Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 fra Kyosho?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hvorfor oppgir de da på mosshobby at den har full rekkevidde. iriterende.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Jeg har gitt beskjed til Moss Hobby at det ikke stemmer det som står på siden hans. Han takket for informasjonen og sa at han ville rette opp feil informasjonen på siden hans.

      Jeg har min informasjon fra Home - El Fly i tillegg til min personlige erfaring!!

      Rekkevidden er en ting men dette med glitch er noe helt annet. Det er i mange tillfelde et stort problem. Jeg hadde aldrig brukt den i en 30 size Ultimate. Det er etter min erfaring det samme som å dømme flyet til døden allerede før du har fått det i luften. Fordi det vil før eller senere dø pga en glitch.

      Mvh Bonito
      Damn these things are hard to fly!

      Comment


      • #18
        ok takker for oplysningene. kanskje jeg setter den i formosaen da for den 4kanaler gws som jeg har der er jo helt ekstrem til å glitche. noen ganger slår den motoren helt av og på igjen og balanserorene glitcher så flyet legger seg helt på siden . har erfart at det lønner seg ikke å kjøpe det allerbilligste. men har heller ikke bruk for det dyreste. så man må prøve å finne der man føler man får mest for pengene.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Til dels ening med deg Tyor når du ser at du ikke trenger det dyreste. Men jeg valgte å kjøpe en Schulze Alpha 835 og det har jeg aldrig angret på. Det er den beste mottakeren jeg har. Har ALDRIG fått en glitch på den. Har etter det kjøpt to Schulze Alpha 435 mottakere og de har jeg kun god erfaring med. GWS mottaker har jeg hatt en av, den fikk forhandleren retur rimelig kjapt, den danset funky chicken!! Har også både graupner og futaba. Ingen mottaker jeg har prøvet kommer i nærheten av Schulze sine. Greit at de kan virke litt dyre, men du har en mottaker som altid virker. Det er garantert at det ikke er mottakeren som er skyld i et krasj. Og pris forskellen er Ca. 235,- på en Jeti og en 8 kanal schulze. Du får en mottaker som er mye mere annvendelig en jeti 5K Alternativt kan du kjøpe en Alpha 435. Den koster Ca. 70,- ekstra i forholde til Jeti 5K.

          Kanskje mye Schulze reklame her, men fakta er at stort set alle jeg kjenner som flyr modellfly har en eller flere schulze mottakere og de sier stort sett alle som en at det er den beste mottakeren de har. Ingen som har noe negativt å si om dem. Sjekk pris på en graupner 8 kanal mottaker eller en futaba. Så ser du at schulze faktisk er billig i forhold. Og den er mye lettere!!!

          Mvh Bonito
          Damn these things are hard to fly!

          Comment


          • #20
            hvor får man tak denne Schulze Alpha 835 som det er snakk om her..?

            tips mottar med takk
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • #21
              Du får kjøpt den her http://www.mosshobby.no/pd1095842870.htm?categoryId=35

              Mvh Bonito
              Damn these things are hard to fly!

              Comment


              • #22
                Dette er hvor jeg kjøper mine mottagere pluss endelt annet,når det gjelder elektro......
                Siden blev ikke fundet - El Fly

                Topp service,og de kan også det som gjelder ved eksport til Norge.
                Euroserfikat,utførsel og ikke minst uten Dansk moms.

                Og når det gjelder Schulze mottagere så er de noe av det bedre når det gjelder PPM Neste er PCM Motagere som nok er noe bedre men de er i en annen prisklasse,og er som regel merke tilhørig,dvs JR/Graupner mottager til JR/Graupner Radio(Sender) OSV. Og de er som regel for store/tunge til små elektro prosjekt.

                Bare pass på at du får med Schulze mottager krystall til motageren så er du sikker på at dette virker.Har også fått med JR mottager krystall fra El Flight uten at jeg merket noe forskjell,så det er mulig denne har samme spec som Schulze sin ???
                Så det blir ikke penger spart ved å kjøpe billig,da man som regel må kjøpe en til,og da en dyrere som virker.

                OBS,dette var vel helt "Off Topic"
                Vennlig hilsen
                Roy.

                2,Biler.
                1,Leilighet.
                masse øl i kjøleskapet.
                + diverse innbo.

                Comment


                • #23
                  Helt klart når den pakka fra moss hobby dukker opp så blir den jeti mottakeren med tilhørende krystall sendt tilbake med beskjed om en Schulze i stedet. Da de har fått beskjed før så burde de i allefall ha forandrett at det står fullrange på jeti mottakeren.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #24
                    elektronikk utstyr til F16

                    Har kikka litt på Schulze Alpha 835 som har kommet som tips her..

                    Virker kult og ikke mist veldig lett..Så det blir nok en slik på meg..
                    Er det bare nok å kjøpte en krystall ch 68 (som jeg bruker) på mottaker, så funker det 100% på senderen min?

                    Servoer... er jeg litt usikker på ennå faktisk, mulig det blir Futaba S3101 på alt..(4stk).

                    Men siden jeg BØR tenke på vekta på flyet , så kunne vel ha fått tak i noe som er like bra og veier mindre...?

                    Til slutt, dette med batterid valg... Hva skal en velge her? Står i manual at det trengs en 7-cell 8,4V 1700-2000mAh!

                    Det medfulgte en fartsreg. Supra 45H i flyet.
                    Tommy

                    Futaba 14Mz 2,4GHz
                    Futaba 10CG 2.4GHz

                    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                    Raptor 50Titan SE (x3)

                    Div. modell flyr.. (alt for mange)

                    Comment


                    • #25
                      hei når det gjelder servoer er jeg temmelig blank men du bør jo kanskje tenke litt på vekten. hvis du kjøper en slik 835 mottaker. så skriver du bare at du skal ha krystell til den også og oppgir hvilken kanal du har på senderen. så regner jeg med du får det som passer.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        Noen som kan svare på dette?

                        er litt usikker nå, er det mini eller mirco servoer jeg skal bruke på F-16 EP modellen?

                        Eller passer så vidt begge to i det monterings hullet på flyet? Har dessvere ikke noe servoer som kan få testprøvd på det..

                        Vil gjerne bestille riktig med en gang og slipper litt kødd fram og tilbake på dette..
                        Tommy

                        Futaba 14Mz 2,4GHz
                        Futaba 10CG 2.4GHz

                        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                        Raptor 50Titan SE (x3)

                        Div. modell flyr.. (alt for mange)

                        Comment

                        Working...
                        X