Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kangaroo Jettrainer Set-Up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kangaroo Jettrainer Set-Up

    Spørsmålet er enkelt og greit:

    Er det noen som kan hjelpe meg med litt informasjon ifm med Set-Up av en Kangaroo Jet-Trainer. Jeg tenker da på korrekt CG, rorutslag, etc. Har anskaffet et brukt eksemplar av denne modellen og jeg har nå montert inn en Simjet 2300 som jeg hadde liggende fra før. Kjerra er nå klar til utprøving, men før jeg gjør noe som helst mer vil jeg selvfølgelig være sikker på at ting er riktig satt opp

    For ordens skyld vil jeg nevne at dette er en variant hvor flap og aileron er bygget sammen slik at det nå bare er en rorflate per vingehalvdel. Det er for øvrig interessant å høre om noen har synspunkter på denne løsningen.
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

  • #2
    Hei
    På høyderor kan du ha max utslag,på balanse trenger du ikke så mye utslag.men du må sette opp modellen med litt opptrim på høyderor ca 2-3mm,hvis ikke vil modellen trenge mye høyderor trim for og fly rett.Det at rorene er bygget sammen har ingen praktisk betydning,for de med to ror på hver vinge går rorene også likt.En grei måte og sjekke CG på er å sette modellen på et plant underlag med tomme tanker løfte nesa til vingetuppene går i bakken,når du slipper nesa skal modellen være akkurat så baktung at den blir stående.
    Truls
    -------------------------
    Morro er det lell............?

    Comment

    Working...
    X