvedt
                          Jeg syns AXI 4130 er for stor motor til dette flyet.

                          Har du batterier som du har tenkt å bruke? Hvor stor propeller har du plass til?
                          hvordan motor syntes du da? og hvordan propell? batteriet er nimh er 16 celler på 4600 og 9,6 volt
                          Robert
                          Hole El-Flyforening

                          Comment

                          • joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

                            #14
                            16 celler og 9,6 volt? Er det ei 8S2P-pakke du har? I så fall har du ikke spenning nok til å sparke brukbart liv i en AXI 4130.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment

                            • tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

                              #15
                              Joo står vel at det er nimh batterier han har. sikkert 2 stk 9.6v pakker det blir jo 16 celler tilsammen
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...