Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorbytte i Great Planes Slinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorbytte i Great Planes Slinger.

    Jeg har en Great Planes Slinger. Den ble satt opp med medfølgende 400 børstemotor og flyr med den. Men det er ikke mye fart og blir litt kjedelig med en vinge som ikke kan gjøre mye annet enn å holde seg i lufta(Kan anbefales som trainer!).
    Nå ønsker jeg å sette inn børsteløs motor for å få mer moro. Men jeg har problemer med å finne en passende motor. 400 motoren er festet med strips i et spor som passer nøyaktig til motoren. Og det er vanskelig å feste motor som er mye forskjellig i størrelse og fasong. Kan ikke bruke outrunner.
    Ønsker også å beholde batteri som er Wanma 2500mAh 3S 10C. Da bør jeg altså ikke gå over 20A(25A kortvarig) med 5,5*4,5 propell. Vanskelig å bruke større prop. enn 5,5". Medfølgende propell er en Gunther 5*4,3 plastprop som kansje kan stå på ny motor ?
    Har sett på denne:Page not found
    Men finner ikke forhandler som har denne motoren i nettbutikkene.
    Så nå lurer jeg på om det er noen som har forslag om passende motor eller vet om forhandler som har Kontronik Fun400?

    Fun400 trekker litt mer strøm enn Wanma batteriet kan levere, men hva har en End Point Adjust for? Blir nok mer fart likevel og kansje bytte av batteri senere.
    Tor A. Jakobsen
    -------------------------------------------------
    If your gonna Crash.... at least make it look Good!
    -------------------------------------------------

  • #2
    hva med denne Siden finnes ikke
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Burde kunne brukes.
      Litt mindre diameter, men en halvmåneskims under så skulle den kunne monteres.
      Vekt 70g omtrent som 400børstemotoren.
      2,3mm aksling. Da har jeg adapter som passer. Kan eventuelt prøve Gunther prop ?
      10mm lenger. Gjør ingenting annet enn å flytte litt på tyngdepunket.
      Men Kvtall er noe jeg ikke har studert nærmere ennå.
      Omdreininger pr. volt ?
      3s LiPo 11,1V * 2850= 31920 O/m ? Uten belastning ?
      Tor A. Jakobsen
      -------------------------------------------------
      If your gonna Crash.... at least make it look Good!
      -------------------------------------------------

      Comment


      • #4
        hvis du ser på det store bildet av motoren på den siden du linket til i første post. så står det på den motoren at den har kv på 2300 og da var dette den nermeste jeg fant.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Kv tallet hadde jeg ikke fått med meg.
          Men det ser jo ut som jeg kan bruke denne motoren så den blir nok bestilt sammens med en passende kontroller.

          Tusen takk for hjelpen !
          Tor A. Jakobsen
          -------------------------------------------------
          If your gonna Crash.... at least make it look Good!
          -------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Hva med denne ?
            Bruker den i Zagi Typhoon. Standard der og bruker Wanma 1350 3s batteri

            Siden finnes ikke 2025/2500&kategoriID=137
            Gisle Ranum
            Trondheim
            "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

            Comment


            • #7
              den greatplanes vingen er vel en del større, så kanskje den st motoren blir litt liten?
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by tyor
                den greatplanes vingen er vel en del større, så kanskje den st motoren blir litt liten?
                Når jeg ser nærmere etter så har du nok rett i det Tom
                Er en del vekt forskjell også på de 2 vingene...
                Gisle Ranum
                Trondheim
                "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                Comment


                • #9
                  Har sittet og lagt inn data på Kontronic y-22 med kv 2850 og det oppsettet jeg har tenkt å bruke i programmet Drivecalc. Har ingen erfaring med børsteløst så jeg prøver å lære litt før jeg eventuelt bestiller.
                  Her sier programmet at det skal være en mindre propell fordi strømtrekket blir for stort...
                  Må ned til APC 4,5*4,1 før jeg får frem data.
                  29830rpm, 601g thrust, 27,8A
                  Dette skulle vel si at den motoren har for høyt Kv og ikke kan brukes ?
                  Tor A. Jakobsen
                  -------------------------------------------------
                  If your gonna Crash.... at least make it look Good!
                  -------------------------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X