Unconfigured Ad

Collapse

Video Notodden skalatreff 2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The banned
    • Jun 2007
    • 177

Skalatreff???

Rart skalatreff egentlig, De tre første modellene jeg ser på filmen er jo ikke skala fly. En Eurosport, som sikkert er meldt på som en Eurofighter. Tviler på at Eurofighteren noen gang blir lakkert i Comp ARF sitt "Fantasy scheme". Den andre er en Gee Bee R3 som det ikke finnes noe full size av i det hele tatt. Den tredje jeg så var en Flash fra Comp ARF i "jolly roger" scheme. Regner med at Flash`n var påmeldt som en F-20, men F-20 har da ikke vært malt i "scull n bones" scheme. Så også en stor "Extra" fra Comp ARF, jeg har også til gode og se ett slikt fargeskjema på en fullsize.
    Synes dette er et hån mot de som legger ned så mye tid på og lage fine skalamodeller, at arrangøren ikke har noen kriterier for hva som definerer et skalafly. Notodden stevnet er ett kjempefint stevne, men de burde døpe det om til Notodden flyshow etc. Noe skalatreff er det ihvertfall ikke.

Christian Melgaard
    Mvh.
    Christian

Jets Of Norway

Comment

• TapZ
      • Oct 2005
      • 711

Originally posted by The banned
      Rart skalatreff egentlig, De tre første modellene jeg ser på filmen er jo ikke skala fly. En Eurosport, som sikkert er meldt på som en Eurofighter. Tviler på at Eurofighteren noen gang blir lakkert i Comp ARF sitt "Fantasy scheme". Den andre er en Gee Bee R3 som det ikke finnes noe full size av i det hele tatt. Den tredje jeg så var en Flash fra Comp ARF i "jolly roger" scheme. Regner med at Flash`n var påmeldt som en F-20, men F-20 har da ikke vært malt i "scull n bones" scheme. Så også en stor "Extra" fra Comp ARF, jeg har også til gode og se ett slikt fargeskjema på en fullsize.
      Synes dette er et hån mot de som legger ned så mye tid på og lage fine skalamodeller, at arrangøren ikke har noen kriterier for hva som definerer et skalafly. Notodden stevnet er ett kjempefint stevne, men de burde døpe det om til Notodden flyshow etc. Noe skalatreff er det ihvertfall ikke.

Christian Melgaard
      For å ikke snakke om heli'ne som svirrer rundt som noen gæærne vepser. Skuffende å ikke se noen skikkelige skalaheli'er på videoen. Nå var jo ikke jeg der, så jeg vet ikke om det var skalaheli's der i det hele tatt.
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

Comment

• stg
        • Dec 2005
        • 390

Hvem var det som vant dette stevnet,og med hva slags fly???
        Bilder???
        Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

Comment

• The banned
          • Jun 2007
          • 177

Originally posted by stg
          Hvem var det som vant dette stevnet,og med hva slags fly???
          Bilder???

Ja, si det du...
          Mvh.
          Christian

Jets Of Norway

Comment

• Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

Imponert over at det går an å bruke 3 sider på forumet for å fortelle at de ikke får til å laste ned en filmsnutt. Ingen som har PM lenger?
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

For å spille av vanskelige filer går det an å bruke videolan (www.videolan.org). Det spiller det meste av problemvideofiler.

Christian Melgaard

Haha. Ikke rart det er krig i verden.

Tor Arne
              Last edited by tahustvedt; 29-09-07, 17:02.

Comment

• The banned
                • Jun 2007
                • 177

Originally posted by tahustvedt
                For å spille av vanskelige filer går det an å bruke videolan (www.videolan.org). Det spiller det meste av problemvideofiler.

Haha. Ikke rart det er krig i verden.

Tor Arne

???, det svaret skjønte jeg faktisk ikke. Det er vel lov og si sin mening uten at det må refereres til krig i verden. Stevnet blir profilert som et skalastevne, da regner jeg med at det er et skalastevne. I år hadde jeg ikke noe skalafly ferdig, og ble derfor hjemme og fløy et annet sted. Ser i ettertid at jeg kunne dratt til Notodden med King Cat`n, og meldt den på som en Vampire. Som sagt synes jeg det er et hån mot de som bygger fine skalamodeller, og ble derfor hjemme. Ikke meningen og starte en krig, men det kunne vært fint om Kongsberg klubben kunne kommet med noen kommentarer om dette. Da kunne alle vite hva vi skal forholde oss til neste år: kan vi komme med hva slags fly som helst, eller skal vi komme med skalafly?

Christian
                Last edited by The banned; 29-09-07, 17:36.
                Mvh.
                Christian

Jets Of Norway

Comment

• piper
                  • Jan 2005
                  • 378

Hvis du ikke har forstått det ennå Christian så er det nok forumets svake side at har man ikke allmen oppfatning av hva som er riktig blir man fort sett på som spedalsk. Det er i hvertfall hovedgrunn til at jeg personlig leser mer enn jeg skriver her.
                  Ang. Notodden støtter jeg deg fullt ut, derfor har jeg heller ikke giddi å ta turen dit de siste to åra. All ære til helimannens flyferdigheter, men hva har dette på et skalatreff å gjøre?
                  Bestemte meg forøvrig siste gang jeg var på Notodden for å reise hjem umiddelbart etter å ha bivånet en ADHD-rammet pilot herje rundt med en ellers nydelig Cessna som om han deltok i akro-VM. Alt til sin tid og ikke minst på rette plass mener jeg(og blir sikkert skutt!)

Med (alikevel) vennlig hilsen
                  Terje
                  Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

ingen skyter deg terje
                    arvid

Comment

• Eagle
                      • Jan 2006
                      • 1299

Kikket i et MI utgitt tidligere i år, og der er det faktisk avbildet en Eurosport på annonsen som inviterer til NM i Skala på Maarud. Den synes jeg var litt "off topic".
                      Men kanskje det er sånn det blir etterhvert.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

Comment

• -GAS-
                        • Jun 2007
                        • 1323

Er det forskjell på skalakonkuranse og skalatreff?

Ja det må det være etter min mening Jeg tror vi bare må se at det stort sett er veldig få som sitter i 2000 timer å bygger skalafly når det er så mye på markedet som kommer ferdig og da veldig ofte med skemaer som ikke har noen ting med orginalen eller det flyet det er ment å skulle være en etterligning etter. Stevner og treff bærer veldig stort preg av dette og etter min mening syns jeg dette er litt synd, for da akkurat som nevnte skalatreff her blir liksom litt utvannet på en måte.

Noen av oss (som meg) digger skala, og noen av oss vil fly og tar det ikke så nøye om skemaer og om skalalikheten er helt 100 eller helt fraværende, dette skaper bredde (for å se det i en annen synsvinkel) og da blir det enda koseligere å se et skikkelig skalafly når det dukker opp, for min del er det like kult om det er 80cm i vingespenn eller 4meter bare jobben er gjort riktig.

Notodden skalatreff burde etter min mening gjøre om litt på navnet siden de har valgt å vise hele bredden i sporten vår. Noe jeg syns er veldig bra for både publikum og det å vise frem alle aspektene vi holder på med, til alle. Det er jo ikke et skalatreff, mere et helt vanlig modellflystevne.

Dere får bære over med meg, for her kommer en skikkelig selvmotsigelse........ Jeg mener også at et skalatreff burde ha innslag av de andre aspektene ved hobbyen vår og da Men hovedtyngden må være skala, og da må de innvolverte få beskjed om at det er greit å komme med et fly som "bare" er en etterligning eller å fly litt helikopter 3D eller F3C. Mulig det er informert om dette og at det har gått Christian hus forbi, noe jeg ikke tror siden han virker som en ganske oppegående person dumt at det blir sånn da.

En annen ting, jeg lasten ned QT oppgraderinga som det ble linket til her i tråden og joggumeg virka det! Fin film!
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

Comment

• bengtern
                          • Oct 2005
                          • 313

Med den vinden som var i år, spesielt på lørdagen, så skal vi vel være glad for at noe i det hele tatt fløy på stevnet. Det begynner å bli mye liksomskala, men jeg skjønner også at mange ikke satset sine 2000 timer på den vinden som var.
                          -----------
                          Bengt

Comment

• ErlendM
                            • Jun 2006
                            • 631

Den andre er en Gee Bee R3 som det ikke finnes noe full size av i det hele tatt.
                            Apropos den Gee Bee'en - de tre som gikk fram til flyet etter landing var FARLIG nær å bli kvestet av propellen kunne det se ut til ut fra videoen.. skummelt. Håper bildet lyver for det så definitivt ikke særlig bra ut.
                            Erlend Moen
                            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• The banned
                              • Jun 2007
                              • 177

Originally posted by bengtern
                              Med den vinden som var i år, spesielt på lørdagen, så skal vi vel være glad for at noe i det hele tatt fløy på stevnet. Det begynner å bli mye liksomskala, men jeg skjønner også at mange ikke satset sine 2000 timer på den vinden som var.

Hadde ikke stevnet profilert seg som et skala stevne, hadde det sikkert kommet enda fler uten skalafly som sikkert hadde flydd masse. Jeg skjønner også at de som legger ned mye jobb på sine skalamodeller ikke ville fly under de rådende forhold, men det står nå engang i invitasjonen til stevnet at det skal være modeller med et fullsize forbilde. Jeg kan ikke se at det er til og misforstå. Som sagt: Notodden stevnet er ett veldig bra stevne, skulle bare ønske de kunne bestemme seg for om det er et skala stevne eller et modellflytreff. Og når de har bestemt seg, synes jeg de bør forholde seg til hva slags stevne det er.

Christian
                              Mvh.
                              Christian

Jets Of Norway

Comment

Working...