Unconfigured Ad

Collapse

Tips til første DF modell?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Jeg tror ikke du skal la være å betale lånene dine for å handle fly i stedet for Alf, duger ikke på sikt. Selv om der er mye fristende på markedet.

Enig i at Vectoren ikke er noe for ei slank lommebok, men jeg må innrømme at den er på siklelista mi. Sluttprisen kommer nok dessverre på mer enn 8000 for en sånn doning! Legger planer for år av gangen, og satser på et dyrt prosjekt pr år. Årets dyre er handlet, og neste år blir det ei IMAC-kjerre. Kanskje året etter igjen blir dyr EL DF?

Hvis du bestemmer deg for å bygge en Alfa Mig er det en byggetråd til her som tar høyde for litt forsterkinger: http://astro.umsystem.edu/andy/rc/mig15/build/ i tillegg til dem Roy Jimmy linker til. Bygger jeg sammen min kommer det selvsagt et review her på sidene, men ikke regn med at det skjer før etter sommeren.

Egentlig er det bare Mega-motor og AXI 1215/12 som gir tilstrekkelig kraft til å gjøre Mig`en morsom å fly så langt jeg har sett og lest. Som AXI-mann kjøpte jeg AXI. Og Sture på Moss Hobby hadde den spesielle overgangen som du trenger for å feste AXI mot fanen!
    Legg merke til at i noen reviews anbefales det å file noen luftehull i "tunnelen som motoren ligger inni bak fanen. Sikkert en god idè. Og jeg har også en mistanke om at man skal være svært forsiktige med å kjøre motorene statisk i fanen, kan visstnok bli lite lufting og kjapp brenning av viklinger i så tilfelle.

Joda Roy Jimmy, hadde faktisk planer om å montere min bare uten LiPo og RX og så henge den til pynt. Årsak: Når jeg har lest reviews og titta på montasjene har jeg en mistanke om at det kan bli støy på systemet. Siden man får problemer med lite avstander mellom ESC/RX i den lille kroppen... Men med en god RX kan det selvsagt virke, er mange som flyr i praksis!

Og for all del: til å være et så lite fly er det faktisk pent laget.

PS: Er det noen som har sett "større" el-DF oppsett med effekter over 1kW?
    Last edited by joo; 16-02-06, 16:34.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

takker for alle tips og tilbakemeldinger her, mye nyttig informasjon!

skal holde dere oppdatert vis jeg handler inn og begynner bygging.

foreløpig blir det lite handling på meg, men jeg klør i fingrene etter å bygge noe så jeg får begynne med montering av sukhoien fra hyperion mens jeg venter på at kontoen fylles opp igjen..
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• Alf Surdal
        • May 2005
        • 680

linker til info?
        Alf Surdal
        Hovsherad

Comment

• Roy Jimmy
          • Apr 2004
          • 239

[QUOTE=joo]Joda Siden man får problemer med lite avstander mellom ESC/RX i den lille kroppen... Men med en god RX kan det selvsagt virke, er mange som flyr i praksis!

QUOTE]

Det med støy hadde jeg litt av til å begynne med,feil plassering av antenne ledning.Tok den ut av kroppen og dro den bakover langs kroppen og festet den bakerst i utblåset,da blir den liggende langs kroppen og altfor nærme motoren,og jeg logget støy på vær eneste tur,bruker kun Schulze.
          Så flyttet jeg antenne ledningen ut til vingetuppen,og problemet var borte.ESC og RX hadde jeg allerede plassert så langt fra verandre det var mulig i den trange kroppen.
          Axi motorer kjenner jeg ikke noe til men Mega virker bra.

Noe av problemene med Migen. her vel at det har vært endel tilfeller av kraftig overmotorisering,og det sammen med "tunge" Ni-cd & Ni-mh gjør at den flyr dårlig og må ha mye hastighet for å fly,og dette sammen med heftig flyvning gjør at kroppen og vinger har en lei tendens til å skille lag.

Vil tro at Full sizen også vil skille lag med vingene på stup med full motor,for så prøve å dra fullt høyderor ........

Men det er vekten som her den største fienden her,min kom ut på 360 gram uten batterier,er da limt sammen med Epoxy.
          Og kjører med to forsjellige batteri pakker en Kokam 3S1P på 1250mAh som veier 112 Gram og en Kokam 3S1P på 2000mAh som veier 162 Gram og de 50 gram mere gjør det nesten til to forsjellige fly.På full fart er det ikke noe problem.
          Men på landingen er det tydelig merkbart at en må holde høyere hastighet.
          Og utstalling er ikke noe særlig på denne,den setter seg på halen for så å flikke.

Når det gjelder selve flyet hva det tåler så er det jo som nevnt i depron,men i tilegg så er det forsterket med hard plast på endel utsatte plasser sånn som vingetupper,ringen rundt inntaket på ducten og på buken da det er denne du lander og letter på.

Når det gjelder pris på dette,så kan en vel ikke si om det er dyrt heller billig,Tyor sier det er for dyrt Joo kjøper det på impuls for å legge det under trappa,dette skulle vel bevise det med dyrt og billig kommer ann på hvem du spør.

Men å kjøpe ting som ikke virker,det syns jeg er dyrt.
          men dette virker jo brukbart,så vær og en for avgjøre selv.

Men en annen ting er det ingen her på forumet som har erfaring med EL DF
          Så langt så er det jo ikke en post fra noen som driver med dette,og så sært er det nå ikke??
          Så hvorfor poster de ikke??

Og Tyor.
          Det stemmer nok at det ble spørt hva Alfa modellene var lagd av og om de tålte noe,men jeg regner med at det fortsatt gjaldt Alfa sine DF modeller.
          Så sånn sett så hvar det vel kun at de er lagd av Depron og at vingene her Hule du kune bidra med.
          Da iallefall Migen ikke har noen finer bit som vingen sitter fast i,og heller ikke mangler den noe spant i kroppen.
          Det er bra at en kommer med sine erfaringer,men de bør vel sees i sammenheng med hva det blir spørt om,det kunne jo hende at det var noen andre som har erfaring fra Alfa sine DF.
          Men når du Poster din mening 10 Minutter etter spørsmålet,og samtidig opplyser om at dette gjelder en helt annen modell type.Så får en til å lure på om en kun poster før å høre seg selv...????
          Vennlig hilsen
          Roy.

2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

men er ikke alle alfamodellene bygd opp på ca. samme måte da?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Roy Jimmy
              • Apr 2004
              • 239

Den ene har propell i nesen den andre har vifte midt i kroppen,må nødvendigvis bli noe forskjell i oppbyggingen da.
              De er "lagd" av det samme nemelig depron.
              Men nå ser jeg meg faktisk ferdig med denne tråden.
              Vennlig hilsen
              Roy.

2,Biler.
              1,Leilighet.
              masse øl i kjøleskapet.
              + diverse innbo.

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

ja jeg tar kritikken din her Roy Jimmy og innrømmer at jeg skrev vel litt mere en det som var relevant til tråden

Når det gjelder EL DF så er jeg veldig intresert i å prøve det selv, og har også spurt litt på forumet her men det er som du sier ikke så mye info å få. virker som det ikke er så mange som driver med det. Har en kyosho T33 liggende i eske. men etter erfaringen til en jeg flyr sammen med som har maken så flyr den ikke så godt med orginal oppsettett, og har da ikke bestemt meg for hva som akal settes inn i stedet.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• galmania
                  • Jul 2005
                  • 604

Alfa er alfa, omtrent samme greiene uansett hvilken form, han snakka vel om alfa generellt. Jeg som trodde JEG hadde temperament!
                  Geir Amund Lindberget

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

jeg viste vel at noen hadde propell i nesa og at andre hadde DF inne i kroppen. selvfølgelig er det annen oppbygning da. men jeg tenkte på vingene!
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

Working...