Announcement

Collapse
No announcement yet.

inndoor-epp-depron

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takker for svar på mine spørsmål.Må teste ut den ideen med laserskriver,skikkelig smart tenkt
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #17
      er ikke helt overbevist jeg. Så ikke så veldig bra ut egentlig. Tror det blir bedre å skrive ut på Clear type ark, så kommer det til å se så fint ut:

      Attachment browser: 1.jpg by Sim69 - RC Groups

      Attachment browser: 3.jpg by Sim69 - RC Groups

      Her er et utklipp fra rcgroups:
      --------------------------------------------------
      I printed them out onto AVERY self adhesive full sheet labels. Which we can only get for black and white laser printers here in Australia but you guys can get 8665 for colour ink jets
      --------------------------------------------------

      Skulle hatt tak i tilsvarende papir som han har brukt (Avery).

      Her har de også noe som er bra. Can't find what you're looking for? Search our site here. | WorldLabel.com®

      item# OL175CL SC - 1 Label/Sheet w/ Backslit Clear laser label paper.




      Originally posted by elektrodude
      Takker for svar på mine spørsmål.Må teste ut den ideen med laserskriver,skikkelig smart tenkt
      -----------------------------------------------
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by sigve

        ser ut til at det er vanlig papir, men at det barer er laser skrivere, altså ikke blekk...
        Kopimaskiner som har samme Teknologi/Toner som laserskrivere kan man oppnå samme resultat.
        ____________________
        : -Exlex-
        : Thor Arne Jensen
        :::::::::::::::::::::::::::

        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

        Comment


        • #19
          Originally posted by elektrodude
          Hva bruker dere som hengsler til ror på depron fly ? Ser for meg att det er en teip.men hvilken.
          Hvordan er det servoer,limes disse rett på depron med dobbelsidig tape eller?
          Har fått unna en del bestillings prosjekter i snekkerboden,og klør i fingrene etter å komme i gang med depron planene for vinteren.

          "Innmaten" i gamle floppy-disketter er ypperlige til hengsler. Utrolig solide. Klippes i riktig størrelse, en dråpe CA og vips
          It`s not the fart that kills...it`s the smell!

          Comment


          • #20
            Originally posted by pkasnes
            Det finnes mange tegninger på nett. Men det er morsomt å lage flyene selv også. Det finnes 3-plans-tegninger av fly på nett. Bruk disse og skjær ut i depron. Seneste kreasjon herfra er en L-13 Blanik. Siste versjon har ca 90 cm vingespenn, og glir overraskende bra. Planen er å øke til ca 1 m og bruke 2 kanaler (side/høyde), og muligens en liten motor på toppen av kroppen. Microsize selvfølgelig.

            Da jeg laget denne, fant jeg en 3-view skisse. Denne brukte jeg som jeg mal og tegnet omrisse av kropp, vinger osv. Tegnet også et par kroppspant med tab`s som gjør sammensettingen enklere senere. Når jeg var fornøyd med tegningen, printen jeg tegningen ut på tiled a4, teipet disse sammen og limte arkene fast på en depronplate. Dermed var det bare å skjære ut delene og lime sammen etter den opprinnelige planen.

            Legger ved bilde av omrisse-tegning, 2 versjoner av Blaniken og tilslutt neste fly som kommer. Ganske gjennkjenlig i formen.
            Er det profil på Blanikvingen? Driver å forsker litt på termikkflyging inne.Et par store varmeovner til oppdrift.
            Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

            Comment

            Working...
            X