Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig! F-104 starfighter er kommet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hei Christian. Dette ser tøft ut. Noen formening om hvor fort det kan gå? Vil denne få problem med svinger på asfalt, som F-16 og F-15 har, at den tipper over på vingetippen ved for høy fart?? Har en kompis som har tjenstegjort et sted her i landet, og jobbet med full sizen, og han sier (kan hende han kødder) at på fullsizen kunne man legge seg på vingetippen, og få flyet til å lette hovedhjulet på andre siden, og nesten trykke vingen i bakken. Sitter og laster ned en film om de norske F-104, spennene å se hva som er filmet.

    Snakkes
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #47
      Originally posted by pleym

      Netroh: Har du en ekstra 3w på hylla der? eller er det den du bruker i pittsen?
      Det er motoren jeg har i Pitts'en ja. Det holder med en av denne typen. Holder på å pusse ned til lakkering. Modellen har fløyet 25 turer på 3 dager/17 liter bensin. Fungerer greit.

      Originally posted by Soarer

      Ser veldig bra ut!
      Skjønner at Cato synes det er morro også...!
      ?
      Ganske lei hele flyet jeg men tøft blir det. Christian bygger det meste selv, jeg hjelper kun til der han kjører seg helt fast. Skal du fly må du bygge, sier jeg. Idiot sier han. Men morro er det.

      Originally posted by Eagel

      Har en kompis som har tjenstegjort et sted her i landet, og jobbet med full sizen, og han sier (kan hende han kødder) at på fullsizen kunne man legge seg på vingetippen, og få flyet til å lette hovedhjulet på andre siden, og nesten trykke vingen i bakken.
      Kommer sikkert til å fly bra. Skala hastigheten kommer helt sikkert til å bli riktig. De flesta av oss flyr alt for fort uansett. Modellen må rulle ut før den svinges, da unngår Christian å skrape sine vingetanker.

      Mange rare historier om dette flyet ja. Snakket med en flyverne som fløy disse flyene og ha sa det motsatte av hva dere sier. Den var snill å ha med å gjøre, flyet tatt i betrakning, men man måtte passe på flapsen da det hente at de ikke gikk likt ned under landing. Ikke vet jeg, har aldri fløyet det.

      Comment


      • #48
        Originally posted by Soarer
        På et jetfly med 3,5 meter lengde og som ikke er noen sinke heller, ser iallefall ikke jeg grunnen til å lete etter servoer som "passer" (nedover i kraft) så lenge det gjelder rorflater.
        Å få ting til å ligne mest mulig på "hydraulikk", er ingen bakdel lengre når ting blir så seriøst som det her. og når en får det standard størrelse, så....

        Bare ment som min mening..

        Leter etter link til film om flyet, er det noen som har et tips?

        Stå på Christian!
        Ja som sagt hver sin servo til hvert sitt bruk!
        .
        Last edited by Minibønna; 30-05-06, 07:09.
        Tor Henrik Hernes

        Comment


        • #49
          Tror han mente at den er så smal mellom hjulene, og er derfor lett å tippe på. Den flyr nok bra. Har en nesten 7 minutter lang film med de norske Starfighterne liggende på maskina mi, de flyr helt nydelig. Filmet i 1978-80. Ser de har to fargeskjemaer, den grønne, som Christian skal ha, og en blank/alufarget. Den med alufarge er en 2 seter, den grønne, klarer jeg ikke å se hva er. De taxer rundt med fallskjermen etter seg, vet ikke om de gjør det før take off også. De har vel ikke 2 bremseskjermer?
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #50
            komt no videre i byginge?

            gøyt å se bilder av kosen det går og lese det:P

            Comment


            • #51
              Stått stille

              Hei

              Det har desverre stått stille i byggingen på Starfighter`n nå. Har hatt mye annet og gjøre, pluss at jeg holder på med omlakkering av min 2,6 m. Extra. Den var hvit og grønn, men fullsizen er hvit og rød og har litt mer mønster enn det min hadde. Så bare jeg blir ferdig med å få Extra`n skalariktig går jeg i gang med F-104`n. Extra`n er ferdig slipt ned og lakkert helt hvit igjen. Dekaler er på gang, så dette tror jeg blir bra.
              Attached Files
              Last edited by Guest; 17-06-06, 21:53.

              Comment


              • #52
                Originally posted by Eagle
                Tror han mente at den er så smal mellom hjulene, og er derfor lett å tippe på. Den flyr nok bra. Har en nesten 7 minutter lang film med de norske Starfighterne liggende på maskina mi, de flyr helt nydelig. Filmet i 1978-80. Ser de har to fargeskjemaer, den grønne, som Christian skal ha, og en blank/alufarget. Den med alufarge er en 2 seter, den grønne, klarer jeg ikke å se hva er. De taxer rundt med fallskjermen etter seg, vet ikke om de gjør det før take off også. De har vel ikke 2 bremseskjermer?
                Nei, de har kun en bremseskjerm som er gjemt i en liten luke bak (om jeg ikke husker feil) arresting hook.

                De grønne flyene er kanadiske fly som ble kjøpt brukt fra RCAF da dem solgte endel slike fly. Noen gikk vel til danmark også. De har da benevnelsen CF-104.
                De blanke flyene er vel vanlige F-104G som ble gitt fra USA.
                -
                Jan-Ove Sandnes

                Modeller:
                Align Trex 600E Pro (Vbar)
                Align Trex 450 Pro (Vbar)
                MPX Funjet
                MPX Dogfighter
                Hotliner i bestilling...

                Comment


                • #53
                  Hei Christian !

                  Gratulerer så mye med din flotte nye F-104 !
                  Du verden - Detta kommer til å bli knallbra !

                  Lykke til og håper du får den klar til Arvika.

                  PS: 24 timer i døgnet er for lite i denna bransjen
                  Mvh
                  Totto Dahle
                  www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                  Medlem Agder Modellflyklubb

                  Comment


                  • #54
                    Bilder....

                    Hei Christian.

                    Va oppe på Bardufoss i dag, der sto denne....
                    E d sånn du skal lakke din....?
                    Gi meg en lyd viss du vil ha flere bilder...

                    Mvh
                    Svein Roe
                    Last edited by Aviator; 22-06-07, 21:07.
                    Svein Roe
                    ----------------
                    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                    Boomerang Sprint - Simjet 2250
                    Starfire II P-60
                    C-arf Extra 2,3 - DA 50
                    EF Extra 91" - DA 60
                    EF Edge 48"
                    Ventus 4m
                    Mini Nyx

                    Comment


                    • #55
                      836

                      836 ankom Norge 9. oktober 1974, pent brukt med bare 1758 flytimer. Tatt ut av operativ tjeneste 17. november 1982, etter totalt 3156 flytimer. Lagret på Sola, deretter gitt til Bardufoss Videregående Skole. Ref: 404 Not Found
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      http://www.glamdalrck.net
                      http://www.scalewarbird.org/
                      ---------------------------------------------------
                      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Aviator
                        Hei Christian.

                        Va oppe på Bardufoss i dag, der sto denne....
                        E d sånn du skal lakke din....?
                        Gi meg en lyd viss du vil ha flere bilder...

                        Mvh
                        Svein Roe
                        Hei Svein,
                        Ja den har likt lakkskjema, men den jeg skal ha er 637. Dette fordi det er en gjeng entusiaster som prøver å få 637 flyvedyktig igjen. Sist jeg var i kontakt med de, ventet de på deler fra Italia. Så prosjektet med full sizen lever fortsatt

                        Comment


                        • #57
                          Godt valg!

                          Gratulerer med spennende valg av modell og fargeskjema! En både aerodynamisk og ikke minst luftfartshistorisk godbit. Hadde gleden av å tjenestegjøre ved 334 skv under skvadronens 45-års jubileum på slutten av 80-tallet. Daværende generalinspektør i Luftforsvaret (og tidligere modellflyger), Olav Aamoth, fikk da gleden av å taxe 637 til skvadronsområdet. Dessverre var allerede da mange gangtidskomponenter utløpt, og den var ikke luftdyktig. Spent på hvordan du skal gjenskape den karakteristiske motorlyden
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment


                          • #58
                            Skjer det noe på denne fronten eller mr. Pepsi ?
                            Eller er det sol og badning som står på tapetet på denne tia av året?
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #59
                              stille

                              Hei Espen

                              Det har ikke skjedd stort med Starfighteren i sommer desverre. Jeg har holdt på med omlakkering av Extra`n, den er nå ferdig lakkert og ble fløyet igår. Sleit fortsatt med motoren, det er nå løst. Var hos Geir Flesche i dag og prøvde ett nytt tenningsanlegg- det gjorde susen, motoren gikk som en klokke. Tusen takk for god hjelp Geir! Venter da bare på at Thomas som driver Autoart skal bli ferdig med ferien slik at han kan lage alle merkene som skal på Extra`n.

                              Så, hva skjer med Starfighteren: Servoer er på vei fra USA, ankommer på onsdag. Jeg har også bestemt meg for å ikke bruke de ventiler som fulgte med kitet. jeg har kjøpt BVM high flow valve til retract og BVM Smooth stop ventil til bremsene , ankommer også på onsdag. Så er det bare og fortsette byggingen, skal prøve å få lagt ut noen bilder i ny og ne.
                              Last edited by Guest; 30-07-06, 14:41.

                              Comment


                              • #60
                                Hvor er det du bestiller servoer fra?
                                Lager han derre Autoart fyren flere merker eller tror du...? Må prøve å få skaffet / laget diverse merker ila. vinteren jeg også. Du vet ikke tilfeldigvis om noen som driver med motivlakkering?
                                Espen Melby

                                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                                Comment

                                Working...
                                X