Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kortslutta servoer, hva ville dere gjort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kortslutta servoer, hva ville dere gjort?

    Jeg var idiot og klarte å koble batteriet til BEC´en feil på min Wind110. Det kom blå røyk fra siderorsservoen, og den viser klare tegn på at den vil ut av flyet. Lukter brent, sentrerer ikke, svak osv. Men ingen av de andre 4 servoene lukter brent, og de viser ingen tegn til forringelse. Dette er JR og Hitec-servoer.

    Spørsmålet er, hva ville dere som føler dere kompetente, gjort? Jeg skal legge noen vekter på rorene og sitte en stund og observer neste gang jeg har tid, og om det ikke skjer noe da, så er jeg fristet til å bruke servoene.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Vill tro du merker svakheten først på strømtrekket på utstyret. Om servoene har god kraft men trekker mer enn normalt ville jeg vært forsiktig.
    Forsiktig må du være uansett, men test og overvåke strømtrekket ville jeg gjort.
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Er sideror servoen en spesiell type eller er den lik en av de andre som står på de andre ror-flatene?

      Comment


      • #4
        Den er én av de tre Hitec-servoene jeg kjøpte av deg for et par år siden, HS 5625. Det er tilsvarende på balanserorene. På høyderorene sitter det to JR DS3201.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Servoene oppførte seg som normalt på bordet, ingen tegn til unormalt strømforbruk, og etter å ha stresset servoene endel og satt inn en ny siderorsservo fløy jeg tre batterier i går mellom flightene med min Integral. Nå har jeg fått et nytt problem, jeg er usikker på om jeg skal fly Integralen eller Wind´en til helgens Forus Cup
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjeff
            Servoene oppførte seg som normalt på bordet, ingen tegn til unormalt strømforbruk, og etter å ha stresset servoene endel og satt inn en ny siderorsservo fløy jeg tre batterier i går mellom flightene med min Integral. Nå har jeg fått et nytt problem, jeg er usikker på om jeg skal fly Integralen eller Wind´en til helgens Forus Cup
            Med andre ord et luksus problem!

            Sent from my GT-N7000

            Comment


            • #7
              Tja, jeg føler ikke at jeg har rukket å bli helt kompis med Integralen. I teorien er Integral selvsagt et mye bedre fly, men med 200+ turer med Wind´en så føler jeg hvertfall at vi kjenner hverandre. Etter at jeg byttet esc oppfører sistnevnte seg meget bra.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment

              Working...
              X