Unconfigured Ad

Collapse

Kitcutters eller?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Celtic-Griffin
    • Oct 2004
    • 873

    #16
    Since the link to Belair Models doesn't work I can offer the following information - Belair Models is a distribution company and yes they distribute kits from Tom Martin and Adrian Page among others - Both Tom Martin and Page Aviation kits are available in Norway.
    Last edited by Celtic-Griffin; 21-02-07, 05:24.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

    Comment

    • Celtic-Griffin
      • Oct 2004
      • 873

      #17
      Originally posted by Eureka
      Det finnes kit-cuttere i europa også:


      samt noen i England som jeg ikke har website på akkurat nå.
      Uansett, kjøp bare de delene som er laserskåret.
      Listverk og flak bør man kjøpe utenom, slik at dette kan kvalitetssikres.

      Kjell Aanvik
      www.rc-flight.com
      Most of these short kits are B.S. standard and not metric, coupled with the poor availability of good materials in Norway and the ability of the designer/kit company to select balsa grades it is my experience that it is best to buy a so called long kit containing the strip and sheet needed.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment

      • joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

        #18
        Kan jo nevne at et par kompiser i klubben min bygger fly av shortkit (Tom Martin) og de benytter nærmeste mm-dimensjon for det meste. Om der er laserkutta slotter for tommer kan man gjerne bruke mm-materialer og tilpasse slotene der det er nødvendig. Så lenge man vet hva man gjør.

        Enig i at der er mye variabel kvalitet på materialene i butikkene i Norge, man må nesten håndplukke selv hvis man vil ha rett hardhet og rette lister osv. Men et firma i Sverige leverer mye materialer, og der kan man be om å få bare myk/hard balsa og andre spesialønsker mot et pristillegg.

        Venter (tålmodig) på et shortkit fra USA selv, men får det via norsk forhandler.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        • _marius
          • Jun 2004
          • 271

          #19
          Det har blitt litt mye tid til overs i det siste så jeg har sørfet opp og ned en del sider. Har plukket ut noen fly jeg syntes virker spennende. Er litt usikker på "hvor mye" fly jeg får for en 1.20 OS 4-takt.

          Jeg lurer på
          * Interstate Cadet http://www.kitcutters.com/Bat/BatCadetL6.htm (vs 107")

          * Fairchild F-24R http://www.belairkits.com/Productdetail.asp?Id=373 (vs. 90")

          * Birddog http://www.ikonnwst.com/ 1:4 (vs. 108")

          * Stinson L-5 "Sentinel" http://www.vaillyaviation.com/Intro.html (vs. 102")

          I tillegg har Belairkits flere interessante http://www.belairkits.com/SubCategoryListing.asp?Id=26

          Spørsmålet koker vel egentlig ned til hvorfor skulle motoren passe til en 1:4 birddog og ikke til f. eks denne http://www.belairkits.com/Productdetail.asp?Id=95 . Ble litt forvirret etter å ha sendt en mail til Belairkits og fikk til svar at Fairchild som linket over var den eneste som var i passe størrelse til motoren.

          Hva er maks vektgrense eller størrelse på flyet som en OS 1.20 4 -takt klarer å trekke? Jeg fikk selvfølgelig mer lyst på flyene som ikke passet. (Å gå opp til 1.60 størrelse ble et stort sprang i pris samtidig som at jeg innbiller meg at det blir litt for stort for meg! Surrer stort sett rundt med en .52 4-takt, men det er jo mulig det er som med båt - at man må opp 3 fot i størrelse hvert år)
          Attached Files
          Marius

          Comment

          Working...