Vil funke fint som snus, men hvis du skal bare ha noe for å måle strømtrekk en gang iblant (f.eks under testing av motor) finnes det både billigere og enklere målere (http://hobbycity.com/hobbycity/store...p_%28Ver._2%29)
Unconfigured Ad
Collapse
Sebart Angel 50E
Collapse
X
-
-
Hva var det timingen skulle stå på? Soft (7 degree) eller Hard (22 ~ 30 degree)Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
Slick 360 | Elektrokonvertert
ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
Phoenix Decathlon | ASP.70
HexacopterComment
-
Nå skal jeg ikke være noen "besserwisser" men hadde du brukt en jazz regulator istedet for, ville du ikke hatt disse problemene, og sansyneligvis fått bedre performance...-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, BackfireComment
-
20-25 grader...
8kHz PWM
Anbefalt av Hacker for A50-16S.
Noen ESCer har 11kHz som laveste PWM, det vil nok funke det også.
Som en generell regel: 2-3 polet motorer SKAL ha lav timing, så høyere timing med flere poler. Hackeren din har vel 14 eller 16 poler?
De fleste motorene SKAL ha lav PWM. Men noen spesielle motorer liker høy PWM, men da snakker vi ironless eller Actro etc.Last edited by joo; 23-05-10, 16:27.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Comment
-
Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
jeg må velge mellom 22 og 30 grader, hva er best at jeg setter den på? Og er det bra og ha Bermesen på?Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Fløy jomfrutur med min Sebart Angel 50E i pinsen med anbefalt regulator (FlightTech 80A), motor Hacker A50-16 S og 16 x 10E propell fra RC-Pro. Med rorutslagene anbefalt her på forumet, så fløy den som en drøm, på skinner nesten uten trimming.
Jeg bruker ikke exponesial, har aldri gjort det før og har ikke peiling på det, men det bør jeg nok sette meg inn i for å få fullt utbytte av en slik modell vil jeg tro. Den er jo fullt 3D kapabel.
Jeg brukte Turnigy 6S 3600mAh batterier og den gikk rett opp så langt jeg ville! Jeg fikk igjen godfølelsen fra mine dager med Curare 60 mv fra åttitallet. Eneste problemet er at hvis jeg gir for raskt gass, særlig fra null motor, så skriker det og motoren stopper og jeg må skru av og gi sakte gass igjen før den kommer igjen. Men det er vel noe jeg må stille inn vil jeg tro. Har ikke peiling på elektrofly, har aldri hatt det før, men måtte skaffe det pga. støykrav på kveldstid på stripa våres.
Jeg fikk over 9 minutters variert flyging før det kuttet, så da bør jeg vel legge meg på ca. 7 1/2 minutt for å ikke tømme batteriene for mye? Men flyet er fantastisk, skal skaffe meg en til glow også!Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visperComment
-
Standard problem med "dårlige" ESC'er - prøv og sett opp (raskere) timing på regulatoren å se hva som skjer - tror det ordner seg daComment
-
Kan være batteriene dine som ikke takler det plutselige strømtrekket, slik at spenningen kommer under cutoff verdien poå regulatoren...-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, BackfireComment
-
Feil på timing i regulator. enkelt å greit.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Av personlig erfaring kan jeg også si at flightpower sine regulatorer ikke funker helt optimalt sammen med Hacker A50-serien (men merkelig nok med de fleste andre motorer).Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visperComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment