Unconfigured Ad

Collapse

esm beaver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jansr
    • Oct 2006
    • 243

esm beaver

hei hei har kikket litt på esm beaver har veldig lyst på en stor modell med bensin.så er jeg litt i tvil om jeg skal ha en høy vinget eller en lav vinget skalamodell.det står mellom esm beaver eller spitfiren.focke wulfen og cessnaen er jo og helt nydelige.skal ha bensin motor.har da tenkt en zenoah,tenker bare tilbake til tiden da jeg hadde en fg monster beetle med en zenoah 26.denne bare gikk og gikk.hvor er det lurest og handle en slik motor fra?vi har jo som sagt ingen rullebane men slike store damer kan vel fint lande på et nyslått gjorde?kom gjerne med synspunkter,og gjerne erfaringer av esm modeller.
    mvh jan sigurd røyseland
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Jeg har hatt denne modellen, og modellen er grei den. Fly veldig fint, har svært effektive flaps til tross for at noen kritiserer de for å være hengslet feil.

Du kan lese en del om modellen min her: http://rc.andersh.com/html/showfly.p...anada%20Beaver

Der ligger også noen dokumenter for nedlastning som er kommentarer til monteringen, en test, og beskrivelse av flottørmontering.

Om du liker Cessna modeller kan du jo også ta en titt på denne som er i samme størrelsen:

Det er den jeg har erstattet Beaveren med etter at jeg solgte den. NYDELIG modell, og mye mer "meg" enn Beaveren...

Video i HD her: http://rc.andersh.com/html/videofile.php?VidUID=1454
    Eller i SD: http://rc.andersh.com/html/videofile.php?VidUID=1455
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• jarle
      • Feb 2005
      • 341

Det skal vel sies at Hangar 9 cessnaen er en strøken skalamodell som bør behandles fint, ihvertfall ville ikke jeg landet på et ujevnt jorde.
      Beaveren er jo et "villmarksfly" og der kan du sette på store hjul og herje litt mer.
      Til det bruket du beskriver tror jeg høyvinget og litt snill modell er å foretrekke så Beaveren er et godt alternativ.

Jarle
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• andersh
        • Apr 2003
        • 1734

Er ikke uenig med deg der, Jarle. Nå er det også en viss forskjell i at Beaveren er i glassfiber, mens Cessna'en er i treverk/plast. Det er en god mulighet for at Beaveren er mer robust, og som du sier, her kan man mate på med størrelse på hjul uten å ødelegge skalainntrykket.

På en annen side er det jo ikke akkurat silkeføre der "Arvika" flyr sin Hangar 9 Cessna her da. Se spesielt når han taxer den tilbake etter landingen...

Velger man Cessna'en må man iallefall bytte ut neseleggen og forsterke firwallen. De to i kombinasjon er kjent for å bukke under.
        Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• jansr
          • Oct 2006
          • 243

jeg er ikkje heilt sikker på hva det blir enda.jeg må nesten ha et fly som blir et bushfly med kraftige hjul.og taildragger er et must for meg.kanskje en cub hadde funket den og.er ikkje lett og velge seg et fly i denne jungelen av fly.elefun har jo en billig twm 2.2meter j3 cub.
          mvh jan sigurd røyseland

Comment

• jansr
            • Oct 2006
            • 243

hei nå ble det en 1/5 cub på meg.har aldrig hatt cub men har altid hatt lyst på en.jeg tenkte som så at et esm fly vil bli veldig kostbart.og vi har ingen stripe her heller.er for galt og bruke så dyre modeller til bushfly.nå har jeg hvertfall tatt steget opp til noe større modell.får heller vente litt med en enda større til vi får oss ei skikkelig stripe.gleder meg hvertfall til jeg kan begynne og montere cuben.
            mvh jan sigurd røyseland

Comment

Working...