Unconfigured Ad

Collapse

Erfaringer med ESM Cessna 185 Composite?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

    #31
    Hva er avstanden fra firewall til slutt av cowlingen ?

    Og den var ca 20 cm 5 cm inne fra front?

    Hadde noen giddi å ta seg bryderiet og målt ett par avstander på tvers fra firewall og ett par punkter utover til feks 2 cm fra front av cowling.

    Det samme med høyden sånn ca ?
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment

    • Karl H.
      • Mar 2006
      • 1452

      #32
      Firevall -- spinner = 16cm
      Bredde v/firewall = 21,5 cm
      ------ 5cm fra spinner = 19 cm
      ------ 2 ------------- = 18 cm
      Høyde v/ firewall = 19,5 cm
      ---------------- fra centerlinje = 12,5 cm ned og 7 cm opp
      Høyde v/spinner -------------2cm inn, ned = 8,5 cm opp= 4,3 cm
      ----- -------------5cm inn, ned = 10 cm opp= 5 cm

      Hvilken motor har du tenkt å montere? Utfordringen er å få til et skikkelig pottesystem.
      Jeg slipper heldigvis å gjøre inngrep i covlingen.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment

      • affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

        #33
        Tusen takk for hjelpen så langt!


        Har vurdert en GRRPro eller Peak 26 som beste alternativene i klassen.
        Kanskje en 3W hadde vært mer stabil, men synes prisen er usmakelig desverre.

        Og jeg orker ikke glow, men tar gjerne imot alternativer som passer. Peakmotoren har en potte som nok skalamessig vil passe greit.

        Dette skal ikke være noe 100% skala, men ett kosefly å sitte i fluktstolen og fly når sommeren kommer....
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment

        • KoSl
          • Dec 2007
          • 97

          #34
          Vurderer å kjøpe ESM Cess. 185. Har liggende en SC 120 4T - er det vel optimistisk å evt. sette inn denne i dette flyet?

          Tenker evt. med flottører på også.
          Kjell Ove
          Lillehammer MFK

          CMP Super Chipmunk
          ESM Cessna 185
          Raptor 50 T
          CMP Cessna 182 ---I Eske!---

          Comment

          • AVIATor-Olav
            • Mar 2008
            • 34

            #35
            Har bestillt en av disse jeg også! Med flottører!

            Comment

            • AVIATor-Olav
              • Mar 2008
              • 34

              #36
              Er det noen som er ferdig med byggingen av denne, og som har fått flydd den litt? Jeg er snart ferdig med min, venter bare på noen servoer nå.

              Comment

              • AVIATor-Olav
                • Mar 2008
                • 34

                #37
                Hadde jomfrutur med flyet i dag! Det fløy som en drøm!! Var redd motoren var litt i slappeste laget (ombygd Poulan 25cc gresstrimermotor), men det gikk helt fint.
                Jomfruturen var forøvrig på hjul.

                Comment

                • KoSl
                  • Dec 2007
                  • 97

                  #38
                  Da var jomfruturen unnagjort!!!
                  Kjell Ove
                  Lillehammer MFK

                  CMP Super Chipmunk
                  ESM Cessna 185
                  Raptor 50 T
                  CMP Cessna 182 ---I Eske!---

                  Comment

                  • AVIATor-Olav
                    • Mar 2008
                    • 34

                    #39
                    Originally posted by KoSl
                    Da var jomfruturen unnagjort!!!
                    http://www.youtube.com/watch?v=TfQbuq8m9nE
                    Hei, fikk du plass til ASP 160'en inne i cowlinga? Har lyst til å bytte ut bensinmotoren jeg har i min. Redd den blir litt i minste laget på flottører

                    Comment

                    • HAUGE
                      • Nov 2005
                      • 34

                      #40
                      vekker litt liv i denna tråden eg

                      Originally posted by oldsalt
                      Hei
                      Hvordan gikk jomfruturen?noe spesielt å bemerke?
                      oldsalt
                      cessna 185 esm

                      Då var cessnaen komt i hus her og.har liggande ein 26 bensin motor frå hobbycity som eg hadde håpt eg kunne setta i den.men eg er redd for at den er i største laget(er ikkje sugen på og ødelegge cowling me masse hull)e de noko som har gode tips og bilde av monterin av denne modellen.og evn ka utstyr som er aktuelt??

