Announcement

Collapse
No announcement yet.

F9-F Cougar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Roy Jimmy
    Denne flyturen vil vi høre mer om.
    Det er altfor lite omtale om "flyturer" på dette forumet og spesielt nattflygning.
    Dette skal du ikke rote mer borte i Roy Jimmy, jeg tror Cato bare tuller! Jeg kan ihvertfall ikke huske noe av den flyturen han snakker om!

    Christian

    Comment


    • #17
      Spoilers

      Hei Cato,
      Ville bare ønske lykke til.
      En ide er kanskje å klargjøre en mix fra balanseror til sideror slik at du kan teste ut og/eller øke rolleffekten. Jeg tror at særlig på lav fart vil denne mixen være til nytte.

      Per
      Per G.

      Comment


      • #18
        Hallo Cato
        Hvordan går det med Cougar'n ern fly klar eller har du satt den bort får og bygge Pitts.
        Truls
        -------------------------
        Morro er det lell............?

        Comment


        • #19
          Den er klar til testflight. Venter bare på bra isforhold. Hva med deg? Noe nytt på gang?

          Comment


          • #20
            Originally posted by netroh
            Den er klar til testflight. Venter bare på bra isforhold. Hva med deg? Noe nytt på gang?
            Har bytta bort den ene Kangarooen i en 35% Extra med DA 100. Og driver med en Saab Viggen som snart er klar pluss at jeg driver med litt restaurering av en god gammel C.H. Panther og sist men ikke minst en F4U Corsair på 260cm i vingespenn som jeg skal ha en Saito 450 i, som jeg håper skal være klar til sommeren.
            Truls
            -------------------------
            Morro er det lell............?

            Comment


            • #21
              Hei Truls,
              Blir det noe stripe hos deg? Corsair på 260 cm høres rått ut, det samme gjør en Saito 450. Det blir saker!

              Christian

              Comment


              • #22
                Originally posted by pepsimannen
                Hei Truls,
                Blir det noe stripe hos deg? Corsair på 260 cm høres rått ut, det samme gjør en Saito 450. Det blir saker!

                Christian
                Hallo
                Har kjørt i filler motoren på traktoren,men regner med å få deler til den i slutten av uka og da må jeg få smikka isammen den først.men så kaldt det er nå bør ihvertfall isen bli bra.Gir beskjed så snart jeg veit noe mere.
                Truls
                -------------------------
                Morro er det lell............?

                Comment


                • #23
                  Flystripe

                  Hallais gutter.

                  Dere får slenge dere i bilen, og kjøre noen mil (60), og komme hit til meg. Har 1200 meter asfalt som roper etter å bli brukt. Satser på å slite litt dekk på F-15 i morra. Her er isen som lå 30 cm tykk forrige helg, helt borte nå.

                  Knut Erik.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #24
                    Hei Knut Erik

                    Din heldiggris som har steder å fly, her nede i syden er det bare slaps og søle.
                    Du får sette inn 10 stk. gjestesenger i kjelleren så kommer vi oppover alle sammen. Ble avisintervjuet bra? Du er jo blitt Jet kjendis i Ålesund nå. Kos deg i morgen! Vi prates.

                    Ta noen bilder i morgen og legg ut på nettet, samt mail meg noen.

                    Christian

                    ROCKETMAN

                    SKY HIGH

                    Comment


                    • #25
                      Hei.

                      Har nok ingen kjeller å sette gjestesenger i, men jeg skal nok få installert dere et sted. Har jo hobbyrommet mitt på en nedlagt skole, og der er det jo en liten gymsal dere kan sove i. Varmt og godt der.

                      Har flydd litt idag, fikk en stripe med 1200 meter asfalt helt for meg selv. Det ble bare en tur, da vinden fikk fart på seg etterhvert utover ettermiddagen. Har en kompis som bor ved Eidsvoll, han sier at Hurdalsjøen er frossen, og Storsjøen i Odalen er oxo frossen. Har flydd begge steder tidligere, er fint der.

                      Watcha waitin` for?
                      Last edited by Eagle; 15-01-06, 17:41.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #26
                        Spoilers

                        Originally posted by netroh
                        Hei

                        Her er noen bilder av min nye Cougar. Scala 1/5. Vekt 20 kg ferdig. Flyklar mot slutten av desember. Modellen skal ikke flys med balanseror men med spoilere. Originalen hadde samme ror som denne modellen har. Såkalt flapretters. Modellen har SimJet Nexus turbin som skyver 17 kg. 5 liter drivstoff. Graupner MC 24 radio. Modellen en betydelig større en min 1/7 Hornet som henger over på det ene bildet.

                        Har lite erfaring med spoilere på jet som "balanseror" så er det noen som har synspunkter eller erfaringer så kom gjerne med de.

                        Mvh
                        Cato Horten
                        Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

                        Hei.

                        Utrolig bra modell, gleder meg til å se den i luften.
                        Men etter min erfaring, så vil spoilerne fungere utmerker når du flyr med høy hastighet, men når du kommer inn til landning har du liten fart, spoilerene får da dårlig virkning.. Kunne jo gått ann og kompinere `` low speed aileron`` med spoilerne under landing..!

                        Kim-Andrè
                        M.V.H
                        Kim-Andrè
                        Kimvag@hotmail.com

                        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

                        Comment


                        • #27
                          Takk for mange gode svar.

                          Hei Kim-Andrè. Ser du foreslår å kombinere `` low speed aileron`` med spoilerne under landing..! Problemet er at jeg har ingen aileron. Har også forstått det slik, som du skriver, at spoilere virker bra i høy hastighet og dårlig i lave hastigheter. Siderorsbruk vil bli absolutt nødvendig på denne modellen som på alle andre modeller men i mye større grad. Vurderer som Per foreslår å legge inn en miks på spoilere/sideror selv om jeg helst vil styre dette manuelt. Flight modes kan bli et alternativ. Venter fortsatt på isforhold/vær for testflight.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by netroh
                            Hei Kim-Andrè. Ser du foreslår å kombinere `` low speed aileron`` med spoilerne under landing..! Problemet er at jeg har ingen aileron. Har også forstått det slik, som du skriver, at spoilere virker bra i høy hastighet og dårlig i lave hastigheter. Siderorsbruk vil bli absolutt nødvendig på denne modellen som på alle andre modeller men i mye større grad. Vurderer som Per foreslår å legge inn en miks på spoilere/sideror selv om jeg helst vil styre dette manuelt. Flight modes kan bli et alternativ. Venter fortsatt på isforhold/vær for testflight.
                            Hei Cato.

                            Du fikser nok det der supert, blir spennede med første fly turen, ta masse bilder..
                            M.V.H
                            Kim-Andrè
                            Kimvag@hotmail.com

                            Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

                            Comment


                            • #29
                              Da har Cougar'en fløyet

                              På Bjørkelangen i dag fløy jeg Cougaren for første gang. Det ble 2 fine turer. Spoilerne fungerte perfekt. Liten forskjell fra balanseror egentlig. Litt dø i senter (flisespikkeri) men ellers ingen problemer. En smule nervøs før første tur, men det var ingen grunn til det. Fin å korrigere inn på innflyvning. Ingen trimming nødvendig. Massevis av krefter med SimJet Nexus. Roll, fire punkt roll, bittelitt inverted, fulle flaps med speedbrake og halekrok ute, loop. Tøft i grunn. Begge landingene måtte foretas med motor stoppet da turbinen ikke ville ned på tomgang. Har lastet ned dataene fra ECU'en. Skal prøve å legge ut filen her med forklaring eller dere kan gå til min hjemmeside å se den der. Nå er det lakking som skal til før den flys mer. Normalt krever en jet modell noen turer på å bli innflydd. Denne trengte kun en. Tor har filmet den første turen. Han lover å komme med en video på nettet.
                              Last edited by netroh; 29-01-06, 19:04.

                              Comment


                              • #30
                                Grattis med fin jomfrutur. Men, kom deg hjem nå, og pakk ned de jet-greiene slik at du blir ferdig med Pitts`n!
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X