Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT 69" MkXIV Spitfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Klusset med bildene...
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Flere bilder..
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Utrolig bra arbeid, Stian!!!
        Får du lov til å dra kjerrene inn på stuegulvet???
        Skal søke om uføretrygd...limt sammen alle fingertuppa...

        Comment


        • #34
          Takk takk

          Den eneste jenta som bor her er 5 og ett halvt år og må gjøre som pappa sier
          Beklager sent svar, jeg har vært to uker på ferie.

          Stian
          Last edited by Stian; 15-03-08, 21:10.

          Comment


          • #35
            Har jobbet intenst med Spitfiren i det siste

            Skal legge på den lille luken på venstre vinge fairing og kanskje en liten rund luke på halen, så er det igang med nagler

            Overgangen mellom kropp og vingen er fremdeles ikke helt riktig, må jobbe litt mer så hakket blir mindre. ( Selv om det ser verre ut på bildet enn i virkeligheten)
            Attached Files

            Comment


            • #36
              fantastisk bra!!
              Align T-Rex 700
              Align T-Rex 250
              Hangar 9 Sundowner
              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
              Dynam Extra 330
              Vmar Easy 3d,TT pro 46
              ARC Cessna Cardinal
              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


              ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

              Comment


              • #37
                Blir kjempebra Stian, flott fly...
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #38
                  Takker

                  Var ute å prøvde store spiten min idag.. En BT 83" i ørkenkamo (visstnok BTs favoritt ..

                  Alt gikk helt fint! Fornøyd med toppfarten òg, men ønsker å ha litt mer. Skal etterhvert prøve 12.5" og 13" på bladene og 12S istedenfor 10.
                  Attached Files
                  Last edited by Stian; 20-04-08, 21:58.

                  Comment


                  • #39
                    Ett ekstra bilde
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Fløy igjen idag:
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Hei Stian, ser nydelig ut med den soloproppellen der, har også funnet ut kanskje at 10s blir litt lite på min også da den nok havner på rett oppunder 7kg totalvekt med alt av utstyr. Min er nesten klar for prøveflyging og mangler stort sett bare understellet som skal komme fra sierra om ikke altfor lenge håper vi..

                        En anna ting jeg lurer på er om du vet hvor man kan få tak i spinnere som passer denne maskinen?
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #42
                          Hei igjen Håvard, ja den er rå med den propellen

                          Har video òg:



                          kom noen lyder fra motor etter å ha flydd et minutt ca, var sikker på at det var kluss pga den store propellen, men hverken temp eller maks strøm var særlig høy, og det skjedde etter at jeg throttlet litt tilbake. Regn med at jeg hadde hjertet i halsen når jeg glidefløy det ned!

                          Den droppet nesa rett før landing når farten dabber av, er nok litt nesetung.. Du bør sjekke med sierra at bærerne er der de skal være, de har muligens flyttet på de slik at du må flytte på bærerne i flyet...

                          BT har nå solgt alt utstyret sitt til Traplet i UK så de kommer til å selge om ikke lenge.. viss ikke kan du høre med Tony på Unitract, han lager diverse på eget initiativ, fikk nettopp to canopyer til XIV derfra, tgoodger@aol.com . Evt Gene Barton i USA?

                          Har gjort meg ferdig med nagler, panel, panellinjer og skruer og begynt på flaps, ror og cockpitdør med skinner
                          Attached Files
                          Last edited by Stian; 01-05-08, 22:58.

                          Comment


                          • #43
                            Oi oi, flott fly blitt gitt

                            Den takeoffen så ganske hårete ut, var det mye motstand i hjulene som gjorde at den nesten tippet over eller det "normal" oppførsel som man kan forvente seg hehe....

                            Skikkelig fin den proppelen der men syntes ikke det rettferdigjør den ufattelig høye prisen de tar for en solo prop, kommer nok heller til å lage en fireblader selv av 4 APC propeller i steden, men først skal den fly med to blader for å bli kjent med hvordan den oppfører seg.

                            Hvor mye vekt havnet 83"'n din på Stian?
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • #44
                              Klassisk spitfire etter min erfaring... den neser over for minste lille ting. Man må starte med fullt høyderor, men ikke ta av med fullt! Legg også merke til sideroret... Hjulene triller på kulelager, så du må nok forvente litt "kos" med din også

                              På mk1`en kan jeg noen ganger stå med fullt høyderor, gi gass så løfter bare halen seg så går den på nesa.. Du ser på klippet at halen er i lufta omtrent samtidig med at den begynner å trille... ...med fullt høyderor. Men mkIX er bedre enn mk1 pga bena peker mer fremover, pluss at den er større, med større hjul.

                              Her ser du John Ranson ta av med sin mkIX...


                              Min veier nå 7,8kg helt klar, vingen har ingen problemer med å løfte det. Om jeg husker riktig er det folk som har endt opp på 22lbs i USA og mener den flyr mer skalariktig..

                              På XIV skal jeg ta 5 soloblader og skru sammen selv, de koster "bare" 20dollar stykket, det er hub`en som koster flesk

                              Comment


                              • #45
                                Etpar bilder av en Spitfire
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X