Announcement

Collapse
No announcement yet.

VQ models Sonex Hornet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VQ models Sonex Hornet

    Omtrent ferdig med å sette sammen en slik nå: VQ Sonex Hornet 70mm EDF Red Version 1.4m

    Må si jeg er litt skuffet. Betrekningen vil jeg klassifisere som søppel. Det er bare vinyl. Den gir ingen ekstra styrke til strukturen under slik strykejernsfilm gjør. HAleflatene er veldig bøyelige på grunn av dette, og vingene kan vris lett.

    Haleflatene passa veldig dårlig i kroppen. For å få de sammen i midten slik manualen viser så må man fjerne litt av høyderorene, og når man kutter bort film på over- og undersiden for å gi limflate så kutter man rett over et lettelseshull i flaten.

    Understellsblokkene til vingene passa ikke i åpningen så huden ruindt åpningen måtte kuttes opp. Linkene som fulgte med til balanseroro og flaps var for korte for balanseroroverføringene.

    Min veier 2090 g ferdig montert med en 4S 2800 mAh lipo-pakke. Det er veldig lett.

    Jeg lagde egen nacelle for 70 mm EDF i stedet for å feste vifta åpent slik som på bildene. JEg venter på riktig motor til den, den jeg har nå er for savak, men jeg fikk taxet litt med den nå som alt er ferdig montert.

  • #2
    Høres ut som den erfaringen jeg har med vq-models. Er dessverre samme dårlige betrekning på den gripen fra phoenix som jeg driver med nå. er også samme på den store black horse storchen jeg har. Dumt de ikke kan bruke ordentlig betrekning.

    Spennende å høre hvordan den flyr. har lurt på om denne kunne brukes med en kolibri turbin som jet trainer
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Jeg får vurdere å trekke den om hvis den flyr fint. Dette flyet er fint i helgul.

      Comment


      • #4
        Kjedelig når flotte modeller ikke blir gjort ordentlig. Har hørt mye om det samme når det gjelder VQ selv
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Flyet er faktisk 1:3,9-skala, så det er "giant scale". Skalamessig ser flyet nesten bra ut. Nesa er ganske snål, og kroppen er nok litt smalere enn den skal være, for 1/4-piloten min passer ikke i bredden, men tror den kan modifiseres til å se skalariktig ut med enkle grep. Fullskala har mange forskjelige muligheter for understell. Opptrekkbart, låst, taildragger og til og med løsning med ett enkelt hjul under midten av kroppen. Jeg tror kanskje jeg går for den med ett enkelt hjul under midten etter hvert på min fordi det er lettere, enklere enn retract, og har mindre luftmotstand enn tre hjul.
          Last edited by tahustvedt; 10-07-19, 15:36.

          Comment


          • #6
            Jomfrutur gikk bra. Jeg brukte anbefalt utslag, som var ok, og balanserte på 75 mm, som er fremste anbefalte. Det var nok power, og flyet føltes lett, men det var store problemer med kobling mellom throttle or pitch på grunn av den høye thrust-linja uten noen form for kompensasjon. Jeg skal designe eksoskon som peker litt oppover, slik jeg gjorde på He-162 for å kompensere for dette der.





            Nesa ser veldig snål ut i det bildet på skrå forfra.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Video av to flyturer i går kveld. Den nye nacellen fungerer sykt mye bedre med oppovervendt eksos enn original thrust-linje. Jeg har også montert Hobbyking-retract. Flyet flyr fint på halv gass.

              Comment


              • #8
                Oops i dag. Kløna den i bakken da jeg prøvde å lande. Siden duken ble skadet så burde jeg vel bytte den ut med noe skikkelig.

                Comment


                • #9
                  En flytur i kveldssola:

                  Comment


                  • #10
                    Video fra i går. SubSonex Begynner litt etter 13:00 i videoen:

                    Comment

                    Working...
                    X