Unconfigured Ad

Collapse

Finnes det modell av Grumman X-29.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

    #1

    Finnes det modell av Grumman X-29.

    Noen som vet om det finnes en flybar modell av Grumman X-29. Har kun funnet statiske modeller.

    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
  • P-51D_OLD_CROW
    • Oct 2006
    • 840

    #2
    Noe sånt som denne?

    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment

    • orjanp
      • Nov 2007
      • 726

      #3
      Var tydeligvsi ikke så vanskelig.

      Var fin den. Og prisen var heller ikke gal. I tillegg var den laget av tre og glassfiber. Noe som også er positivt.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment

      • P-51D_OLD_CROW
        • Oct 2006
        • 840

        #4
        Ja,den var tøff!
        Spørs hvordan den flyr. Ser unektelig litt ustabil ut! Hehe!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment

        • thnilsen
          • Apr 2003
          • 123

          #5
          Her er den russiske versjonen av X-29 som du kan bygge etter tegning.



          |-----------|
          Thomas

          Comment

          • thnilsen
            • Apr 2003
            • 123

            #6
            Hadde jeg bladd en side videre så hadde jeg sett at de faktisk hadde en X-29 også som er basert på 3dFomay sin tegning. Er riktignok med propell men det kan sikkert justeres.


            Comment

            • E&E
              • Apr 2008
              • 578

              #7
              Litt unyttig info til denne tråden:

              Grumman X-29 s/n 82-0049 ble oppbygd med nesepartiet fra 65-10573 som var en norsk F-5 og gjorde tjeneste fra 1966 ved 338 skv. Ble vel henta fra Kjevik for ombygging til X-29. Ifølge dette forumet ble bakparten av 65-10573 satt sammen med en T-38. Resultatet ble visst en usedvanlig sprek T-38.

              OT og unyttig men interessant for oss flyinteresserte ungdommer.
              Olav Moe

              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

              Innholdet i min hangar, sånn ca

              Comment

              • orjanp
                • Nov 2007
                • 726

                #8
                Og understellet var visstnok fra en F16. Så et skikkelig lappeteppe.

                Har også vurdert SU-47, men jeg har flydd X-29 i en eller annen flightsimulator. Og husker den som særdeles morsom å fly.

                Video av brettingen av et SU-47 papirfly. http://www.youtube.com/watch?v=nHZx5weSnrA

                Ja den ser nok ustabil ut, da den i originalutførelse så ustabil at det ikke var mulig å fly uten hjelp fra datamaskiner. Vil tro at modellen er noe mer stabil.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment

                • bengtern
                  • Oct 2005
                  • 313

                  #9
                  Originally posted by P-51D_OLD_CROW
                  Ja,den var tøff!
                  Spørs hvordan den flyr. Ser unektelig litt ustabil ut! Hehe!
                  Alle har visst en oppfatning av at fremovervendte vinger er ustabilt. Erfaringene mine fra en liten hangsak bygd etter tegning fra model airplane news på nittitallet, er at slike vinger gir et svært stabilt fly. Og denne datamaskinen som måtte til for å holde den stabil får en vel fra hong kong nå for 29 dollar og heter gyro.
                  -----------
                  Bengt

                  Comment

                  • orjanp
                    • Nov 2007
                    • 726

                    #10
                    Grunnen til at X-29 var ustabil var at CG var langt bak det aerodynamiske senter, ikke de framovervendte vingene. De fleste innen modellfly har vel erfart at å fly et haletungt fly kan være en utfordring.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment

                    Working...