Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Leste på ett forum att statoil sin Aquaway 2 takts olje for outboard motorer fungerer fint som turbin olje ,ikke vet jeg men her er linken til det innlegget !http://www.jetsofbergen.no/index.php?q=node/137
Det hadde hvert kjekt om det er noen som vet og om det er mange som har prøvd,for da hadde det ikke hvert noe problem å få tak i!
Hei.. Jeg bruker 2T syntolje fra elf jeg... Eller så vet jeg en del som bruker Mobil1..
Det som er viktig er at den er synt olje. Hørt at noen har brukt biltema 2t ojle og uten problem.. Bruker forøvrig vanlig parafin å jeg. eneste er at jeg bruker orntlige fitere og byter dem regelmessig.
Tror det opp til hver enkelt hva dem vil bruke. Har man lett tilgang på turbin olje så er det vel kansje greit å bruke det..
Ser det er flere turbin merker som skriver at turbine sine fungerer på vanlig 2t syntolje..
Leste på ett forum att statoil sin Aquaway 2 takts olje for outboard motorer fungerer fint som turbin olje ,ikke vet jeg men her er linken til det innlegget !http://www.jetsofbergen.no/index.php?q=node/137
Det hadde hvert kjekt om det er noen som vet og om det er mange som har prøvd,for da hadde det ikke hvert noe problem å få tak i!
Takk for linken Geir!
Kjekt å vite for en jet-novice som meg. Regner med at hvis Christer har anbefalt denne oljen, så er den trygg å bruke!
Hei.
Det er jeg som har skrevet innlegget om bruk av 2T olje på turbiner på JOB.
Siden innlegget ble skrevet i begynnelsen av Januar-09 har været i Bergen vært veldig bra og jeg har klart å fly opp ca 40 liter parafin iblandet Aquaway 2 takts olje på denne måneden.
Jeg er fortsatt fornøyd og kan ikke merke noe forskjell fra 560 Turbinoljen som jeg brukte tidligere. Turbinen fungerer strålende, oljen er lett og få tak i og i tillegg er den billigere, selv om det betyr lite i denne sammenhengen
Last edited by Morten; 04-02-09, 18:18.
Reason: skriveleif
- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Jeg ringte til Shell Norge og spurte om å få bestille Shell Turbin Olje type 500 og etter 2dgr, kom det 12 1liters bokser på døra til meg til ca 120 kroner stykke verre er det ikke.
De(Shell Norge) har lister over hvem som skal levere slik i alle byer i Norge.
På Lillehammer var det en som selger fyringsolje.
Hilsen
Frank Bøhmer
---------------------------
God created Earth. The rest was made in China...
Siden innlegget ble skrevet i begynnelsen av Januar-09 har været i Bergen vært veldig bra og jeg har klart å fly opp ca 40 liter parafin iblandet Aquaway 2 takts olje på denne måneden.
Jeg er fortsatt fornøyd og kan ikke merke noe forskjell fra 560 Turbinoljen som jeg brukte tidligere. Turbinen fungerer strålende, oljen er lett og få tak i og i tillegg er den billigere, selv om det betyr lite i denne sammenhengen
Hei
Hvilken blandingsforhold bruker du, når du bruker 2t olje ?
Mvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!
Jeg bruker 1 liter olje i en 20 liters kanne, dvs jeg får ca 19,5 liter parafin i kannen hvis den akkurat ikke renner over
Jeg ringte til Shell Norge og spurte om å få bestille Shell Turbin Olje type 500 og etter 2dgr, kom det 12 1liters bokser på døra til meg til ca 120 kroner stykke verre er det ikke.
De(Shell Norge) har lister over hvem som skal levere slik i alle byer i Norge.
På Lillehammer var det en som selger fyringsolje.
Det var ikke bare pga tilgangen men også det med att jetfuel og den turbinoljen skiller seg over tid !
Mvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!
Mye god informasjon her Morten. Takk for det. Har selv en Nexus som sitter i en X-treme Jets Dragon. Jomfrutur i løpet av senvinteren.
Har du gjort noe med ytelsen på din Nexus, eller kjører du den på full guffe?
Jeg kjører min på max, modellen Nexusen står i er ikke beregnet for så mye skyv å det er viktig for meg å bruke trottelstikken med fornuft
Jeg bruker Shell 500 Turbinolje på mine tre Jetcats. Det har aldri vært noe problem hverken sommer eller vinter. Jeg tror på ekspertisen som produserer turbinene.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment