Unconfigured Ad

Collapse

Kangarooen flyr...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aviator
    • Mar 2005
    • 601

    #16
    Gikk mye bedre i dag... Har "shimsa" opp nese leggen med ett par skiver.
    Men landinga går enda litt hurtig. Blei bare en liten tur i dag siden den eine hovedleggen vridde seg... mest sansynlig i oppbremsninga...

    Skal dobbel sjekke tyngdepunktet.. mulig at den kanskje e litt for fortung. Synest at det e lite høyderor respons.

    Jet om d e gøy....
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

    Comment

    • tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

      #17
      En kort video av Kangarooen i dag:

      Comment

      • Aviator
        • Mar 2005
        • 601

        #18
        Kangarooen fløy for 3 gang..

        I dag klarte eg å få han opp etter 50-60m... Kangarooen altså...
        No hadde eg stilt airbraken i ca 45 graders vinkel og det trur eg hjalp godt på.
        Fløy mange runda fram og tilbake så sakte som mulig, og d e utrulig korr sakte d går an å fly.
        Landinga blei litt for sakte, trur eg... Hadde fått opp nesen på tur inn mot stripa, og passelig gjennomsynk og trudde dette kom te å bli bra...
        3-4 m over stripa datt nesen ned og flyet akslererte. Noe som resulterte i ett litt hardt sammenstøt med moder jord.
        Her skulle eg vel ha vært litt frampå med throttle'n og fått nesen opp igjen...
        Men i morra er d tilbake i jobb og ingen flyging før i oktober.... Så da har eg tid nok til å tenke ut den perfekte landing...

        Takker alle som har kommet med gode råd og tips!

        God sommer og fly masse.
        Svein Roe
        ----------------
        Skymaster F-15 - Nexus Mk II
        Boomerang Sprint - Simjet 2250
        Starfire II P-60
        C-arf Extra 2,3 - DA 50
        EF Extra 91" - DA 60
        EF Edge 48"
        Ventus 4m
        Mini Nyx

        Comment

        • Aviator
          • Mar 2005
          • 601

          #19
          Rooen har flydd igjen...

          No har jeg fått lufta Rooen igjen....

          Har hatt mistanke om at tyngdepunktet har vært litt feil tidligere. Nå har eg flytta begge mottaker batteriene ca 25 cm lengre bak.
          Følte at eg fikk mye bedre høyderor respons.
          Så denne gangen løfta nesen seg når eg nærma meg bakken...
          Landinga gikk greit.... når man har 300 m å boltre seg på får man litt hjelp...
          Da e d bare å gjøre seg klar til i morgen....
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

          Comment

          • Aviator
            • Mar 2005
            • 601

            #20
            Rooen har fått nye ben...

            No har eg montert "off-road" understell på Rooen. A-1 legger fra Digitech.
            Fungerte bare svært på den humpete stripa på Elvenes (og utenfor)
            Synd eg ikkje hadde mere fuel.

            No trur eg ikkje tungdepunktet kan flyttes så mye lengre bak. Den ballanserer på den fremste skruen på hovedunderstellet. Kan vel ikke flytte d så mye lengre bak da...

            E litt mere fart i Rooen enn Boomer'n

            Tor Arne har en liten videsnutt liggende her: http://www.enrarot.net/videos/senja/svein04.wmv
            Svein Roe
            ----------------
            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
            Boomerang Sprint - Simjet 2250
            Starfire II P-60
            C-arf Extra 2,3 - DA 50
            EF Extra 91" - DA 60
            EF Edge 48"
            Ventus 4m
            Mini Nyx

            Comment

            Working...