Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Siden jeg fikk tak i en Simjet 700.Har jeg gått å tenkt på hvor enkelt fly kan en bygge til denne turbinen ?
Det ble ikke noe skjønnhet for øye men den flyr,og meget praktisk på snø,tror også den kan brukes på vannfly stevnet til sommeren.
Klikk på linken og se videoen.
Hei Roy
Stilig video, artig filming med kamera på stake. Hvor mye morro kan man egentlig ha med low tech ?
Den modellen imponerer. Men, skal innrømme at jeg ikke hadde mye tro på flyegenskapene når jeg så den første gangen og kjente vekta på Belugaen. Hvordan er vekta nå i forhold til når den fløy med 53 Irvine ?
Har du flere luftprosjekter på gang som ingen har tro på ? Hva med indoorjet ??
mvh are
Gratulerer så mye Roy J!
Nå ble jeg overrasket. Visste ikke at du har hatt et sånt prosjekt på byggebordet. Flyet ble jo helt rått. Synes den så kul ut, jeg da... Ser ut som den har nydelige flyegenskaper også.
Videoen din synes jeg ble veldig bra. Utrolig artig å se in-flight video fra to forskjellige kameraer på samme flytur.
Kan du fortelle litt mer om kamerautstyret???
Flotte saker du får det til du, den fløy jo veldig ra så det ut som.Du får komme på besøk til meg opp i Os så får du demonstrere noe jett flyging på Ulven.
Hei Roy
skal innrømme at jeg ikke hadde mye tro på flyegenskapene når jeg så den første gangen og kjente vekta på Belugaen. Hvordan er vekta nå i forhold til når den fløy med 53 Irvine ?
Har du flere luftprosjekter på gang som ingen har tro på ? Hva med indoorjet ??
mvh are
Hei Are,tom vekta ble omtrent det samme kansje litt tyngre rundt 4 kg tom men har med 1 liter fuel så en er vel 5 kg take off vekt.Så en trenger de 3,5 Kg som Simjeten gir altså ikke noe slarafen liv på den turbinen.
Nei du vet jeg og indoor,altfor små haller ??
Nye "umulige"prosjekter,jada massevis,er en vis tilfredstillelse å ta av med et scratch bygd prosjekt som halve klubben har løftet på og gitt stempel...Flyr ikke....Det er ikke første gank,men jeg er sta.
Hei Sap.
Jo jeg har mange prosjekter på byggebordet til tider,ikke alt blir realisert med en gank.
Ja det ser vel ut som om det er ski som kommer til å gjelde på Rena neste måned ?
Holder nå på med L-39 fra Savex,hadde håpet at den skulle være klar til da,er nå litt mere jet fly over den da.......vi får se alt har en tendens til å ta dobbelt så lang tid som planlagt.
På kamera siden så er det et slikt USB Flash Cam som er brukt i inflight scenene,enkle greier altså,tatt fra to flighter,og så bruker en et litt mere avansert redigerings programm og lager det slik en vil,og legger på lyd.Er faktisk en ganske artig hobby i seg selv,men veldig tidkrevende.
Geir J
Takker,det fins nå mange slike "reodor felgen" typer i miljøet.Men alle er vel ikke like pr kåte som meg.
Thor Arne.
Hei det er bare å invitere når den nye "Kåken" står ferdig,ikke før.Hus skal leveres med oppredd senger og nøkler i døren.
Skal du fly her i nærheten i Mai ?
Cato
Sovnet bort ?
Du vet at det er ikke mange som holder det tempoet som du i bygge bua.
Jo mindre bygge bu,jo større modeller.
Har sånn halveis planer med å komme på Rena,men hvordan ser snø forholdene ut der oppe.?
Her har vi begynt å bli "litt" bekymret for 1 Mai stevnet på Gullknapp.Snødde i går.I dag regner det.Men ikke varmt nok til at snø smeltingen går unna.
Gratulerer med fin modell!
Gøy å se litt annet en bare top of line feinschmecker saker også. Har selv en Super Reaper "all-wood" modell med Simjet turbin og heller ikke den kvalifiserer vel til betegnelsen High-Tech rent konstruksjonsmessig.... Men Reaper'en flyr godt og etter min mening er det absolutt en vellykket design med tanke på den bruk og målgruppe som er lagt til grunn. Med retracts blir den ganske linjelekker i luften også.....
Forresten artig video av Belugaen din. Blir straks litt mer interessant når det filmes fra flere vinkler. Må innrømme at jeg ble litt inspirert nå....
Godt å se at det skjer ting hos deg, var redd du hadde blitt sittende fast i opel`n jeg. Fikk lyst på slik kamerainnretning selv jeg, hvor får du tak i det?
Du får ta deg en tur på Rena, der er asfalten helt sort på stripa.
Roy, jeg synes nå Opel`n din er adskillig penere en den børsa
Kult at det fløy såpass bra og stilig filming. Om ikke snøen snart går så for jeg montere ett par ski på Pittsen også.
Roy, jeg synes nå Opel`n din er adskillig penere en den børsa
Kult at det fløy såpass bra og stilig filming. Om ikke snøen snart går så for jeg montere ett par ski på Pittsen også.
Ok Tom Erik skal være enig med deg den har ikke linjene med seg,men av erfaring så kan det være mye fint som er dårlig pakket inn..................
Opele`n har kansje linjene med seg,men jobber fortsatt med å finne en jet som går med i den,tilhenger feste er ikke noe option....
Videoene dine er dritkule!
Utrolig fascinerende med on-board video. Gleder meg til å se videoutstyret ditt. Hadde vært gøy å fått til noe slikt selv...
Til og med den slitne Omegaen min er finere enn det der..
Men skikkelig artig at noen tar tak i ting og får ting gjort!
Sikkert det første flyet i Norge som har fått nytt liv på den måten.?
Flottører til en Cessna Cardinal fra Aviomodelli funker sikkert også bra.
Fikk lyst på en liten motor jeg også.. Ting trenger ikke veie 15 kilo eller mer for å ha det morro.
Det er mye bra i kamera for modell for tida også, så da får jeg bytte ut den gamle metoden min med ny teknologi..
Flott arbeid, Roy Jimmy!
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment