Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emotec DPSI BIC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Emotec DPSI BIC?

    Noen her inne som kan forklare meg hva det er? Mulig dumt spørsmål men jeg spørr forde

  • #2
    airmedia.se - Dette nettstedet er til salgs! - airmedia Ressurser og informasjon

    Comment


    • #3
      Jeg har brukt denne en stund nå og må si jeg er kjempefornøyd! Det er da en strømforskyning som tar strøm fra to batteripakker, du kan velge mellom ni-cd, ni-mh og lipo/lion seller. Du kan lese ut forbruk og volt pr. batteripakke. Prisen på rundt tusenlappen gjør den også atraktiv i mine øyne. Skal den brukes i bensinkjerrer med vibrasjoner ville jeg ha lagd dempede fester til den.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #4
        Kobles da denne direkte i motaker den da? Skal ha den i en jet, men er helt i start gropa så mye navn, ord og dulpedingser som er nytt for meg er det noen i norge som selger U.A.T, eller må jeg bestille hos BVM?

        Comment


        • #5
          Du må ikke bruke en dyr bwm u.a.t, du kan også bruke en 4 til 8oz tank fra dubro også.
          Arne K Skaarer

          Mikronor RC Team
          Jets Of Norway
          Phoenix-rc.org
          Vingtor RC Club

          Comment


          • #6
            Oki, takker for hjelpen... Har litt å jobbe med fremover, modellen ligger i eske. Kommer nok flere spørsmål

            Comment


            • #7
              Ikke nøl med å spørre, det har vist seg å bli billigere Som Arne nevner behøver du ikke UAT. I Euro`n min bruker jeg en liten dubrotank der turbinen får fuelen fra et rett rør som går inn i denne. Noen bruker også en filtklunk i hovedtanken uten hoppertank med hell, jeg føler det sikrere med en hopper siden denne alltid er full av fuel.
              Jeg handler mye herfra Page Not Found - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories om du vil ha UAT tenkte jeg på.

              Og igjen, spør om det er noe du lurer på, enten her eller PM/Mail. Det er en del ting å sette seg inn i når det gjelder turbingreier som du nevner
              Last edited by -GAS-; 03-04-10, 20:49.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #8
                RCPartner.no har UAT som er kliss lik BVM. Antar det er den som han bare klistrer merker på. Han sender som brev og du har den i morgen. Jeg bruker kun UAT med "sokk" på mine modeller. Har 1 fra RCpartner og 1 fra Dreamworks, de er kliss like. Men det er jo veldig individuellt hva folk velger å bruke. Jeg har iallefall ikke hatt noen problemer med luft når jeg bruker en slik løsning.

                Jeg bruker forøvrig også DPSI BIC i begge mine jetmodeller, med 2 stk 2-cell A123 som strømforsyning til BIC'en. Fungerer strålende!
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #9
                  Takker for alle svar... Ser Mikronor skulle ta inn disse så handler nok der, er ikke noe brå hast med den. Men bruker dere noen form for to batt system på turbinen? Pumpen må jo ha strøm å blir kanskje sårbar med kun 1 batt pakke?

                  Comment


                  • #10
                    Det blir brukt kun 1 7.2v nicad/nimh eller 7.4 lipo batteri på turbinen, det er ikke behov for fler. Skal du bruke lipo må ecu være programert for det da ikke alle er det.
                    Arne K Skaarer

                    Mikronor RC Team
                    Jets Of Norway
                    Phoenix-rc.org
                    Vingtor RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by yak-54 View Post
                      Takker for alle svar... Ser Mikronor skulle ta inn disse så handler nok der, er ikke noe brå hast med den. Men bruker dere noen form for to batt system på turbinen? Pumpen må jo ha strøm å blir kanskje sårbar med kun 1 batt pakke?
                      Hei.
                      Det er alltid lurt å alltid bruke 2 batteripakker til mottaker koblet sammen med en god bryter (som DPSI BIC er) i store og dyre modeller. Turbinen bruker et eget batteri til ECU (motorstyringsenheten for turbinen), dette er vanligvis et 7.4 v LiPo eller 3 celler A123 eller 7.2v NiCd. Lipo og A123 er det som er mest brukt.
                      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                      Comment


                      • #12
                        Oki hva med powerbox? Hvor stort å hvor mange servoer skal til før det blir nødvendig? Lodder dere nye kabler på servoer?

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har aldri brukt powerbox i noen av de 4-5 jetmodellene som jeg har eiet, men ingen av de modellene har heller ikke hatt store flaps eller andre ror som trekker mye strøm. Jeg holder nå på med en X-treme jets Dragon og denne har stoore flaps som da vil trekke en god del strøm ved bruk, jeg vurderer derfor å bruke en Orbit power-jack for å være på den sikre siden, dette er en liten dings som du monterer rett på mottakeren som lar strømtrekket gå utenom mottakeren. se bilde.

                          Når det gjelder servokabler så skjøter jeg disse med å klippe kabelen og lodde inn det skjøtestykket som behøves. Det er mange som også lodder serevokabel inne ved servoen og klemmer på ny servokontakt som skal i mottakeren.
                          Attached Files
                          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                          Comment


                          • #14
                            Prøver meg på en Super Falcon i første omgang så klarer meg nok fint uten powerbox da

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Morten View Post
                              Jeg holder nå på med en X-treme jets Dragon

                              Hei Morten! Jeg gjør også det Hvilket skjema valgte du?

                              Her er min....
                              Attached Files
                              Christen
                              http://jetsofnorway.com/

                              Comment

                              Working...
                              X