flyet er faktisk helt!!
Unconfigured Ad
Collapse
DeHavilland Dhc-2 Beaver på Fagernes...
Collapse
X
-
He, he, "morsomme" bilder!
Er det mulig å få noen detaljer fra havarirapporten? Hvordan havnet du/det i toppen av et tre f.eks?
Så ut som en begivenhetsrik dag, uten for store ødeleggelserhttp://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
#20 Unapproveddet var en begivenhetsrik dag for samboer,barn og de andre også.
jeg hadde ikke kontroll i det hele tatt. fløy i 5-6 minutter. var vel tilfeldig at det var der den landet.jeg hadde gitt opp å lande den. cg er bra,men tror ene frontruten datt ut under take off da den traff en bølge hardt.vet ikke om luften inn i fly-kroppen kan påvirke dette?blåste også en del.ble 2 små hull i ene vingen.
den andre tok av fint og han følte han hadde kontroll. glemte vel å ta opp flaps og farten ble for lav i sving. da ble det spinn rett i fjorden. knuste flotører,ødelagt covling og halve randsfjorden inn i motor og fly.men egentlig bare en bagatell.Comment
-
Dag full av inntrykk...
Sjøflyging har desidert sin sjarm ja...Litt anderledes flyteknikk under landing...
Mere power på grunn av at kalosjene bremser noe helt forferdelig...
Mvh Einar - som synes det var lettere og sitte i cockpiten enn og få til noe
mere eller mindre vellykket fra bakken...Comment
-
Ser jo ut som et kosefly på "papiret". Høyvinget, stort vingeareal og sikkert et behagelig vingeprofil. Tror ikke manglende frontrute skal ha særlig betydning, i hvert fall hvis cockpit ellers er tett. Vekt og balanse er jo det første som slår en, men du har jo bekreftet at CG er riktig. Også litt rart med ukontrollert spinn på en sånn modell...
Håper dere finner ut av det, for det er jo noen flotte modeller dere har!http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
#23 UnapprovedSer jo ut som et kosefly på "papiret". Høyvinget, stort vingeareal og sikkert et behagelig vingeprofil. Tror ikke manglende frontrute skal ha særlig betydning, i hvert fall hvis cockpit ellers er tett. Vekt og balanse er jo det første som slår en, men du har jo bekreftet at CG er riktig. Også litt rart med ukontrollert spinn på en sånn modell...
Håper dere finner ut av det, for det er jo noen flotte modeller dere har!
finner helt sikkert ut av det.
dere hadde ledd dere halvt ihjel om dere hadde sett ossComment
-
Eksempel til...
Vet jo ikke om dette kan være et eksempel til etterfølgelse akkurat...
Mvh Einar - som ønsker Beverne riktig lykke til videre!Comment
-
http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Så uheldige dere er da anders!
PM er sendt
Vet dere hva det kan komme av eller?
Det meste med vinger, høyderor og nok motor flyr jo som regel...Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Flott hangar!
Mvh Einar - der bor det ordensmennesker...på alle måter!Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment