Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 fra savex.. ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F-16 fra savex.. ?

    Hei

    Sitter og lurer på en turbin modell, er det noen som har noe erfaring med dette merket?
    Savex GFK Modell . Har jet cat P60 som jeg vil tro passer fint. Ser det ligger en samme modell for salg på rcmarked, den har stått der i ett halvt år snart så derfor lurer jeg på om det er noen årsak til det borsett fra pris.

  • #2
    Den er ikke særlig skalariktig, kanskje derfor.

    Du finner en del info om den på forumet på RCUniverse.com dersom du ikke får svar her.

    Comment


    • #3
      Har nå bestillt meg en f-16 fra savex, har lest litt rundt og noen mener det holder og kjøre elevon mix... er det vanlig og gjøre det på jet modeller? Er ikke så erfaren innen jet enda så derfor jeg søker svar her, har bare en kangaroo fra ARF-Comp.
      Last edited by yak-54; 27-07-09, 21:43.

      Comment


      • #4
        Ja, det er mange jetmodeller som kun bruker elevons - jeg har hatt 3 F-16 og 2 SU-27 som har brukt dette, og har bare gode erfaringer så langt. Savex er dessuter bra fly med god kvalitet! Lykke til!
        Tor Christiansen

        Skymaster F-16 1/6 med Jetcat P180
        FeiBao Panther/GBooster 160
        Savex L39/Wren 44
        Grumania SU27/Wren 44
        Spacewalker/OS 160 Gemini med selvstarter
        Mustang/Laser 120
        3x Kyosho F-16/Kontronik børsteløs
        Kyosho T-33/Kontronik Børsteløs
        Kyosho Cap 232/SC .91
        + noen trainere og smårusk...

        Comment


        • #5
          Jeg bruker elevons i stedet for balanseror på min 1/8 Tamjet F-16. Funker greit det, men jeg har ikke sammenlignet med og uten balanseror på samme modellen.

          Comment


          • #6
            Jeg har hatt denne modellen selv, aldri flydd den men. Den hadde p60 den også.
            Det som gjør at den ikke er særlig skalariktig er at vingene er større med mer vingeareal enn den burde ha om den skal være skala. Kroppen er også for kort til å kalle modellen en skala modell. Derfor går den under navnet semi skala. Er en flott modell, så ut til å være meget robust også. Egner seg fint som første jet modell da den kan fly sakte grunnet vingearealet/vekt.

            Comment

            Working...
            X