Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norges tyngste Ikarus Shock-Flyer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norges tyngste Ikarus Shock-Flyer?

    Hei. Jeg har netopp satt opp (min første) shockflyer. Jeg har bevisst brukt litt "stor greier", dels pga gjenvinning og dels pga at jeg vil fly denne mer ute enn inne.
    Nå lurer jeg på hvor tunge shockflyers det finnes der ute, tror nemlig at min er en av de tyngre, hehe.
    285 gram

    Dette er med E-flite 400 outrunner, 20A reg og 3S 800mAh batteri.

    Ikke Norges viktigste avstemming, men kanskje litt moro å vite.
    Godt nytt år.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Hvorfor så tungt utstyr i det hele å det store? Elefun og Griffin selger innendørs-pakker til bra priser.

    min shockie Yak tipper jeg ligger på et sted mellom 210 og 230g med Hyperion innendørspakken til Elefun. har ikke veid den enda. den er sprek nok den.
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jørgen123
      Hvorfor så tungt utstyr i det hele å det store? Elefun og Griffin selger innendørs-pakker til bra priser.

      min shockie Yak tipper jeg ligger på et sted mellom 210 og 230g med Hyperion innendørspakken til Elefun. har ikke veid den enda. den er sprek nok den.
      Skrev jeg ikke det i første innlegget?
      1. Gjennvinning av elektronikk = brukte det jeg hadde = kjøpte ikke noe nytt.
      2. Skal flyes mest ute = kan gjerne veie litt mer da = mindre følsom for vind.
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        285???
        Da er den drøye 100 gram tyngre enn den jeg har flyklar for tida... Knapt 180 gram med 3S LiPo.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo
          285???
          Da er den drøye 100 gram tyngre enn den jeg har flyklar for tida... Knapt 180 gram med 3S LiPo.
          Hehehe, jeg vinner!
          Ja, se oppsettet så skjønner du sikkert hvorfor.
          Overpower de luxe, får ut 484W/kg med en 11x3,8 prop.

          Peter
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment

          Working...
          X