Announcement

Collapse
No announcement yet.

ER det ducted fan på denne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hyggelig med respons..

    Slow: Jeg hadde faktisk tenkt tanken på å kjøpe en trainer med sammen motor størrelse,osv... og bare flytte over til en pusher-prop modellen. Tenkte det kunne være en fin måte å gjøre dette på..


    Flue: Hadde tenkt å bare kjøpe inn F-16 or F-18 modell og ha det som bygge prosjekt og IKKE fly den med en gang altså - så gal er jeg ikke. Tenkte å passe på litt nå, siden dollar siden er lav og modellen har en fin pris + samt at den kan bygge om fra pusher-prop til ducted fan senere og at jeg ønsker å kunne klare å fly en jets/DF modell i fremtiden samt med rc helikoptere...

    Motorboy: joa...sant det som du sier, det ser lekene lett ut når andre flyr slike modeller...
    MEN Jeg vet at veien ditt er lang og det tar tid... Dette vet jeg siden jeg så mange i klubben fly siden helikoptere sine og så lekene lett.. helt til jeg prøvde det selv..

    Men jeg gikk inn for det, siden jeg ikke hadde rørt en sender fra da jeg var 8-14års alderen (drev litt med el-bler) til før nå i sommer da jeg begynte rett på helikopter og å trente hver eneste dag i 4uker.

    Fly ca 3 tanker pr dag og nå er jeg sikker på hovre, flyr framover,bakover + til sidene. Noe mer enn dette kan jeg ikke ennå..


    Driver smått å kikke på en trainer/lav vinge modell... Tillegg å trene en god DEL på sim også i tilegg å trene på trainer..Kommer ikke til å prøve å fly F-16 or F-18 modellen FØR at jeg FØLER meg SIKKER på en trainer lav vinge først...

    Men derfor jeg spør litt og ønsker å få vite litt div. om jets... SKal prøve å få kommet meg på noe jets stevne eller noe slik til sommeren og se litt hvordan gutta gjør det..

    Hvor man kan få evt.kjøpt ducted fan kit i dette tilfeldig som paser fra .41-.61 Os motor? Planen er å skaffe 0s .61 motor
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

    Comment


    • #17
      Det er forsåvidt ikke vår sak hvordan du vil starte med df eller jet, men det er faktisk ikke helt ufarlig.

      Jeg forstår deg godt, F16 er en av de peneste fighterene som er laget.

      Comment


      • #18
        jets

        Det ble heller en F/A-18 Hornet... Har bestilt den nå, siden er litt mer stabil som det ble fortalt her og at den kan bygges lett om over til DF modell...
        (*Flow Thru Ducting Makes Twin D/F Possible)

        Og at den ble enda billigere enn F-16..

        Det bli nok DF jeg skal starte med i alle fall, og se hvordan tida framover blir og hvor langt jeg kommer med dette..

        Ja, Harald, disse flyene er meget fine og F-16 er veldig flott modell
        Tommy

        Futaba 14Mz 2,4GHz
        Futaba 10CG 2.4GHz

        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
        Raptor 50Titan SE (x3)

        Div. modell flyr.. (alt for mange)

        Comment


        • #19
          Gratulerer med en "fin modell".
          Her har du iallefall nok av utfordringer,både når det gjelder bygging og flygning.
          Ser at dette er en modell som forutsetter at du er kjent med bygging.Da det er både glassing og en ganske avansert vinge med "Leading Edge & Trailing Edge flaps".Altså nok å bryne seg på både under bygging og flygning.Du trenger vel dette flaps oppsettet for å få ned hastigheten under landingen.Og i tilegg så er det "retract".Så her er det vigtig at du tenker vekt når du bygger.Håper du legger ut info fra byggingen og flygningen.
          Vennlig hilsen
          Roy.

          2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

          Comment


          • #20
            ok

            Takk Takk.... jepp en fin tøff modell det der...

            Joa... har funnet ut at det er skikkelig jobb dette og bygge modellen fra esken til ferdig scale modell.... Noe som kanskje ikke var helt gjennom tenkt med akkurat valg av kit.... Hadde sikkert funnet bedre kit/produk..

            Trodde det var så si ferdig kropp i glassfiber eller no fra dette produktet i grunn og at jobber bare besto av å montere og tilpasse delene deretter..

            Ikke at "modellen" kommer som isopor form og at man må støpe hele greia,osv.... Etter det jeg forstår at man skal gjøre..

            Hadde ikke fått oversatt skikkelig det som sto på websiden dessvere... *sukk*..

            Var ute etter en så si ferdig modell/kropp i glassfiber/carbon eller noe slik til fin pris...
            Men hvis man følger den videon som følger med og gjør step for step - så skal byggingen går i grunn greit står det... På siden hos F-16N..

            Så spørs om det er for sent å avbestille eller om jeg skal vente på pakken og se hele kitet live før en gjør no mere..

            Hvis jeg føler at jeg vil gå løs på modellen, så kommer jeg da til å selge den...
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • #21
              Nå,rigtig så galt er det ikke,du sliper nok å støpe den selv.Men så vidt jeg kan forstå så er det glassing,og det finner du en meget bra artikkel her på modellfly.no.Vis jeg ikke husker helt feil.Så akkurat hvor mye arbeid det er i dette settet skal jeg ikke uttale meg om kjenner ikke produsenten.Men sett utifra pris og info på web siden,så vil jeg anta at det er endel.
              Ser at du kunne ha satt inn 20$ i depositum og fått videoen tilsendt,så kunne du ha studert denne i ro før du bestemmer deg,kansje litt sent nå.
              Men du må ikke bygge det med det samme,kansje en trainer og noen lav vingede modeller ikke her en så dårlig start,allikevel som andre har foreslått.Så ser vi deg på stripa med en jet om et par år.Brukte selv 2 år fra første jomfru tur med høyvinga trainer,til første tur med turbin trainer.Og da med meget aktiv flygning i disse 2 årene,brukte ikke PC simulator noe særlig,det ble aldri "the real thing".
              Og det vigtigste du lærer i løpet av disse første årene,her å se hva andre bruker og hva som virker.Ikke bare hør hva andre sier,men se hva som virker slik som du vil at det skal virke.
              Lykke til.
              Vennlig hilsen
              Roy.

              2,Biler.
              1,Leilighet.
              masse øl i kjøleskapet.
              + diverse innbo.

              Comment


              • #22
                hi

                hei. er int i en slik en! så si fra vist d blir salg.
                Roger Danielsen

                Comment


                • #23
                  det skal jeg gjøre..

                  Roy Jimmy: var denne linken du mente eller?

                  (MFN) ModellflyNytt.no

                  Leste litt der og "skjønte" da litt mere om hva glassing er for noe.. Men få se video`n + manual som følger med i kitet - hvis jeg da evt. ikke skulle få avbestilt det...
                  Men har i grunn lyst til å se kitet og video`n slik jeg at jeg får hele inntrykket av Combat Models modellen...

                  Kyosho: Det skal jeg gjøre vet du, skal si fra om jeg finner ut at jeg skal "saste" på et mer "ARF sett mer i glassfiber/carbon" og evt. sparre opp litt many.... og selge Hornet kiten (urørt/nytt selvfølgelig) jeg bestilte

                  Bestilte complete sett m/retract sett...

                  ET spørsmål / Roy Jimmy: Dette med "Leading Edge & Trailing Edge flaps"... Litt usikker på hva det er, er det ikke en av dem montert mellom halevingene eller sitter den litt lengere frem som på F-15?
                  Tommy

                  Futaba 14Mz 2,4GHz
                  Futaba 10CG 2.4GHz

                  Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                  Raptor 50Titan SE (x3)

                  Div. modell flyr.. (alt for mange)

                  Comment


                  • #24
                    Er dette noe for deg: 404 - File or directory not found.
                    Align T-Rex 550e 3GX
                    Align T-Rex 450 Sport

                    Comment


                    • #25
                      hehe..

                      Har faktisk vært i kontakt med han via mail, å fått noen bilder å slik....

                      Men liker "dessvere" helst å kjøpe noe nytt, siden jeg ikke helt var heldig med kjøpt av et brukt helikoptere... ;(

                      Så derfor er jeg betenkt når det gjelder brukte ting...men men ikke alt er jo like ille så...
                      Men vis modellen hadde vært ren Byron, så hadde jeg kjøpte den med en gang... Men modellen er fra et merke som het Gleichbau med OS77 motor med dysenåljustering via radio...

