Announcement

Collapse
No announcement yet.

SWB Mamba?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SWB Mamba?

    Noen her som har erfaring med denne turbinen?

    -Haldor
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

  • #2
    Mamba

    Det er med Mamba som med Fantomet; mange har hørt om ham, men ingen har sett ham!

    Det var f.eks ingen Mamba på Florida Jets i år, den kan ikke være lett å få tak i?
    Per G.

    Comment


    • #3
      Hei Per.

      Jeg fant en ny i eske og kjøpte den, fair pris. Ikke den kraftigste (11pound skyvekraft) men skal være driftsikker. Som du sier så er det ikke mye info der ute på den, har forholdt meg til SWB-sidene som referanse. SWB svarer nå ihvertfall på epost.

      Ang. fuel så hvor finner man enklest kerosene og hva heter dette på norsk? Har god tilgang til Jet-A1 men dette lukter en del, kero skal være noe svakere i så måte.

      -Haldor
      ----------------
      Haldor
      ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

      Comment


      • #4
        JeRo selger jo jet fuel. Så de som forhandler det bør jo kunne få tak i det.

        www.JeRofuel.no
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Jeg har hatt kontakt med Johan på JeRo og det er alltids ett alternativ, men hvis noe kan ordnes litt mer lokalt så er jo det noe å vurdere.
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #6
            men synes du lukta på jet a 1 er så sær da? det er jo bare destillert og renset parafin. er jo stort sett det i jet modell fuelen også.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Kerosene= parafin. Verre er det ikke..
              Bygger bedre enn jeg flyr...
              ARF? Nei takk!

              Comment


              • #8
                Var usikker på det pga jeg så en melding fra Per Morten Strømmen at parafin ikke ga samme guffe som JetA, kanskje pga fargestoffer tilsatt parafinen?

                Ang. lukt så har jeg ikke annet å forholde meg til enn hva jeg har lest på RCU, flere der har tiltak for å begrense lukt slik at hjemmefreden ikke forstyrres.

                Absolutt, jeg er en turbin newbie
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Lukt

                  Hmmm hvis lukten er et problem så skru på lokket på tanken du oppbevarer det i :P
                  Lars Norberg

                  Comment

                  Working...
                  X