Unconfigured Ad

Collapse

90 size. patternfly, hvilket ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lofoten Airlines
    • Apr 2003
    • 50

90 size. patternfly, hvilket ?

Jeg har en ny OS 91 fx, og har tenkt å prøve meg på en patternmodell. Spigas 90, bravo 303 er medeller jeg har sett på. fast understell er foretrukket, hvilke og hvor dyre servoer trenger man. Min modellfly erfaring er kun 1. år, men har sikkert 40-50 flydager. Har hatt en trainer, men flyr nå en Ilsan extra 300, med sc 80 fs, og en liten dog-fighter fra world- models med en Os 32 ABC.
    Skal delta på Ving-treff i år, men ønsker å trene mer til neste år mot Nordic og dermed tenkte jeg å ha et prosjekt utover høsten. Nytt/ Brukt ?, Arf eller byggesett, fuelpumpe..... alle svar og tips mottas med takk.
    Espen Mortensen
    Spigas 90(Ola Fremming)
    Psykopat XL (Jack Farstad)
    Super Diablotin( JR)
    Edge 540 3d
    Lieraider
    Tragi 702
  • Sportive
    • Mar 2002
    • 320

Hei....
    Et fly jeg vet flyr meget bra i klassen er giles fra flair(arf)

Nå vet ikke jeg hvor seriøst du vil satse, men en kompis brukte standar servoer fra hitec på sitt(hs422)

Men det finnes mange andre av dem også...
    Low and slow with power to go !!

Comment

• Natrajk
      • Feb 2002
      • 195

Hei, har samme tanker som deg og har sjekket litt rundt. Det flyet jeg fant som virket best var The World Models Zen 90. Har lest veldig mye skryt om denne modellen. Denne kommer med vibrasjonsdempende motorfeste, ferdig monterte retrects og pull-pull til sideroret
      (pluss resten av hardwaren.)

Ellers skal Kyosho G-Trick 90 være bra (den har fast understell).

Jeg har ingen personlige erfaringer med noen av dem, men må bare "videreføre" det jeg har lest rundt på nettet.
      mvh Kjartan

Comment

• Sportive
        • Mar 2002
        • 320

Her finner dere kansje litt nyttig innfo, en som har begge flyene....

Low and slow with power to go !!

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

En i klubben min (ganske aktiv konkurranseflyver i mange år) kjøpte Zen120 nylig og er svært fornøyd med den! Tenker Zen90 også har de samme gode flyegenskapene..

Har selv en Giles fra Flair med en OS91FX i. Gilesen flyr absolutt pent med er dessverre for tung. Dessuten plages jeg noe utrolig med motoren: lekkasjer i den bakmonterte dysenålklumpen Driver å lager nye pakninger)

På Zen120 bruker kompisen min 5077-servoer på balanserorene(JR/Graupner), det samme jeg bruker på en masse fly. Disse koster bare 250,- hos f.eks. Teknisk hobby. Jeg bruker (faktisk) Hitecservoer på halerorene, greit med noe sterkere ting der (HS622? trur æ) som drar ca 6 kilo.

Skal du delta på NNM i Harstad i år Lofoten Airlines????
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jon Wold
            • Sep 2002
            • 949

Zen er finfin, og de har den nok på lager på NM.
            Hvis du ser mot utlandet kan du titte på disse:

Quest 90 fra Creek Hobbies:

Skystar 90 fra MK Kato:

MK-settene er tresett, hvor alt passer sammen i not&fjær. Jeg så på en japansk side en gang at de nye settene (som f.eks skystar) ikke bygges med tegning, men etter exploded-view tegninger. Merk at en evt byggemanual vil være på Japansk men de sies å kunne bygges av de fleste. Prislista til singahobby lastes ned her: http://www.singahobby.com/pricelist.html. De sender over hele verden, men www.probuild-uk.co.uk fører også MK-settene og har bra priser.

CA-model Widebody 60. Fåes som kit og ARC.
            Gå til http://www.planesplus.com/ og klikk på CA-model logoen nederst til venstre.

Du får også kjøpt widebody her:
            Shop high quality RC cars, trucks, boats, airplanes, helicopters and much more at discount prices! Visit our family-owned & operated online RC store.

Topmodel i Tsjekkia har mange fine. Se spesielt "Predator" og den nye "Rebelove Acro".

Selges i Norge av Bekkum Hobby ( http://www.mamut.com/bekkumhobby ), Søders RC i Stockhom ( http://www.sodersrchobby.se/ ) og El Flight i Danmark. ( http://www.el-fly.dk/ )

Lykke til!

Kommer du på Vingtreff på Ås/Kråkstad 30/8 ? Da sees vi!
            MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Jon Wold
              • Sep 2002
              • 949

Jeg glemte å nevne at Kyosho har en ny en på gang som vil passe utmerket. Men den blir nok dyr!

Det sies at denne skal erstatte G-trick (har allerede utgått. Får du tak i en, KJØP!) samt Sonic Sports 1600.

Sonic Sports 1600 lå på 5000,- i pris, omtrent samme som G-trick. Ikke bilig, men dæven så store, fine og lette de er.
              MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Lofoten Airlines
                • Apr 2003
                • 50

Takker for alle tips, ja Joo, jeg kommer til Harstad på den flotte stripen deres. var der for en mnd. siden, supert. Om noen kommer til lofoten har vi en topp liten gress bane ved Kabelvåg.
                Noen som har prøvd Spigas 90 ?
                Espen Mortensen
                Spigas 90(Ola Fremming)
                Psykopat XL (Jack Farstad)
                Super Diablotin( JR)
                Edge 540 3d
                Lieraider
                Tragi 702

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Da må vi snakkes der Lofoten Airlines! Er opprinnelig fra Harstad, men har bodd andre steder noen år nu. Skal oppover til Harstad for å feriere og for å fly. Tenker jeg prøver å lage et stevnereferat fra mesterskapet også.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...