                      Ellers var flyen meget god teknisk stand sies det, men skal fortalt på rcmarket tregns den pusse ned og lakkeres opp igjen..Det ser man faktisk på bildene jeg fikk..

                      Fått beskje at pakken er pakket ned og skal sendes vært øyeblikke vist nok..
                      Tommy

                      Futaba 14Mz 2,4GHz
                      Futaba 10CG 2.4GHz

                      Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                      Raptor 50Titan SE (x3)

                      Div. modell flyr.. (alt for mange)

                      Comment


                      • #26
                        Stemmer,det er den artikkelen jeg tenkte på,ganske greit forklart og ikke så vanskelig vis en bare er nøye,og resultattet er bare helt topp.
                        Nei,det du spør om er "speed brake"(luft brems ved at det kommer ut en klaff heller lignende).Og som sitter mellom hale finnene,på Hornet.Og lenger frem,rett bak cockpiten på F-15.
                        Dette med "Leading og Trailing edge".Vis du tar å oversetter dette,Leading=Ledende,Trailing=Etterfølgende.Så når vi bruker disse begrepene om en vinge,så blir det forkant(Leading)og bakkant(Trailing)Edge=Kant.
                        I dette tilfelle så er det flaps både på forkanten og Bakkanten av hovedvingen.Dette for å forandre løftet og "Staal"hastigheten,samtidig som det bremser ned.Så i dette tilfellet så er det kun hoved vingen vi snakker om.Det finns også noe som en kaller "Slats" på forkant av hoved vingen som også er en form for flaps,men disse "faller" ned når hastigheten blir lav,det vil si at luft strømmen holder de oppe ved høy hastighet,Sabre F-100 fra BVM har dette systemet.BVM er å regne som noe av det ypperste byggesett en kan få(når det gjelder turbin modeller)Men det koster.
                        Fordi om "Stab"(hale vinge) også har leading og trailing edge.
                        Vet ikke om du ble noe smartere av dette,kansje ikke min skarpeste side og forklare dette.Men noe av grunnen til at en kan bli forvirret er at vi har en tendens til å blande både Norske og Engelske ord/uttrykk når vi snakker om Fly.Men det finnes masse info både i bøker og på nettet om dette,og jeg tror du kan ta en ingeniør uttdannelse om dette emne.
                        Og du kan vel også ta å spørre her på forumet,fins opp til flere som kan dette bra.Så jeg spør gjerne om litt hjelp her,Hint,Hint.
                        Vennlig hilsen
                        Roy.

                        2,Biler.
                        1,Leilighet.
                        masse øl i kjøleskapet.
                        + diverse innbo.

                        Comment


                        • #27
                          jets..

                          Kjempe takk forklaring...

                          Joda... skjønte hva du forklarte Roy Jimmy, så nå forstår jeg mer dette med flaps...

                          De flapsene som sitter mellom halefinnene viste jeg sånn ca hva dem gjorde for noe , men ikke helt hva de ordene + de på hov vingene....

                          Men syns det var greit forklart jeg..

                          De modellene fra BVM som du nevnte, er det forkortelse for noe eller heter det bare BVM ?
                          Hvor kommer dem fra?

                          Selger dem DF modeller?

                          Noe tips til lav vinge/trainer modell - "ARF" modell kanskje? SÅnn med opptrekkbar understell..
                          Noe som har opptil .61 motor og 5-6ch..
                          Tommy

                          Futaba 14Mz 2,4GHz
                          Futaba 10CG 2.4GHz

                          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                          Raptor 50Titan SE (x3)

                          Div. modell flyr.. (alt for mange)

                          Comment


                          • #28
                            Legg vekk Visa kortet og klikk på denne linken
                            Welcome to Bob Violett Models
                            Sjekk også ut dette,så vil du finne ut at Per G. kan hjelpe deg med å ta inn modeller fra BVM.
                            (MFN) ModellflyNytt.no

                            Mye lekkert her,synd penger er en begrensning !
                            Vennlig hilsen
                            Roy.

                            2,Biler.
                            1,Leilighet.
                            masse øl i kjøleskapet.
                            + diverse innbo.

                            Comment

                            Working...
                            X