                      Er taknemlig for alle svar

                      kjetil
                      KJETIL HAUGE
                      HARDANGER

                      T-REX 450 SE V2
                      T-REX 500 CF
                      T-REX 600 N
                      KATANA 46, SC53
                      AIRCOMBAT,SC32
                      CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                      ULTIMATE, ELEKTRO

                      Comment

                      • KoSl
                        • Dec 2007
                        • 97

                        #41
                        Originally posted by AVIATor-Olav
                        Hei, fikk du plass til ASP 160'en inne i cowlinga? Har lyst til å bytte ut bensinmotoren jeg har i min. Redd den blir litt i minste laget på flottører
                        Litt sent svar men...
                        Måtte ta hull på ene siden for toppdekselet, feilberegnet litt under planleggingen - tok ikke høyde for cylindrene på twin motoren naturligvis ikke sitter symetrisk, den ene sitter litt foran den andre.
                        Attached Files
                        Last edited by KoSl; 14-11-08, 21:21.
                        Kjell Ove
                        Lillehammer MFK

                        CMP Super Chipmunk
                        ESM Cessna 185
                        Raptor 50 T
                        CMP Cessna 182 ---I Eske!---

                        Comment

                        • HAUGE
                          • Nov 2005
                          • 34

                          #42
                          Takker for bilder.Har vridd og snudd på denna motoren min no i lengre tid,og det ser ut til at eg ska klara det ,med kunn hull til potta i cowling.Drive på og tuller litt med hale hjulet no,( seig den stanga)som skall ha vinklast.
                          KJETIL HAUGE
                          HARDANGER

                          T-REX 450 SE V2
                          T-REX 500 CF
                          T-REX 600 N
                          KATANA 46, SC53
                          AIRCOMBAT,SC32
                          CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                          ULTIMATE, ELEKTRO

                          Comment

                          • KoSl
                            • Dec 2007
                            • 97

                            #43
                            Originally posted by HAUGE
                            Takker for bilder.Har vridd og snudd på denna motoren min no i lengre tid,og det ser ut til at eg ska klara det ,med kunn hull til potta i cowling.Drive på og tuller litt med hale hjulet no,( seig den stanga)som skall ha vinklast.
                            Ja, var noe stress med den. Jeg endte opp med å modifisere det litt. Jeg delte pianotråden og lodda på en stoplink på den delen som skal inn i sideroret. Borra et 2mm hull i sideroret så jeg kommer til med umbrakoen for z-skruen når jeg legger fullt sideror. Da kan jeg enkelt ta av halehjulet, og sette på feks. en roroverføring når modellen går med flottører.
                            Attached Files
                            Kjell Ove
                            Lillehammer MFK

                            CMP Super Chipmunk
                            ESM Cessna 185
                            Raptor 50 T
                            CMP Cessna 182 ---I Eske!---

                            Comment

                            • HAUGE
                              • Nov 2005
                              • 34

                              #44
                              hale

                              Originally posted by KoSl
                              Litt sent svar men...
                              Måtte ta hull på ene siden for toppdekselet, feilberegnet litt under planleggingen - tok ikke høyde for cylindrene på twin motoren naturligvis ikke sitter symetrisk, den ene sitter litt foran den andre.
                              Hei igjenn,masar litt eg,er det slik at eg må borre hull for wiren til svingen.Var litt vondt og sjå på tegningen,men eg rekner med det.Er nytt dette ,med så stor modeller for meg.(ellers er eg imponert over utførelsen av denne modellen,til den prisen)
                              KJETIL HAUGE
                              HARDANGER

                              T-REX 450 SE V2
                              T-REX 500 CF
                              T-REX 600 N
                              KATANA 46, SC53
                              AIRCOMBAT,SC32
                              CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                              ULTIMATE, ELEKTRO

                              Comment

                              • Stin
                                • Jan 2007
                                • 629

                                #45
                                Originally posted by HAUGE
                                Takker for bilder.Har vridd og snudd på denna motoren min no i lengre tid,og det ser ut til at eg ska klara det ,med kunn hull til potta i cowling.Drive på og tuller litt med hale hjulet no,( seig den stanga)som skall ha vinklast.
                                Hva med og bytte ut orginalpotta med en pittspotte da?? den tar jo endel mindre plass og så får du jo ut 2små huller fra potta helt bak under cowlingen isteden for ett stort hull blir jo endel penere da syntes jeg iallefall.
                                mvh stin
                                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                                På vei inn i Hangaren.
                                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                                Comment

                                Working...