Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vi har ikke tid til å filme her er det flyging for alle pengene :
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • Tar med videokamera neste gang


      Sendt from talatuten
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • Originally posted by spewster View Post
        Tar med videokamera neste gang


        Sendt from talatuten
        Bra

        Blir så nyskjerrig av å bare lese om dere, film er bra
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • Originally posted by bjeff View Post
          Har du en link til fresehodet du bruker?
          Hei Anders
          Jeg vet ikke riktig hvilken type det er, det var noe jeg fant i esken med slike ting. Den er 5,5mm i diameter og ligner på en Dremel fres type 196 (ShieldSquare Captcha), jeg tror en med større diameter hadde vært bedre, ser det finnes en lignende på nesten 8mm, nr 115 (ShieldSquare Captcha)

          Uansett hva det nå er så ser den slik ut :
          Click image for larger version

Name:	Fres.jpg
Views:	1
Size:	91.2 KB
ID:	583411
          www.ofremmi.info

          Comment


          • Takk! Jeg har prøvd med litt ulike, men med variable resultater. Den beste av de jeg har prøvd er litt oval, noe som ikke er så gunstig virker det som. Drar innom Elfa og sjekker ut.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • Jeg fant en på jernia med 8mm i diameter. Den fungerte helt suverent.

              Click image for larger version

Name:	Photo0744.jpg
Views:	1
Size:	253.6 KB
ID:	583429


              Nå lurer jeg på om jeg skal bruke mal når jeg freser eller ikke..
              Honeybee CP 2

              Comment


              • hei Har brukt samme overfres dings som lacappuchino men uten den pleksi plata ..ikke dumt.
                har en Dualsky på vei noe små hyperion batterier og en Morback i hobbyrommet ...vannvittig mange deler...
                så da kan det bli lett på meg til den 10 des.
                begynner å bli mye depron biter og gamle fly i kjellern nå får redusere litt.
                men det er gøy å bygge i depron blir for reslutater av ting!
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • Det blir ganske mye stødigere med den plexi-platen. Da blir det mye jevnere, og freser man tynt, så er kjangsen for å spise seg igjennom mindre

                  Har selv en dualsky på vei, så jeg har også forhåpninger om å få en lettvekter.

                  Ja Mörbacken har mange deler, og man kan lure på om det har noe for seg, men jeg syns designet er kult, dessuten flyr det veldig bra, så jeg skal ikke forandre på så mye denne gangen heller.
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • Da har jeg fått bekreftet at vi har hallen fra kl. 12 - 18 lørdag 10 desember. Blir vi mer enn 10 personer så vil maks flytid være 4 min for at alle skal få nok flyturer.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • Glimrende Espen!

                      Gleder meg til å teste den nye, en Morback. Den endte på 106g, ikke så galt det.
                      www.ofremmi.info

                      Comment


                      • Det er utrolig bra det! Er også i full gang med min, tror kanskje jeg rekker å få ferdig 2 stk. Planlegger å eksperimentere litt med bremser av forskjellig størrelse.

                        Har du satt den opp med Pull/pull eller carbonstag Ola?
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • Gleder meg til å teste den nye, en Morback. Den endte på 106g, ikke så galt det.
                          f.... så lett blir det NM i lett morback ??har akkurat tegna skroget klart til fresing .
                          så litt på bildene dine har du frest alle de små bitene også?? så til noe annet tror jeg har både 0,5 og 1mm x3 karbon holder det med 0,5 i vingen 1 stk fra nesten ende til annen og 1mm støtter ut 2 stk...burde bli stvit nok det?? tenkte legge en 0,5x3 på omtrent cg.
                          hadde ambisjoner om å gå på med litt airbrush på kjerra men det er vel utelukket pga ca 10gr.
                          så har nå en lett og fin Dualsky med esc noen letter g3 hyperion batterier mangler servoer ennå men mulig jeg ribber den jeg hadde sistgang..likte den tunge bal.servoen jeg brukte (9gr) og de andre på sideog høyderor5 gr ..mulig jeg bytter disse til noen andre jeg har ..men ender jeg på ca 110-115 bør det bli bra ..min forrige veide med dette og 350mah + 19grmotor og 6amp esc ca 150.
                          Så til pull pull...jeg har prøvd både vanlig fiskesene (funka ikke) og type fireline (multifilament fiske sene) med dårlig resultat ..noe tips til type tråd???sliter med at det slakker seg
                          Last edited by RGJ; 28-11-11, 19:30.
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • Da har jeg endelig fått dratt huet ut av tidsklemma og trent noen timer i strekk på sim, må si det lugger godt i fingrene med liggende 8-tall med motsatte roller

                            Snakket også med Martin Krafft (aka Mr Ekeberg indoor), det legges opp til konkurranse i år også. Jeg kommer tilbake med mer info i en annen tråd.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • Hei igjen
                              Jeg har brukt pull-pull i halen, og stag på balanserorene. Til pull-pull bruker jeg en 100% polyester sytråd, kjøpt i en sybutikk. Den er helt OK på sånne lette ting som dette.
                              Last edited by ofremmi; 30-11-11, 15:50. Reason: Typo
                              www.ofremmi.info

                              Comment


                              • Jeg forstår at i tillegg til å følge bedre med på norske forum, så må jeg til og med innom "pattern".

                                Rune, jeg forstår at det og ta opp motor for F3A på denne tiden av året, er helt på jordet.
                                Men Dualsky er Dualsky, jeg skulle bare sagt at jeg og har F3.. motorer som er ca.35 ganger lettere!

                                Det er nå og kommet et større parti med Graupner Slow prop 8x3 inn til oss.

                                Dersom jeg får lov av kona, jeg skal bli med henne på konsert senere på kvelden 10.des. så det er håp.
                                Så tar jeg meg en tur, jeg skal da ta med et nr. av et tysk spesial "foumie" blad fra 2010, hvor det var "byggetegninger" til en suveren liten overfres, helt i pleksiglass.
                                Thorbjørn.

                                Comment

                                Working...
                                X