Noen som vet om det finnes en flybar modell av Grumman X-29. Har kun funnet statiske modeller.
Unconfigured Ad
Collapse
Finnes det modell av Grumman X-29.
Collapse
X
-
Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf -
Ja,den var tøff!
Spørs hvordan den flyr. Ser unektelig litt ustabil ut! Hehe!Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
Litt unyttig info til denne tråden:
Grumman X-29 s/n 82-0049 ble oppbygd med nesepartiet fra 65-10573 som var en norsk F-5 og gjorde tjeneste fra 1966 ved 338 skv. Ble vel henta fra Kjevik for ombygging til X-29. Ifølge dette forumet ble bakparten av 65-10573 satt sammen med en T-38. Resultatet ble visst en usedvanlig sprek T-38.
OT og unyttig men interessant for oss flyinteresserte ungdommer.Olav Moe
-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --
Innholdet i min hangar, sånn caComment
-
Og understellet var visstnok fra en F16. Så et skikkelig lappeteppe.
Har også vurdert SU-47, men jeg har flydd X-29 i en eller annen flightsimulator. Og husker den som særdeles morsom å fly.
Video av brettingen av et SU-47 papirfly. http://www.youtube.com/watch?v=nHZx5weSnrA
Ja den ser nok ustabil ut, da den i originalutførelse så ustabil at det ikke var mulig å fly uten hjelp fra datamaskiner. Vil tro at modellen er noe mer stabil.Ørjan Pettersen
Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.Comment
-
Alle har visst en oppfatning av at fremovervendte vinger er ustabilt. Erfaringene mine fra en liten hangsak bygd etter tegning fra model airplane news på nittitallet, er at slike vinger gir et svært stabilt fly. Og denne datamaskinen som måtte til for å holde den stabil får en vel fra hong kong nå for 29 dollar og heter gyro.-----------
BengtComment
-
Grunnen til at X-29 var ustabil var at CG var langt bak det aerodynamiske senter, ikke de framovervendte vingene. De fleste innen modellfly har vel erfart at å fly et haletungt fly kan være en utfordring.Ørjan Pettersen
Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment